האח הגדול VIP: "לא הפתיעה אותנו, אך יש עם מה לעבוד". צילום: מיכה לובטון

האח הגדול VIP: "לא הפתיעה אותנו, אך יש עם מה לעבוד"

עונת מפורסמים של "האח הגדול" זה אחד מהדברים האהובים עלינו, אך האם כל הדרמה מסביב ערב הפתיחה הייתה מוצדקת? ביקורת פתיחה

עונת VIP חדשה של "האח הגדול" סוף סוף כאן. אחרי לא מעט שמות שרצו בחודשים האחרונים, הכוכבים המוכרים (מי יותר ומי פחות) נכנסו לבית מפוצל שהצליח לתסבך את כולנו.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

העונה נפתחה עם מנחה חדש לפורמט - גיא זו ארץ שהצטרף אל לירון ויצמן. הבדיחה המתבקשת שסופרה כמובן היא כמה טוב שלירון חזרה להגיד "היי גיא", אחרי כמעט שנה לאחר שנפרדה מההגשה לצידו של גיא פינס. מעבר לכך, הכימיה בין השניים היא מצויינת, הגיונית ונדמה שאף טובה יותר מהגלגול בעונה הקודמת שהיה עמוס מדי, הפעם היה הידוק בין המנחים וזו כבר התחלה טובה.

הבית החדש חולק לשני חלקים - בית רגיל וביוב שמתחת לבית (ולא ברור עד כמה יהיה רלוונטי בהמשך העונה), אליו ייכנסו דיירים שייצא להם אדום בגלגל המזל (או יותר נכון - הדייר הראשון יחליט זאת עבורם). אמנם הצגת הביוב הוצגה בהשקעה ובויזואלים ארוכים - אך הבית הרגיל לא הוצג בכלל, למעט הפעמים שהראו את הדיירים שזכו להיכנס בנורמליות.

באשר לדיירים המפורסמים. ובכן, לא נרשמה הפתעה גדולה שכן כמעט כולם כבר נחשפו בידיעות כאלו ואחרות ועדיין לא היה שם שהצלחנו להגיד עליו: "שאפו שהוא הסכים להכנס". ובכל זאת, אלו ההתרשמויות הראשונות שלנו ממי שוהלכים לבלות איתנו במשך חודש וחצי.

עדי ליאון - קצת מבאס שיש מי שמחליט על תחילת העונה של שאר הדיירים באופן לא ניטרלי, אך עם זאת ליאון הוא אדם שיודע לעשות עניין, לריב, לדבר ושפיו וליבו שווים - מה שיצור לא מעט חיכוכים בהמשך העונה ואכן רוב בחירותיו היו מפתיעות לאורך הערב. תתכוננו להרבה אקשן.

© מיכה לובטון

הישאם סולימאן - כוכב "פאודה" ו"אילת", הוא דמות מעניינת שיודעת ליצור שיח ברמה עניינית. לא צריך להסכים איתו כדי להקשיב לו, האיש יודע לפתח שיחות בצורה מיוחדת, ולכן לא הופתענו שליאון הכניס אותו לבית הנורמלי.

אורלי רביבו (א' מבית הנשיא) מתכתבת עם גל "ה-METOO" החשוב והיא דמות חביבה אך לא בולטת בשלב הזה, כך גם המתמודדת הטרנסג'נדרית עדן יוחנן ורומי נסט (שלא ברור למה ליהוקו אותה על משבצת ה"פאשניטה"). גם אביבה תבורי די יושבת על משבצת ה"סבבה", אבל מניסיונות עבר שלה בריאליטי, היא יודעת לשלוף מרפק בעת הצורך.

חביבות
חביבות © מיכה לובטון

הכוכב העיקרי לקהל הנוער היה בן זיני שנועד להביא אתכם לצפות בתוכנית, ונדמה שכך יהיה. זיני הצליח לבלוט בתעודת הזהות עם משפט שהוא ינסה להשגיר בפינו בכוח ("אתה רוצה לבוא לישונאצלי?"), הוא קצת קולט מצבים בגלל יצירת תוכן ויודע לנהל סיטואציות שיהיו טובות אחר כך לעריכה. נקווה שזו הדמנות טובה להכיר אותו בלי פילטרים (וכן, קלטנו את ההערה על החתונה המתוכננת עם טיי בעוד כשנתיים).

