10 בום: סדרות הטלוויזיה שמזכירות לנו את עשר המכות. צילום מסך מ"חצויה"

10 בום: סדרות הטלוויזיה שמזכירות לנו את עשר המכות

רגע לפני ליל הסדר, ריכזנו לכם את סדרות הטלוויזיה שהכי גורמות לנו להיזכר בעשר מכות מצרים. איזו סדרה היא מכת כינים ולמה מכת דבר יותר מלחיצה על המסך?

מחפשים שיטה לגוון את הזמן הפנוי שיש לכם מול המסך בחופשת פסח? קבלו רעיון שלגמרי יעביר לכם את הזמן וגם כולל קונספט מגניב במיוחד. הכנו לכם רשימה של סדרות שהכי מזכירות לנו את עשר מכות מצרים הגדולות!

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

דם

זה אולי מתבקש, אבל אין ספק שעושה את העבודה. מכת ה"דם" שלנו בטלוויזיה הן סדרות הערפדים האהובות והמצליחות. החל מ"דם אמיתי" ו"יומני הערפד" האמריקאיות ועד ל"חצויה" הישראלית שעשתה עבודה טובה ומוצלחת בקרב הנוער המקומי. לחובבי הז'אנר רק נזכיר שבסוף החודש עולה סדרת ערפדים ישראלית נוספת!

רוצים עונה 4!
רוצים עונה 4! © giphy

צפרדע

תרשו לנו גם קצת לפרגן לעצמנו (בכל זאת פרוגי זה צפרדע!), יש לנו תכנית קבועה גם באתר וגם על המסך - "אינסטוש" שמסכמת בכל שבוע את התמונות השבועיות של הסלבס באינסטגרם. אבל למי שמעדיף את הצפרדע הקלאסית, תמיד כיף לצפות ב"חבובות" - קרמיט הצפרדע מככב שם ובענק והוא זה שאחראי לרוב רגעי הצחוק.

גם קרמיט כותב כתבות?
גם קרמיט כותב כתבות? © giphy

כינים

ובכן, זה אולי לא באמת כינים אבל סוג של מקום המגורים שלהם - הראש. הבחירה שלנו למכה הזאת היא סדרת הנוער "ראש גדול" שלא מזמן חזרה לעונה נוספת אחרי הפסקה של שש שנים. אז אולי כינים אין להם על הראש, אבל הם בהחלט לא מפסיקים לייצר עוד ועוד דרמות בעלילה.

כמות עונות כמו כינים
כמות עונות כמו כינים © מתוך "ראש גדול"

ערוב

אנחנו לא יודעים אם המכה הייתה השראה לסדרה הזאת, אבל היא לגמרי עוסקת באותו הנושא. למי שלא מכיר את סדרת האימה "ZOO" - היא מספרת על נקמתם של חיות הג'ונגל, הספארי ובעצם בכל מקום בבני אדם. הן מתחילות לשלוט על בני האנוש. אמא!

© giphy

דבר

בתנ"ך מכת דבר היא בעצם מגיפה ענקית בהן החיות פשוט מתות בלי סיבה. אנחנו בחרנו במגיפה טלוויזיונית מבעיתה לא פחות - "המתים המהלכים", בה כל מי שמת הופך לזומבי (או אם ננשך על ידי זומבי אחר). למרות הגועל שבדבר - הסדרה נכנסת לרשימה של "הסדרות הכי אהובות ומצליחות" והיא לגמרי מגיפה (חיובית) בפני עצמה.

אמאלה
אמאלה © giphy

שחין

מחלת עור? אנחנו נעדיף את היתרון שבזה - הנערות בסדרת הנוער "H2O" הן בעלות קללה מיוחדת - בכל פעם כשהן נוגעות במים, הן הופכות לבנות ים עם כוחות על. נשמע מעולה ומהנה, אבל לפעמים בא לנו סתם לעשות קרב השפרצות בין חברים מבלי לקבל סנפירים.

© giphy

ברד

כשחשבנו על מכת ברד, נזכרנו ישר בגרומלים האיומים מסדרת הנוער של ניקלודיאון (yes) - "כדברא". כוחות העל של היצורים מסדרת המדע הבדיוני הם להקפיא כל דבר שזז ולכן הקישור למכה הקפואה היה מתבקש. עם או בלי המכה - מדובר באחת מסדרות הנוער הטובות שראינו כאן לאחרונה.

© יוטיוב

ארבה

תתארו לכם שהיו לכם אין ספור שיבוטים בעולם, כאלו שיכולים להגיח בכל רגע ולהיות באותו מקום בדיוק כמו ה"ארבה". סדרת מדע בדיוני בשם "אורפן בלאק" מציגה בדיוק את המציאות הזו. הגיבורה של הסדרה, שרה, מגלה שהיא עצמה שיבוט ושיש עוד הרבה שיבוטים כמוה שרוצים לחסל אותה ואחד את השני.

© giphy

חושך

כשהריאליטי פוגש את החושך. ולא אנחנו לא מתכוונים ל"חדר החושך" המיתולוגי של "ששטוס" אלא לריאליטי שלם הסובב סביב חוסר האור - "דייט בחשיכה". אז מה קורה כשמנסים לשדך בין אנשים בחושך כדי שיתאהבו באופי ולא ביופי? זה בדיוק מה שניסתה להראות התכנית במסגרתה ראינו דייטים באינפרא אדום - חלקם היו מוצלחים יותר וחלקם פחות - אבל עם כל הרצון הטוב, זו לא בדיוק התכנית שהכי אהבנו על המסך, מה שהופך את מכת החושך במקרה הזה למכה גם בטלוויזיה. 

גם זה קרה בחושך
גם זה קרה בחושך © giphy

בכורות

הנה עוד ריאליטי שהצליח להכנס לרשימה. ובניגוד למכה - זה נגמר (טפו, טפו, טפו) עם סוף טוב! מה יותר מתאים מ"בייבי בום" לבכורות? זכינו לראות תינוקות ראשונים מגיחים לאוויר העולם בליווי מוזיקה מרגשת ועיניים מלאות דמעות - כך שאת המקום שלה היא לגמרי הרוויחה על המסך. אנחנו לא יודעים כמה עוד עונות נצליח לראות מבלי כבר למצות את העניין, אבל ללא ספק זה תמיד מרגש.

בייבי!
בייבי! © giphy

 

 

תגובות