איש חשוב מאוד 2: עונה מעולה עם סצינות ארוכות מדי. צילום מסך מהסדרה

איש חשוב מאוד 2: עונה מעולה עם סצינות ארוכות מדי

יהודה לוי חוזר לדרמה בה הוא מגלם את עצמו בעונה שנייה ונדמה שהיא אף מוצלחת יותר מהקודמת. ביקורת פתיחה

הדרמה המצליחה על חייו של יהודה לוי חזרה לעונה שנייה אחרי זמן המתנה ארוך במיוחד. אמנם הסדרה לא באמת עוסקת בהקבלה אמיתית על חייו, אך מציגה מורכבויות מציאותיות של שחקן ישראלי במעמדו, וכמו בעונה הראשונה, זה לגמרי מרגיש אמיתי.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

בעונה הנוכחית של "איש חשוב מאוד", לוי המוצלח מישראל טס לנסות את מזלו מעבר לים, כחלומו של כמעט כל שחקן. החסרון: אם בארץ הוא כוכב ענק, שם הוא "נו באדי" ואחד מבין כולם - אז מגיעה ה'כאפה' הגדולה.

 

אם בעונת הבכורה הייתה עלילה נוספת לצד לוי (אלמה דישי המצויינת שפרשה), כאן אנו מקבלים נטו יהודה כמעט בכל פריים בפרקים וזה לגמרי וואו - משהו בסדרה מרגיש כל כך ייחודי בעיקר בגלל זה. אתה לא באמת רוצה לראות דמות אחרת שהיא לא הגיבור, אין לך הסחות דעת ואתה חווה את מלוא רבדיה של הדמות ב-360 מעלות. אתה מת לדעת מה הוא חושב, מה המהלך הבא שלו ומאיפה תיפול עליו הנחיתה הקשה הבאה. אך בגלל שזו דרמה והיא נטו יהודה, אנו לא באמת מצפים לראות רגעים מאושרים מדי במהלך העונה (ויש מצב שגם לא בסופה, אבל זו רק השערה שלנו).

נטו יהודה
נטו יהודה © צילום מסך מהסדרה

ה"חסרון" היחיד בסדרה זה שיש לא מעט סצינות שפשוט לא מסתיימות, ארוכות להפליא, וברגעים שאתה בטוח שסצינה מסויימת תסתיים - היא ממשיכה, לא נגמרת ומנצלים אותה עד תום. כמובן שכל זה קורה בעיקר בגלל הייחודיות שציינו קודם - היעדר עלילות קטנות נוספות של דמויות אחרות. אבל איכשהו, גם "החסרון" הזה מצדיק את עצמו באופן מפתיע וממכר.

אומנם הסצינות ארוכות מאוד, אבל כשאתם צופים בהן אתם מבינים כמה יש הצדקה לכל רגע ורגע בכל סצנה, וזה גם מה שהופך כל דבר בסדרה למציאותי. אין את ה'קאט' הזה שחותך לך את הרצף, אתה חווה סיטואציה לכל דבר עם הדמות, וזו תחושה מדהימה לקבל דבר כזה ממשהו שהוא לא דוקומנטרי - תסריט עלילתי לכל דבר שמוצדק ברמת הפסיק. כשכל זה קורה בסדרה שהיא ישראלית זה בונוס ענק ומעצים את הישגיה של הסדרה.

פרק הפתיחה שכמעט כולו התרחש על המטוס הוא אדיר. אתה צמא לדעת מהו הצעד הבא, מה עוד יתחולל ואפילו מרגישים כאילו מדובר בסרט אחד שלם שמתרחש במטוס עם נוסע שחווה שגעון גדלות. 

© אור גפן

באשר ליהודה לוי (האמיתי, כן?), איזה כיף שיש לנו שחקן מדהים כזה. הוא מדוייק, סוחף ומהפנט. אי אפשר לדמיין מישהו אחר שהיה מצליח לעשות זאת ברמה כזו. אתה מרגיש אותו, חווה אותו ומאמין לו, ואם הוא מצליח לעשות את זה ולגרום לך לחשוב שמה שקורה בעולם המשוכתב של "איש חשוב מאוד" אמיתי - הוא יכול להתרווח מגאווה. 

אולי הוליווד לא מחכה לו, אבל אנחנו לגמרי כן וכמה שיותר. אנחנו אפילו מוכנים לספוג את כל הסצינות הארוכות לאורך כל הדרך, כי כל עוד זה בכיכובו ועם תסריט כל כך מהודק, זה לגמרי הגילטי פלז'ר שלנו.

"איש חשוב מאוד 2" - החל מה-27 בדצמבר ב-HOT3, ו-HOT VOD.

תגובות