החמישייה: סדרות האנימה שהכי אהבנו. צילום: באדיבות ערוץ ניקלודיאון

החמישייה: סדרות האנימה שהכי אהבנו

רובנו גדלנו עליהן בשלב מסויים בחיים ורוב הסיכויים שגם התווכחתם עם חברים או בין עצמכם על איזו סדרת אנימה היא הטובה ביותר? גם אנחנו התקשינו לבחור אחת ולכן הבאנו את החמישייה המועדפת עלינו

סדרות אנימה הן אחד מהדברים שאנחנו ממש גדלנו עליהן וממשיכים לצפות בהן המון. (וידוי: עד עכשיו!). כל הילדות ובמהלך השנים האחרונות, קיבלנו כמות מכובדת של סדרות כאלה ורובן איכותיות, לא מאכזבות ועשו לנו לגמרי את החשק, לא לרצות להפסיק לצפות בהן. אז השבוע, החלטנו להקדיש את המדור לחמשת סדרות האנימה, האהובות ביותר על המסך. מוכנים?

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

דרגון בול

"דרגון בול", ממשיך לספק לנו תענוג גדול כבר הרבה מאוד שנים עם ארבע סדרות בזיכיונה כמו, "דרגון בול זי", "דרגון בול ג'י טי" וכמובן "דרגון בול סופר" החדשה שמשודרת בימים אלו. את כל אחת מהסדרות ליוו פרקים מהנים, עם עלילה מעניינת ומרתקת ויחד עם הדמויות האהובות כמו סאן גוקו, מקיטה וגוהן. העלילה המיוחדת ומלאת האקשן קנתה אותנו והובילה לכך שתוליד אחריה לא מעט מרצ'נדייז בצורת משחקי המחשב והפלייסטיישן שנוצרו לצד הסדרה.

 


אישור כניסה לחמישייה: בכל פרק קיבלנו לחלוטין כל מה שצריך: אפקטים יוצאים מן הכלל, מתח, והמון הומור. הקריטריונים האלה הם סיבה טובה לכך, שאף פעם לא השתעממנו מהסדרה, ושאנחנו מדברים עליה רבות. אז יש סיבה שהיא לא תיכנס לרשימה? יהיה מאוד קשה להוכיח שכן. חוץ מזה עד היום אנחנו מנסים לפהעיל בעצמנו את ה-"קאמהאמיאה".

פוקימון

אם יש סדרת אנימה שאליה התמכרנו ממש "פוקימון" ושהיא רלוונטית במיוחד אפילו ב-2017, זו אחת מהדוגמאות המושלמות. כבר 20 שנה, שאנחנו עוקבים אחר הסדרה הזו ובינתיים לא היו לנו ממש טענות או דברים שליליים לומר עליה. לכל פרק מחדש לא יכולנו לחכות, ההרפתקאות הסוחפות הקנו לנו את התחושה שאנחנו נכנסים לתוכן והדמויות המשעשעות כמו פיקאצ'ו ואש קצ'אם, תמיד העלו לנו את המצב רוח עוד יותר. חוויה ענקית זו ההגדרה הנכונה ביותר, לכל התיאורים האלה.

 

אישור כניסה לחמישייה: העלילה המגוונת של "פוקימון" הוכיחה שזו לא עוד סתם סדרת אנימה רגילה, אלא הרבה יותר מכך. אם נסכם את כל הפרקים שראינו עד היום, בסך הכל התוכנית עלתה הרבה מעבר לציפיות שלנו, וכמובן שיר פתיחה נצחי. מה גם שכל הטירוף של "פוקימון גו" החזיר אותה ובגדול לחיינו, גם לשידורים אצלנו בישראל.

 

נארוטו

וואו, כמה זמן עבר מאז שהתוכנית הגיעה לסיומה. מהרגע הראשון שבו התחלנו לצפות ב"נארוטו" מיד ידענו שזו תהיה סדרה שתהפוך לבלתי שכיחה. מה לא היה שם? אקשן, רגעים מצחיקים, קרבות ודמויות מגוונות בשפע שהעצימו מאוד את שמה הטוב של התוכנית הזאת.

 

אישור כניסה לחמישייה: "נארוטו" ללא ספק תוכנית פורצת דרך, היא הביאה איתה משב רוח חיובי למסך, צבעוניות וסיפקה לנו חוויה, שאנחנו רוצים להתנסות בה שנית. אם יש כמה מכם שהחמיצו את הכיף, אז זה הזמן הנכון ביותר להשלים פרקים. ממליצים בחום!


בייבלייד

צירוף המילים המוכר לכולנו "גלגל אותה" הפך בין רגע לחלק מהלקסיקון שלנו. הסדרה הזו, אולי די מזכירה את "פוקימון" אבל יחד עם זאת, יש הבדל לא קטן ביניהן. מבנה העלילות הוא אחר, הדמויות בשתי הסדרות שונים זו מזו והתגלגלות האירועים בשתיהן, היא אחרת לגמרי. בכל ארבע העונות ששודרו בערוץ הילדים, לא היה פרק אחד שאיכזב אותנו, אווירת התוכנית היא מאוד מרעננת ובנוסף לכל, גם צחקנו לא מעט פעמים. בקיצור, מעולה זאת לא מילה.

 

אישור כניסה לחמישייה: "בייבלייד" הביא לנו צדדים יותר מגוונים, ממה שאנחנו מכירים ב"פוקימון", הפורמט עצמו מאוד מוצלח והעבודה הרצינית על יצירת התוכנית, השתקפה מצוין לאורך כל ארבע העונות. אז מכאן עולה המסקנה, שמפלצות כיס או מפלצות על ספינרים (נו, סביבון או משהו כזה..) זה הדבר המושלם.

יוגי הו

שילוב בין מפלצות על קלפים, אגדות מצריות, מסתוריות והרבה אופל שאולי קצת הפחיד אותנו, כל אלו היו השילוב המתכון המנצח והמיוחד של "יוגי הו" הנוסטלגית. הסדרה עסקה במשחקי קלפים מיוחדים בהם היצורים שמופיעים עליהם הופכים למציאותיים בזירת המשחק - מה שיצר לא מעט מתח וציפייה בכל קרב שצפינו. יוגי הו הייתה האהבה הגדולה שלנו בילדות ובצדק. הירבים הגדולים בסדרה היו יוגי וסייאטו קייבה שתמיד יצרו בנו עניין עם הדו קרבים העוצמתיים שלהם והרצון שלהם לאסוף את המפלצות הכי אגדיות בקלפים. ליוגי, למי שלא זוכר, היה פיצול אישיות כיוון שהיה חי בו נשמה של מצרי. קריפי.

 

אישור כניסה לחמישייה: "זה הזמן לדו-דו-דו קרב!". הפתיח הבלתי נשכח, הקלפים שכולנו היינו במרדף אחריהם רק כדי להרגיש כמו בסדרה, ועצם העובדה שידענו מיליון שמות של מפלצות דמיוניות בעל פה - כל אלו מקנים לה מקום של כבוד בסדרות האנימה האהובות עלינו. 

 

תגובות