"תנצלו למען שלום ואחווה": דניאל גד מגיב על הסערה. צילום מסך מהסדרה

"תנצלו למען שלום ואחווה": דניאל גד מגיב על הסערה

כוכבי הסדרה "שבאבניקים" לא ציפו שהסדרה שלהם תהפוך לסערה בעולם החרדי, עד כדי כך שנאלצו להעיף בחורי ישיבה בעקבות הסדרה בהשתתפותם. כעת הם מפסיקים לשתוק ומגיבים בנושא

הסדרה המצליחה "שבאבניקים" אולי תסיים בשבוע הבא את העונה הראשונה ב-HOT3, אך רגע לפני היא הצליחה לעורר את זעמם של כמה אנשים בקהילה החרדית, בה עוסקת הסדרה. השבוע פורסם באתר החדשות הדתי "בחדרי חרדים" כי ראשי ישיבה העיפו כמה תלמידים שלהם בגלל שאלו קלטו את התלמידים כניצבים בסדרה המצליחה.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

הסיפור הפך לוויראלי ותקשורתי, ובעקבות כך החליטו יחד כוכבי הסדרה: דניאל גד, אורי לייזרוביץ', ישראל אטיאס ועומר פרלמן, לפרסם פוסט תגובה בחשבונות האינסטגרם שלהם ולהביע את דעתם על הסיפור שהתרחש בעקבות "השבאבניקים".

"אני מגיע מבית שבו התרבויות שונות", פותח גד את דבריו ומציין בהמשך: "האמונה היא כוח גדול בחיי, וכשקיבלתי לידי את התסריטים של הסדרה - משהו בגוף נדרך מהזדהות ואמפטיה לדמויות. אלירן (היוצר - מ.א) כתב ברגישות פסיפס אנושי המורכב מדמויות אנושיות, עגולות ומורכבות. אני חושב שהסדרה היא הזדמנות מבורכת לחיבור אחר וייחודי בין העולמות והבנת האחר הן בצד החרדי והן בצד החילוני. מקרה כזה בו, מועפים בחורי ישיבה בשל השתתפותם בסדרה פוגע במטרה שלשמה נוצרה הסדרה והיא קירוב לבבות. לכן, אני מבקש מכל הקשור בדבר לנהוג ב-״בית הלל״ ולדון לכף זכות את הבחורים ולהחזירם לישיבה, ובכלל לנצל את ההד הציבורי שנוצר בעקבות הסדרה למטרות שלום אחווה".

© צילום מסך

גם אטיאס הגיב על הדברים בחשבון שלו וציין כי: "אני שמח על הזכות להשתתף בסדרה השבאבניקים שמטרה בראש ובראשונה לקרב את כל סוגי האוכלוסיה, גם אם צפים דברים שלא נראים לאוכלוסיות שונות, המטרה העיקרית של הסדרה היא להראות מראה של כל סוגי האוכלסיה ואת השוני שביניהם ומשם לייצר מיזוג של הבנה, קבלה ואהבת האחר בלי לשפוט".

 

עומר פרלמן, הביא את התגובה שלו דווקא מהזווית של השבאבניקים המציאותיים: "הבנתי את הכבוד שנפל בחלקי להביא את עולמם (של השבאבניקים) אל מסך הטלוויזיה ולהעביר את הבשורה שהם נושאים עימם. אני אסיר תודה לכל השבאבניקים באשר הם, ומלא תקווה שקולם ימשיך להשמע".

תגובות