2025: מרשים ושאפתני, אך די מבלבל. צילום: טל גבעוני

2025: מרשים ושאפתני, אך די מבלבל

תוכנית הריאליטי החדשה הגיעה למסך אחרי לא מעט פרומואים ושמועות. האם באמת היה שווה לחכות והאם הפורמט של "האח הגדול" הובס בגסות? ביקורת פתיחה

"האח הגדול" אאוט? עוד לא בטוח, אם כי נדמה שמסתמנת יריבה חדשה ורצינית על המגרש כזו שלגמרי יכולה להיות ההצלחה הגדולה שתוריד את "האח" מכס המלכות. "2025" של קשת 12 הוא פורמט ריאליטי ישראלי מקורי שנוצר על ידי אנשי "האח" לשעבר - יורם זק וארז טל. אם הסתבכתם בפרטים הטכניים של הפורמט קבלו הסבר זריז.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

12 תושבים בעיר שבה יש הכל (בנק, מלון, אכסניה, דירה, מסעדה, בגדים ועוד) נכנסו עם סכום התחלתי לעיר המצולמת והעתידנית. מרגע כניסתם כל החלטה כלכלית שיקבלו תשפיע על מעמדם, רמת החיים שלהם ועתידם במשחק. במהלך שהותם בעיר, התושבים יתמודדו במטבע כלכלי חברתי, הם יוכלו להרוויח כסף מתושבים אחרים, באמצעות פעילויות בעיר, ומהצופים בבית. בכל שבוע, התושב עם סכום הכסף הנמוך ביותר יעזוב את העיר, ובמקומו ייכנס תושב חדש. מנצח העונה יהיה התושב שיצבור את סכום הכסף הגבוה ביותר.

ברוכים הבאים לעיר
ברוכים הבאים לעיר © גדעון לוין

העיר עצמה מרשימה למדי, נראת חלומית ועיר אמיתי לכל דבר. בצד הויזואלי אכן הרשימו ובגדול ושאפו לכל הנוגעים בדבר שיצרו עיר, אומנם לא עתידנית יתר על המידה אך בהחלט מדוייקת ומפעימה. באשר לתושבים שהתמודדו בפרק הפתיחה זה מול זה, יש לציין כי בחירות הקהל היו די צפויות. מלבד דו קרב אחד, בכולם הצביעו לדמות היותר "אנדרדוגית" וכזו שבאה מבית לא קל או סיפור ילדות מהסוג שהוא "קלשיאת ריאליטי" (דמיינו מחיאת כף).

סיגל תמם
סיגל תמם © ערן לוי

רק חמישה תושבים בלטו לנו לטובה ועוררו עניין כבר ברושם הראשוני. כל השאר היו קצת מעייפים ולא מושכים במיוחד בדקות שהספקנו להכיר אותם. החמישייה הפייברוטית שלנו הם: סיגל תמם (31, כפר יונה) שרק מלפתוח את הפה מצחיקה את כולנו, דומיניק שרמן (24, הרצליה) הנרגש ובעל סיפור החיים המיוחד, דודו קובי (42, תל אביב) שמסתמן כנשמה של העונה, מיכאל שיימן שגב (27, חוף אולגה) מביא משהו כייפי וצעיר ונטע צ'רנר מרגשת ומיוחדת. רק נותר לקוות שהם אכן יתנהלו נכון.

ארבעה מתמודדים לא זכו להיכנס לעיר בערב הפתיחה, אך הימור שלנו, חלקם עוד יכנסו בהדחות הקרובות כתושבים חדשים.

דומיניק, נטע ודודו. הטופ שלנו
דומיניק, נטע ודודו. הטופ שלנו © ערן לוי

תעודות הזהות היו ארוכות למדי, ובכללי הפרק נמתח מדי. היה אפשר לקצר ולהדק יותר. ההסבר על הפורמט היה קצת מהיר ומסורבל ונדמה שהיה צריך רגע לעכל ולשאול חבר שצפה כדי לוודא שבאמת הבנו. 

ב-"2025" הכל נראה מרשים, שאפתני וגרנדיוזי, לכן בהחלט התפלאנו מהעובדה שארז טל ממשיך להתלהב במהלך כל הערב דווקא מהועבדה שתעודות הזהות לא צולמו באותו זמן ושבעריכה זה נראה שזה צולם יחד. ארז, זה הכי המאה הקודמת ולא 2025! עם זאת - כיף לראות את מלך הטלוויזיה לצידה של גדעון. סוס מנצח לא מחליפים והשניים שעבדו יחד מעולה בעבר בהחלט עושים זאת שוב עם כימיה טובה.

הכל נהדר בתוכנית החדשה?

אנחנו מודים שיש רוח של שינוי באוויר, גם העובדה שבניגוד לפורמט המתחרה, כאן יש למתמודדים קשר ישיר כל הזמן עם העולם החיצון (כמובן בעלות) די מייחדת ותורמת. בכל זאת, עוד לא הצלחנו להבין איך בדיוק יווצרו כל העניינים התוססים אם למשל אין העמדות להדחה ובתכלס כולם נמצאים בסכנה בכל שבוע. עד כמה מתח באמת יש לקראת כל פרק הדחה אם בכל רגע נתון גם אנחנו וגם התושבים זוכים לראות מה מצבם הכספי של המתמודדים? (השאלה תקפה גם לגמר) האם להיות קמצן הוא ערך עילאי כאן? שכן רק בדרך הזו נגיע אל הגמר. וגם - שמישהו יטפל בדחיפות בסאונדטרק של התוכנית. ברצינות, היא קריפית ומלחיצה ברמות. לא ברור איך הצלחנו להירדם בלילה. הכל היה אפוף למעין וייב בין "משחקי הרעב" ל"האח הגדול" ואפילו "מראה שחורה" המדמה מציאות שהיא לא הכי אנושית.

© גדעון לוין

אז מצאנו תחליף ל"האח"? עוד מוקדם להכריע ולנצח את המפלצת הגדולה. 2025 יכולה להיות או הצלחה מטורפת או כשלון צרוף, לצערנו במקרה הזה לא מסתמן משהו "באמצע" וגם אין מקום לאמצע במיוחד שמדובר בפורמט ישראלי מקורי. הפרק היה די מבלבל על אף שהרשים, בהמשך נדע יותר אם זה אכן עובד ומוצלח. עכשיו השאלה האמיתית היא במה נצפה קודם ביום רביעי הקרוב, בפרק השני של "2025" או ב"האח הגדול VIP"?

 
תגובות