החמישייה: המנהלים והמורים שצריכים לקבל יותר זמן מסך. צילום מסך מיוטיוב

החמישייה: המנהלים והמורים שצריכים לקבל יותר זמן מסך

רגע לפני שהמדור יוצא לחופשת קיץ, החלטנו להקדיש את החמישייה השבועית שלנו למורים והמנהלים שהיו צריכים לקבל קצת יותר זמן מסך

אחרי ששבוע שלם רק התיכוניסטים נהנו מהחופש הגדול - בעוד יומיים גם תלמידי היסודי מצטרפים לחגיגת הקיץ הארוכה. לכבוד תחילת החופש (והפעם באופן רשמי) החלטנו להקדיש את ה"חמישייה" למנהלים והמורים שהיינו רוצים לראות יותר, רגע לפני שגם המדור עצמו יוצא לחופש. 

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

נחום קוסובר ("פלאשבק")

אם צפיתם בעונות של "פלאשבק", אין מצב שאחד המנהלים הכי רציניים שקיימים בכל בתי הספר ברח לכם מהזיכרון. מהרגע הראשון שראינו את מנהל תיכון "קציר" בתחילת הסדרה, כבר הבנו שמדובר באחד שמאוד נאמן ומסור לתפקידו ומוכן לעשות הכל בשביל לשמור על שמו הטוב של התיכון ללא שום שגיאה קטנה בדרך שתהרוס אותו. 

© יוטיוב

אישור כניסה לחמישייה: אומנם תכונת הקשיחות של נחום בלטה ברוב הפרקים במהלך התוכנית, אבל זה מה שעושה את הדמות שלו ליותר מיוחדת ונותן להתרחשות העלילה יותר תוכן.

גברת פ'אף ("בובספוג")

רק מלשמוע את השם או את הקול הנמוך של המורה בבית הספר לשייט בו לומד בובספוג, כבר אפשר להרגיש את הצחקוקים שלאט לאט יוצאים החוצה. מעולם לא היה מקרה שהיא התנפחה בגלל תאונות שבובספוג עשה עם הסירה ולא התפוצצנו מצחוק. מצד אחד בובספוג הוא תלמיד שלא כל כך קל ללמד אותו, הוא מטריף אותה בלי הפסקה ובעקבות כך רוצה להיפטר ממנו ומצד שני, אם בתור מורה היא הייתה קצת יותר סבלנית כלפיו והייתה מכינה אותו יותר טוב לטסטים הוא כבר יכל ממזמן לקבל רישיון ואז הכל היה בשליטה. אבל אם זה מה שהיה קורה בפועל, העלילה הייתה חסרת עניין ופחות מרתקת ממה שהיא עכשיו.

 

אישור כניסה לחמישייה: גברת פאף היא אולי לא הדמות הכי חיובית באופי שלה, אבל יחד עם הצד ההומוריסטי שלמדנו להכיר אותו טוב, היא מצליחה לגרום לנו לחייך ולהרים לכולנו את המצב רוח. אז נכון לעכשיו היא לא עומדת לתת לבובספוג רישיון, אבל מה שבטוח זה לא פוסל את אהבתינו אליה.

אלחנן ברדוגו ("ראש גדול")

אם אפשר לתת למנהל בית הספר אביבים כינוי מתאים, נקרא לו "הסמל של ראש גדול". אלחנן מלווה את הסדרה כבר 13 שנה ושום דבר מאז לא השתנה בו לרעה (ואפילו התרכך עם השנים). באילו רגעים לא עקבנו אחריו? הוצאת העצבים שלו התלמידים, בזמן מערכות יחסים מורכבות כמו למשל עם נאורה, המלחמות (הלא קטנות שלו) עם זרח שהפך גם הוא למנהל ועוד שפע של פעמים שחלק גדול בהם, יצר צחוק בלתי פוסק.  

על הסט של ראש גדול 6. כתב: משה אבוטבול | צילום: שניר סיגאוי | עריכה: עדן לוי
 

אישור כניסה לחמישייה: אלחנן נהפך בין רגע לדמות מאוד מוערכת בעיקר בזכות איציק כהן שמגלם אותו, ואם מישהו אחר היה עומד מאחוריו לא בטוח שהיא הייתה מספיק מיוחדת כמו שהוא גרם לזה לקרות תוך זמן קצר. בלי שום ספק, הוא תמיד ייחשב כאחד הדמויות שעשו לנו בגדול את הילדות!

אדון פרנסיס האני ("ארתור")

מצוות בית הספר שבו לומדים ארתור, בסטר, פרנסין ומוח, רובכם בוודאי זוכרים בעיקר את המורה מר עכבר אבל היי, בואו לא נשכח את אדון האני שעומד בראשו כבר 17 עונות רצוף. למנהל הזה יש שני צדדים ברורים: האחד הוא הצד החיובי שמלא בשמחת חיים והשני, הוא הצד הנוקשה שיכול להתעורר מכל טעות קטנה שתלמידים עושים בנוגע לתקנות בית הספר אבל מה לעשות, אין מנהלים שהם לא כאלה.

 

אישור כניסה לחמישייה: נכון שאת דמותו של האני לא ראינו ביותר מדי פרקים, אך כמויות הפעמים שבהם היא כן הופיעה הספיקו בשביל שיכנס טוב לזיכרון שלנו. דמות שלא נמצאת במרכז הסדרה, אבל בלתי נשכחת בהחלט!

דדי/עמוס דביר (השמיניה)

נכון, אתם בטח תוהים לעצמכם  -"רגע, מה עם דגנית או רוחל'ה קשתי -קו נתוי- נועם?", אך החלטנו ללכת על הבחירה הלא מובנית מאליה ולהזכר דווקא במורה להיסטוריה של כיתה ט'8 ב-"תיכון רבין". עמוס דביר ניהל זהות שהיא שקרית לחלוטין. עמוס הרי חזר אחורה בזמן באמצעות ה-"טורבו טיים" והסתיר את זהותו המקורית, ובכך הפך למורה של השמינייה תחת השם "דדי" ונאלץ לחיות את חייו בשקר. בסצנות שבהן הוא העביר את שיעורי ההיסטוריה, הרגשנו ממש כמו תלמידים שיושבים יחד עם שמונת התלמידים בכיתה ומקשיבים לו ולא כצופים בסדרה. על פניו הוא נראה די תמים, אבל במסתוריות שלו היה אפשר להבחין בקלי קלות.

© צילום מסך

אישור כניסה לחמישייה: מדדי או יותר נכון, מעמוס בתור מורה ראינו את האכפתיות, את הנחמדות שלו, את החריצות ואת התמיכה הבלתי פוסקת בתלמידיו והוא דאג לעשות להם שיעורים מעוררי השראה ובצורה שכיף ללמוד. טל מוסרי שיחק אותו בצורה כל כך אמינה וטובה עדי כדי כך שרצינו אותו כמורה האמיתי שלנו. טוב נו, גם את דגנית, מרוצים?

 

תגובות