גם על המסך: התפקידים המרגשים ביותר על מדים . צילום מסך מיוטיוב

גם על המסך: התפקידים המרגשים ביותר על מדים

היום בערב (ג') יחול יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולנפגעי פעולות האיבה. לכבוד אותם גיבורים, אספנו לכם רשימה של דמויות מהסדרות בהן אנו צופים ביומיום - אותן דמויות מביאות למסך את פעולותיהם של החיילים בצורה מרגשת ביותר

בעקבות ציון יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולנפגעי פעולות האיבה, ערכנו רשימה של הדמויות הצבאיות בסדרות בהן אנו צופים בכל יום מחדש - דמויות אשר נלחמו, הקריבו ושיקפו חלק ממה שהחיילים עוברים.

אביב דנינו – "בשבילה גיבורים עפים"

הסדרה "בשבילה גיבורים עפים", אשר לקחה השראה מחייל צה"ל, עוסקת בארבעה חברים (אביב, דובי, בנדה, והימלר) מהצבא אשר שירתו יחד בסיירת גולני. בעקבות מותו הטרגי, בזמן מלחמת הלבנון השנייה, של מפקדם - הרבעייה ניתקה קשר ואביב דנינו פיתח הפרעה פסיכיאטרית אשר נובעת מהאירוע בו נכח במלחמה. דנינו נשאר בטראומה, מדחיק את כל מה שקרה ומראה לקהל אשר צופה בסדרה את הקושי הגדול שחווה חייל אך מצד שני גם את החברים והחוויות שנצברות במהלך השירות ובהחלט מרגש אותנו בהתמודדויות שלו.

 

נועם פולצ'ק – "תאג"ד"

הסדרה "תאג"ד" כולה עוסקת בחיילים, אך יש חייל אחד שריגש אותנו יותר מכולם (אולי זה בגלל הסיפור האישי והמרגש של השחקן אשר משחק אותו). את נועם פולצ'ק, חובש קרבי מבית דתי, משחק דין מירושניקוב. אם לא ידעתם, השחקן שירת בצה"ל בשייטת 13 של חיל הים, ולאחר שנפצע במהלך פעילות מבצעית - הפך לנכה צה"ל. מירושניקוב עבר ניתוח, שיקום שנמשך שלושה חודשים וכעמט ואיבד את ראייתו בעין ימין. למרות השיקום הארוך והקושי - הגיבור שלנו חזר אל יחידתו והשלים את שירותו כלוחם מן המניין. הסיפור של השחקן בהחלט ריגש אותנו, ולראות אותו על המסך במדים מהווה מעין סגירת מעגל מרגשת במיוחד.

© צילום מסך מהיוטיוב

אילן הרמן – "השמיניה"

עוד סדרה בה מציגים תפקיד על מדים הינה "השמיניה". אילן הרמן כיכב בעונה הראשונה כחבר של רוני מלכי וכחייל בצנחנים. במהלך העונה, אילן נפצע בפעילות מבצעית ומגיע בתרדמת לבית החולים עם פציעות קשות. במהלך הפרקים ניתן לראות את ההתמודדות של בת זוגו, רוני, בסיטואציה - הקשיים, הדאגות והבכי הרב אשר נובע מהחשש של רוני למצבו של בן זוגה. תפקידו של אילן שיקף סיטואציות רבות אשר קורות גם בחיים האמיתיים.

© צילום מסך מיוטיוב

תמרה וייס – "השיר שלנו"

אחת הסדרות הזכורות המדברות על השירות בצה"ל היא - "השיר שלנו". בעונות האחרונות של הסדרה, העלילה מתרחשת בבסיס של להקה צבאית. אחת מחברות הלהקה הינה תמרה וייס, אשר הגיעה לאחר שרני אביב (אותו מגלם רן דנקר) פינה אותה מביתה. תמרה מציגה את הדילמה שבין בחירה במשפחתה ובאמונה שלהם - כי היא אינה צריכה להתגייס, לבין האהבה שלה לשירה והרצון להתגייס. הדמות מציגה לנו עוד צד בצה"ל שפחות מדובר עליו והעימות של תמרה עם עצמה מרגש כל פעם מחדש. בנוסף, חבר הילדות של תמרה, הראל, נהרג לקראת סוף העונה הרביעית, כתוצאה מפעילות מבצעית - מה שמוביל לסצנה מרגשת, עצובה ביותר ומצמררת.

 

"כיפת ברזל"

עוד סדרה אשר מביאה את הקונפליקט בין הבחירה באורח החיים הדתי לשירות הצבאי, היא לא אחרת מאשר "כיפת ברזל". בסדרה זאת לא יכלנו לבחור דמות אחת מרגשת ומשפיעה - כל הדמויות בסדרה עוברות תהליך ומציגות צדדים נוספים של השירות הצבאי. הסדרה כולה מרגשת וסוחפת והיא יותר ממתאימה לרשימה זו.

 

עומרי – "שכונה"

על הדמות הבאה מורכב לומר מרגשת, אבל עומרי בהחלט חשף לקהל הצופים של הסדרה "שכונה", את תיפקוד צה"ל בפן הסודי יותר. בזכות ודרך דמותו, הבנו לעומק את תפקיד המשטרה הצבאית ונחשפנו לעוד חלקים בשירות הצבאי שלא ידענו עליהם לפני כן. הדמות בהחלט עזרה לקהל הצעיר יותר להחשף לצה"ל.

 

 

תגובות