חובה לצפות: סדרות וסרטי הנוער שעוסקים בבריונות. צילום מסך מיוטיוב

חובה לצפות: סדרות וסרטי הנוער שעוסקים בבריונות

נושא הבריונות הוא חשוב במיוחד - דווקא בגלל שכולנו מכירים אותו מבית הספר. מאז ומתמיד, סדרות וסרטים עסקו בנושאים האלו, אך לאחרונה עלו יותר ויותר תכנים ממוקדים בנושא. אספנו לכם כמה סדרות וסרטים שעוסקים בבריונות

בני נוער רבים חשופים לבריונות רבה ולהצקות בשלל מקומו אם זה בבית הספר, בשכונה או ברשתות חברתיות, תכני הטלוויזיה ורשתות הסטרימינג דואגות להעביר מסרים ולהתאים את עצמם גם בתכנים ובסדרות שלהם. קבלו את המומלצים שלנו.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

ילדה כמוה

הסרט הזה הוא דווקא סרט תיעודי שמציג את חייה של ג'סיקה. היא תלמידת תיכון שסבלה הרבה מבריונות מאחת המקובלות ביותר בשכבה, ומנסה להתאבד לאחר מכן. צוות צילום שמגיע לבית הספר ומנסה להבין את הסיפור מגלה כי אותה נערה מקובלת לא מספרת אמת ומצלמה נסתרת עוזרים לחשוף את כל הסודות ואת הסיפור המדויק. 

 

13 סיבות למה

סדרה מקורית של נטפליקס שדיברו עליה כה רבות: הסדרה סובבת סביב קליי שמנסה לברר ב-13 פרקים קשים (כנגד 13 קלטות) מדוע חברתו לכיתה, האנה, החליטה להתאבד. בכל פרק קליי שומע קלטת שהוקלטה על אדם אחר שבגלל משהו שעשה היא החליטה להתאבד. קליי בנוסף למנסה להבין, איך הוא נכנס לכל הסיפור הזה ומתי הקלטת שלו מגיעה.

 

Glee

סדרה ישנה במיוחד, אך אי אפשר שלא להזכיר אותה. המקהלה הבית ספרית, Glee, מורכבת מתלמידים שכולם צוחקים עליהם ולועגים להם על מי שהם. המקהלה מתמודדת עם בית הספר שלא בוחל בשום אמצעים (כמו ברד) ועל הדרך אפילו שרים קאברים לשירים המוכרים.

 

פלא

בתקופה האחרונה שמענו המון על הסרט המרגש במיוחד, פלא. סרט שמספר על ילד שנולד עם תסמונת גנטית נדירה שגרמה לזה שפרצופו יהיה מעוות. אוגי, גיבור הסרט, נאלץ להתמודד עם תגובת וסלידת חבריו לכיתה עקב נראותו. הוא צריך למצוא דרך להתמודד מול חבריו ולהיאחז באלו שדווקא מנסים לעזור לו. 

 

ילדות רעות

הסרט הבא הוא הסרט הכי קלאסי שמדברים על בריונות: קיידי היא נערה בת 16 והיא מצטרפת חזרה לבית הספר שלה לאחר תקופה ארוכה שלא הייתה. לאחר שמתיידדת עם שני תלמידים, הם מסבירים לה כל מיני חוקים בבית הספר והכי חשוב הוא: להימנע מהפלסטיקס, חברות הבנות הפופלרית בבית הספר. לאט-לאט קיידי הופכת לאחת מבנות הקבוצה והיא מצטרפת למעשים המרושעים שלהן.

 
תגובות