ישן אצל האח
ישן אצל האח © מיכה לובטון

העיתונאית נרי ליבנה הצליחה לבלוט לנו לטובה. היא אומנם לוהקה על תקן זאת שעשתה בלאגן בחוץ אבל היא כל כך מצחיקה שאנחנו רק מחכים לכל משפט שהיא מוציאה מהפה. 

כדורגלן העבר, לירן שטראובר לא הצליח להרשים מדי, אך גם הבחור הזה יודע לריב וכבר עולים לנו כמה אופציות בראש לכאלו כמו למשל עם כדורסלן העבר - גילי מוסינזון שידוע כאחד שעושה צרות. שני ספורטאים לשעבר בבית אחד עם אגו של סטארים - בהצלחה.

© מיכה לובטון

כוכב TLV, MTV (והקליפ של בריטני, ברור) - אסף גורן. אמור להיות החתיך החמוד של העונה, אבל הכניסה שלו הייתה כל כך מעצבנת, תזזיתית ומאולצת כך שהוא קצת קלקל. נקווה שהביוב יפקס אותו. כבר מעכשיו נדמה שהוא וזיני יהיו חברים טובים בעיקר בשל הידיעה שהם הצעירים של הבית.

אסף גורן
אסף גורן © מיכה לובטון

ויקי כנפו מסתמנת כנשמה של הבית והיא עשויה להגיע רחוק מאוד בעונה. כך גם נטלי דדון שמאוד אהובה בחוץ ויודעת כבר להתנהל ולחשב את מצלמות הריאליטי ואפילו צוחקת על זה בעצמה.

עוד ריאליטי לאוסף © מיכה לובטון

היוצר והתסריטאי, אורי גרוס, רק זכה לפני כשבועיים בתואר "אייקון הביצה" בטקס השנתי שלנו וכבר נכנס לבית. מי שעוקב אחר גרוס ברשתות יודע כמה הוא עוקצני, ישיר ומביע ביקורת. והוא אכן עשה זאת כבר שהבין שיש בית מפוצל על ההתחלה ("איזה עלובים". ספיצ'לס). כיף שיש אותו, הוא ענייני, אמיתי ומעניין יהיה לראות אותו לראשונה בפרונט.

כולם יבואו להריע לכבודו
כולם יבואו להריע לכבודו © מיכה לובטון

גולת הכותרת של העונה, משום מה כך ההפקה בחרה להציג אותו בסאבטקסט, הוא דייר העבר שי חי שכבר השתתף בעונה השביעית של התוכנית והועף בשל בעיות אלימות. ובכן המנחים האדירו אותו כדבר מעולה, אך חשוב לא לשכוח שהוא בכל זאת הועף על מקרים קיצוניים ויפה היה אם היו מציגים ומחדדים זאת בצורה של "הוא בא לתקן, להראות גם צד אחר שלו", כפי ששי חי דאג לעשות בעצמו בתעודת הזהות. יש אווירה חדשה מכיוונו ונקווה שהוא לא יחזור על מקרי עבר.

סיבוב שני
סיבוב שני © מיכה לובטון

הוא אומנם רק נכנס אך כבר אחראי לתקרית מביכה של ההפקה. הוא לא הבין את קונספט הגלגל (כמו שאר הדיירים משום מה) ופתח בכוח את הדלת הלא נכונה. אומנם האח הגדול דאג להוציא אותו כדי שיסובב שוב, אך גם הפעם הוא עשה טריקים על האח וניסה לחזור לאזור הכחול, עד כדי כך שגם כשוויתר והתחשב בקונספט - הגלגל בהחלט עצר על האזור הכחול על אף שיוכו של שי חי לביוב. מביך.

השמות אומנם לא מלהיבים למדי כמו שהציגו הפורמואים האינסופיים, אך מבחינת אופי ואישיויות - זה תמהיל מעולה לעונה טובה, עניינית ומלאה בכל מה שהאח צריך, גם אם מדובר בעונה מקוצרת. אם צריכים להמר כבר מעכשיו על חמישיית הגמר, נכון לרגע זה אנו רואים שם את: עדי לאון, נטלי דדון, בן זיני, שי חי ו-ויקי כנפו.

חמישיית הגמר?
חמישיית הגמר? © מיכה לובטון

ערב הפתיחה היה קצת שכונה, הדיירים לא קלטו יותר מדי את הקונספט ויש מקום לשיפור, אך המנחים טובים, יש מה לעבוד עם זהויות הדיירים ונקווה שזה ילך וישתפר כי אנחנו לגמרי מוכנים לזה.

 
תגובות