רמי קאשי: "מציבים לנוער מראה מול הפנים". צילום: רפי דלויה

רמי קאשי: "מציבים לנוער מראה מול הפנים"

השחקן, רמי קאשי, שיתף אותנו בניסיון למגר את תופעת השיימינג, החיבור עם חברי קאסט "שנות השמונים" והאם תצא ל"חברות" עונה חמישית?

בין ההצגה "בלאגן ברשת", התפקידים הרבים בטלוויזיה והילדים בסיכון שהוא מדריך, רמי קאשי, כוכב "שנות השמונים", ישב איתנו לשיחה קצרה על העשייה הרבה, החוויות מסט הצילומים ומה זה בשבילו משחק?

עוד בערוץ הבידור של פרוגי: 

אחרי ששיחקתם יחד ב״שנות השמונים״, כיום אתה משחק יחד עם דניאל אסייג בהצגה ״בלאגן ברשת״. איך זה לעבוד עם חבר טוב?

"מתנה גדולה. דניאל חבר עוד מהאודישן הראשון שעשיתי ל'שנות השמונים', כיף גדול לעבוד וליצור עם בחור כל כך מוכשר. 'בלאגן ברשת' מדברת על האלימות ברשתות החברתיות, מני אסייג מי שכתב אותה, הצליח לעשות זאת בכישרון קומי של מערכונים מצחיקים שמביאים את הדילמות שהנוער עובר ברשתות החברתיות".

למה אתה חושב שחשוב להעלות הצגות עם מסרים כאלו לנוער?

"כולנו רואים לאחרונה את האלימות ברשתות, כמה האצבע קלה על המקלדת. אני חושב שזה מאוד חשוב לגעת בנושא הכל כך טעון הזה".

שיימינג והתמכרות לטלפונים הם נושאים שדנים עליהם רבות, אתה חושב שבאיזשהו שלב יצליח להיות שינוי כלשהו?

"אני מאמין שכן, אם נעלה את הנושאים האלה יותר על סדר היום אין לי ספק שנצליח למגר את התופעה. אני חושב שהתפקיד שלנו הוא לנסות להחדיר את המסר לנוער בצורה יותר חלקה ומתוחכמת, מאשר שיעור יבש ומשעמם שמסביר על הנושא. ברגע שאנחנו צוחקים על זה לאורך כל ההצגה, מבצעים שיימינג בעצמנו ואחר כך מראים להם את ההשלכות של מה שעשינו, זה מציב להם מראה מול הפנים שמצליחה לגרום להם לקלוט את המסר".

חוץ מהמשחק והתפקידים הרבים, אתה גם מורה למשחק ובמאי בבתי ספר תיכוניים בארץ. איך החלטת שזה מה שאתה רוצה לעשות?

"עוד בלימודי המשחק ביורם לוינשטיין בשנה ב' קיבלתי הזדמנות לעשות 'פרוייקט פרח' לתושבי שכונת עזרא, שם בפעם הראשונה הבנתי שיש בי צד של הוראה ויש לי הרבה מה לתת לנוער. חייב להודות שאני מאוד נהנה לביים בתי ספר יש בזה אושר גדול".

יש לך אולי טיפים למשחק ולהצלחה בתחום שהיית רוצה להעביר לקוראים?

"לא צריך להיות שחקן בכדי ללמוד משחק, לימודי משחק יכולים להעשיר כל אחד להתפתחות העצמית, לא משנה באיזה גיל. לגבי מי שרוצה להיות שחקן, תקחו אוויר זה לא הולך להיות קל, אני תמיד אומר שזה מקצוע שבוחר בך, לא אתה בו".

בנוסף לכל הקשור במשחק, אתה מדריך בני נוער בסיכון, מה הביא אותך לעסוק בנושא כל כך כאוב?

"חייב להודות שאני לא כל כך אוהב את ההגדרה הזאת נוער בסיכון, אני בעצמי בגיל 15 הוגדרתי ככה. הייתי בקידום נוער כנער, כך שבשבילי זו סגירת מעגל וגם כוח גדול מול נוער שרואה איפה התחלתי ולאיפה הגעתי. אני תמיד אומר לתלמידים שלי שלא צריך לחכות שאף אחד יאמין בכם, תהיו עסוקים בלהעצים את האמונה בעצמכם וכל השאר יהיה קטן עליכם".

איך ההרגשה להיות חלק מפרוייקטים גדולים כמו "שנות השמונים" ו"חברות"?

"מרגיש מבורך. אני בר מזל שקיבלתי דמויות כאלה שמביאות איתם אהבה כל כך גדולה מהקהל. העונה הנוכחית של 'שנות השמונים' עדיין לא נגמרה, ככה שיש עוד מלא הפתעות העונה, אני יכול לומר שהולך להיות לפרדי שידוך מאוד מעניין... לגבי חברות, בימים אלה מתחילים לכתוב את העונה הבאה, ככה שגם לי עדיין אין מושג מה הולך לקרות".

יש משהו שאתה רוצה להשיג ולעשות בקריירה שלך ועדיין לא קרה?

"כמובן יש המון, אבל אני לא דואג, כל דבר בזמנו. לאחרונה מאוד חשוב לי לעשות הצגות ואני עושה אודישנים. יש משהו בתיאטרון שנותן לך להביע את היכולות המשחקיות שלך בצורה מבורכת. חוץ מזה, ראיתם רק חלק מסל הדמויות שלי, יש למה לצפות".

אז איפה אנחנו יכולים לראות אותך בקרוב?

"אתם הולכים לראות אותי בסרט חדש שהשתתפתי בו - 'הסוסיתא של הרצל' של משה ולאון אדרי, כמובן ב-'שנות השמונים' שיוצאת בקיץ לצילומים של עונה חמישית וארוכה, ב"חברות" עונה חמישית, ואם בא לכם גם לראות אותי ממש מקרוב, רוצו לספר למנהלת שלכם שאני מביים בבתי ספר ואולי ניפגש".

תגובות