ג'ודה: "בוגרת, מצחיקה, איכותית ושונה לגמרי מ'חצויה'". צילום: אוהד רומנו

ג'ודה: "בוגרת, מצחיקה, איכותית ושונה לגמרי מ'חצויה'"

סדרת הערפדים החדשה עטירת התקציב הגיעה למסך והשאירה אותנו פעורי פה. אך למה הופתענו לגלות שהיא לא בדיוק מה שהיא הוצגה לנו בטריילרים והאם זה לטובה? ביקורת

כבר שנים שאנחנו מחכים לדרמת ערפדים חדש ומלאה באקשן, במיוחד אם מדובר באחת שהיא גם תוצרת ישראלית (מאז הצלחתה של "חצויה" בקרב בני הנוער בישראל). והנה הגיעה למסך הסדרה החדשה של ציון ברוך - "ג'ודה" (שנקראה בהתחלה "דם יהודי") המגוללת את סיפורו של יהודה, בחור ישראלי ממוצע שנוטה להסתבך ונשלח למשימה בחו"ל - אלא ששם הוא ננשך על ידי ערפדית מקומית ומכאן שום דבר לא חוזר להיות כמו בעבר.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

מדובר באחת ההפקות היקרות ביותר שידעה סדרת טלוויזיה עלילתית בישראל וזה בהחלט ניחן על המסך בכל פריים ופריים, האפקטים היקרים שנעשו על ידי הטובים ביותר בהוליווד, התלבושות ואפילו בצילום - כל אלו מרכיב אחד שלם של הנאה צרופה ומרותקת למסך. 

אמאלה
אמאלה ©מתוך הסדרה

באשר לעלילה - אם לשפוט על פי הטריילרים המקדימים ועל פי כל קידום אפשרי שראינו מסביב, היה ניתן לחשוב שמדובר בדרמת ערפדים אפלה וכבדה ורבויית אקשן. אז זהו, שלא בדיוק. כבר מהפריים הראשון אנחנו נחשפים לעובדה שמדובר דווקא במשהו קליל בהרבה יותר ממה שדמיינו. ג'ודה מכילה ברובה עלילה מצחיקה עם הומור ישראלי שכל אחד יתחבר אליו ואילו הדרמה קצת נדחקת לחצי (שלא לומר הרבע) האחרון של פרק הבכורה. שלא תחשבו לא נכון - זה בכלל לא החסרון של הסדרה, אלא זה אחד מהסממנים שהופכים אותה למיוחדת בנוף עם התעסקות פורצת דרך בהקשר הערפדים. יש רגעי דרמה, יש אקשן (שעוד יופיע בפרקים הבאים) אבל כרגע אנחנו לגמרי מצליחים להנות ולהשאר עם פה פעור (וגם עם דמעות צחוק בעיניים) ממה שאנחנו רואים על המסך.

הטריילר. באדיבות HOT
 

עוד לא ברור לאן העלילה הולכת במדוייק, בכל זאת מדובר בפרק בכורה. "ג'ודה" מכילה שמונה פרקים - כמספר הימים שנותרו ליהודה בסדרה (ציון ברוך) עד שהוא לא יוכל להינצל. ובאשר למעריצי "חצויה" שמצפים למעין סדרת המשך - אם אתם נוער מ-17 ומעלה אתם תצליחו להנות לגמרי מסחרור החושים שיש בסדרה (ובואו נודה, היא קצת פחות לילדים ויותר לקהל הבוגר), יש בה רגעים שלא הכי מתאימים לנוער, אבל היום כולם די צופים בהכל ו"ג'ודה" בהחלט שווה צפייה (מהגיל המותר). 

ג'ודה © מתוך יוטיוב

מזמן לא ראינו סדרה כזאת בישראל, ואין ספק שהיא הציבה רף מעולה בייצור המקומי ופיתחה ז'אנר משלה עם קאסט חלומות מרשים ורגעים ישראלים בתוך הערפדים ה"גויים". ציון ברוך עושה עבודה מעולה הן כיוצר והן כדמות ראשית שקל להתחבר אליה וכזו שבקלות תהפוך לקאלט ותגרור אחריה שלל ממים וגיפים ברשתות החברתיות. ג'ודה היא תצוגה נפלאה של ערבוב בין כל הייצוא המקומי שלנו לחו"ל לבין התכתבות עם מה שקורה בעולם והיה צריך לקרות מזמן בישראל. היא ללא ספק ההתמכרות החדשה שלנו שעוד תביא רגעים שנזכור פה עוד הרבה זמן.

 "JUDA" בימי חמישי ב-HOT3

תגובות