קארפול קריוקי הישראלי: "כייפי ובעיקר חמים ומשפחתי". צילום מסך מיוטיוב

קארפול קריוקי הישראלי: "כייפי ובעיקר חמים ומשפחתי"

הגרסה הישראלית של הרכב המזמר עם שלל הכוכבים - הגיעה למסך! האם מדובר בשחזור הצלחה או בדיוק ההיפך? ביקורת

לאחר המתנה כה ארוכה ואחרי ציפיות גדולות מאוד, אמש (ד') סוף סוף עלתה לאוויר, הגרסה הישראלית לפורמט האמריקאי המוצלח "קארפול קריוקי" בתאגיד השידור הציבורי החדש "כאן".

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

ראשית, נעשה עצירה קטנה ונעבור לדבר על ניקי גולדשטיין. מנחה בסדר גודל כמו שלו מתאים מאוד לתוכנית עצמה, לאווירה שהיא משדרת למסכים והוא בהחלט הגרסה הישראלית של ג'יימס קורדן. גולדשטיין עושה את התפקיד בצורה מאוד חיובית, משעשעת, קלילה וכזו שמקנה תחושת הנאה לצופים, השאלות שהוא שואל הן מצוינות ולעניין. אפשר כבר לסמן 'ווי' על קריטריון החיבור בינו לבין התוכנית.

לוגו התכנית
לוגו התכנית © צילום מסך

הפרק הפותח של העונה הוא עם עידן רייכל, אחד מהאמנים הגדולים שיש לנו במדינה. אם בהתחלה חששנו שרייכל יהיה קצת עייף בתשובותיו - נוכחנו לדעת שהוא קליל ודי זרם. הוא שר יחד עם גולדשטיין את שיריו הגדולים כמו "ממעמקים" ו"השעות הרבות" ונוספים. גם הכניסה של היוצר הגדול, דורון מדלי, למכונית לזמן קצר, הוסיפה לטובה לפתיחת התכנית במיוחד כששר יחד עם גולדשטיין ורייכל את אחד מהשירים האהובים עלינו, "גולדן בוי" כשדיברו על אירוויזיונים. הפרק כלל גם החלפת תלבושות - כמו בגרסה ההוליוודית, בעת ששרו את "מילים יפות מאלה".

© צילום מסך

מצפייה בפרקים הנוספים ששוחררו לחשבון היוטיוב של הערוץ, כדוגמת הפרק עם הזמרת המוכשרת שירי מימון, אנחנו חושבים שאף הפרקים הללו הראו את הפוטנציאל של הגרסה הישראלית בצורה טובה יותר. מימון עצמה הכניסה הרבה שמח לפרק שלה, להיטיה הגדולים ודברים שגילינו עליה בפעם הראשונה בסיפורים שהיינו מרותקים אליהם וצמאים לשמוע. היא מסוג האמנים שצריך לארח בגרסה הישראלית. יש בה הרבה גלאם, וויב מיוחד, תשובות מרתקות (כיוון שזו מסקרנת את ההמונים לא מעט גם בחייה האישיים, באופן יחסי יותר מרייכל) היא משהו שזורם לנו לראות בתוך פורמט שכזה. בדיוק בגלל זה הופתענו שהיא לא זו שנבחרה לפתוח את העונה.

 

נקודה קטנה שאפשר באמצעותה לערוך השוואה בין הגרסאות היא, שאם האורגינלית מלווה בהרבה יותר הומור ושטויות, בארץ, לפחות לפי הפרקים שצפינו בהם עד כה, הישראלית מלווה יותר בחמימות ובאווירה משפחתית (לצד רגעי ההומור). זו בהחלט תכנית שכיף לראות, שמעבירה את הזמן בנעימות ועושה חשק להצטרף לשירה ברכב המוזיקלי ואף מעלה חיוך כשצריך.

לסיכום, הטאץ' הישראלי והייחודי לתוכנית הוכיח שהוא ממש לא נופל מהמקור ולא מבייש אותו. להיפך, הוא עושה לו מחווה מאוד גדולה ומציג אותו בדרך ראויה. המנחה עושה עבודה מעולה, אם כי הרבה תלוי פה באורחים, בתשובותיהם וביכולות שלהם לזרום, לדבר לעניין ולעשות שטויות, כמו בגרסה החיצונית - הוא עדיין מצליח לבלוט ולהיות גם הכוכב בעצמו. אנחנו כבר מחכים לפרק של סטטיק ובן אל!

תגובות