דה פור: תוכנית מרעננת, רביעייה חזקה ורק המתמודדים חלשים. צילום מסך מהתכנית

דה פור: תוכנית מרעננת, רביעייה חזקה ורק המתמודדים חלשים

תוכנית הריאליטי המוזיקלית החדשה סוף סוף הגיעה אל המסך שלנו. האם באמת היה שווה לחכות? ביקורת פתיחת עונה (או סיומת, תלוי אם מסתכלים על זה הפוך...)

תכנית שמתחילה הפוך, כל תכנית היא בעצם גמר רק בלי מנצח אלא הכרזה על פיינליסטים. זו בעצם התכלית של התוכנית המוזיקלית החדשה - "דה פור" שהחלה אמש (א') ב"רשת 13". התוכנית היא גרסה ישראלית לאור הצלחת הפורמט מעבר לים, אך למעשה מדובר בפורמט שבכלל פותח בישראל (ובפיילוט שפט, בין היתר, אמיר פרישר גוטמן ז"ל). אך האם כאן זה יעבוד?

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

נפתח ונציין כי אסתר רדא מתפקדת כמנחה מדוייקת לפורמט. כיף לקבל רענון על המסך וכיף שהרענון הוא מקצועי ונראה כי רדא (זמרת בעצמה) הייתה שם כל הזמן. בנוסף, בקידומי התוכנית הובטח לנו כי האישיו כאן הם לא השופטים, ונכון לפרק הפתיחה - די עומדים בהבטחה. אם כי חייבים לציין שאנחנו אהבנו במיוחד את הציניות של גלעד כהנא שהזכירה במעט את אביב גפן, רק בצורה נגישה וחיננית יותר.

מרעננת
מרעננת © צילום מסך

באשר לרביעייה המקורית - בהחלט בחירה ראויה שאמורה להקשות על המתמודדים שיבואו לקחת את מקומם. אך לפחות לפרק הבכורה, המתמודדים היו די 'פרווה', לא משהו שנזכור, לא משהו שראוי לסיפתח של תוכנית כזאת. גם אלו שכבר הגיעו לקרב לא באמת הותירו רושם מיוחד למדי, כך גם שירז שתפסה את מקומו של יהונתן אבידני, שנתנה שני ביצועים סבירים שלא הצדיקו את תפיסת מקומו של הכוכב העולה הצעיר ודי הופתענו. - אומנם טוב לעלילה, אך מבאס מוזיקלית ועוד בפרק ראשון.

ייאמר לזכות התוכנית שהיא לא מתעכבת על סיפורים מרגשים, הכל אצלה עובד מהר והיא מנסה להחליק את זה הלאה. אומנם מה שמעכב אותה היא "חשיפת ההצבעה" של השופטים על ידי הטבעות. זה מעיק, איטי ודי מגוכח. ב"כוכב הבא" למשל, הנקודות ניתנות בזמן אמת - מה שלא מצריך תהיה של יעבור או לא יעבור (למעט במצבים ששופטים טרם הצביעו), וכאן זה פוגע בקצב שהתוכנית מנסה ליצור לעצמה. אומנם בניסיון לייחד אותה, אבל אפשר לוותר על זה (בבקשה?)

הרביעייה מחודשת
הרביעייה מחודשת © צילום מסך מהתכנית

על פניו פורמט חדש ומרענן על המסך שבסך הכללי שלו באמת מביא איתו משהו חדש, אך לצד זה נשמח לקבל מתמודדים טובים יותר שיצדיקו את הרף והסטנדרט ויהוו קרבות ראויים בהמשך. הימור להמשך? שירז תוחלף במהרה, שרית אביטן תמצא את עצמה גם בחוץ (לצערנו), מיי פיינגולד כנראה תגיע לגמר (והפעם לגמר האמיתי).

 

תגיות
תגובות