כעס ברשת: HOT מסירה את הסדרות שגדלנו עליהם מה-VOD. צילומים: יחסי ציבור, אור גפן, יוסי צבקר

כעס ברשת: HOT מסירה את הסדרות שגדלנו עליהם מה-VOD

המוני צופים צעירים וגם כאלו שכבר גדלו, מביעים כעס וזעם השבוע בעקבות החלטתה של חברת HOT להסיר לא מעט סדרות נוער אהובות ומצליחות במיוחד משירות ה-VOD שלה

המוני צופים ולקוחות HOT נדהמו לגלות השבוע הודעה בשירות ה-VOD ולפיה לא מעט סדרות נוער אהובות ומצליחות צפויות לרדת מהשירות כבר בסוף החודש הקרוב, ה-30 במאי. בין הסדרות המדוברות אפשר למצוא את "השמיניה", "גאליס" (ו"החולמים"), "הפיג'מות", "האי" ועוד - המכנה המשותף, כולן סדרות ששודרו בערוץ הילדים שנפרד מ-HOT לפני קצת יותר משנה.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

מאז ההודעה החלה להופיע בשירות, צופים רבים החלו להציף את הרשת בפנייה ובדרישה כועסת לוותר על ההחלטה התמוהה שכן הסדרות הללו נצפות, חזקות ואהובות עד היום - גם הדור הישן ממשיך לצפות שוב ושוב והדור החדש נחשף אליהן בפעם הראשונה ומתאהב בהן עכשיו. מחאות שונות החלו לצוץ ברשת, וכן הצפה בסטורי עם פוסטים כועסים במטרה לשנות את ההחלטה.

"אני חושבת שזאת החלטה ממש מאכזבת מכיוון ואני צופה אדוקה של כל הסדרות גם מלפני 'הדור שלי' ואני רואה אותם עד היום בלופים", מספרת ליאל מסיקה בת ה-14 ומוסיפה: "אני חושבת שמה שמושך בסדרות הללו הן התוכן שיצרו בהן מכיוון שאתה לא תראה היום סדרה כמו 'גאליס' ו'השמיניה' עם כזה תוכן מעניין ומיוחד וההחלטה של הוט באמת גורמת לדבר עם אבא שלי ולהגיד לו: 'אבא אני לא רוצה יותר להשאר בהוט אני רוצה לעבור לפרטנר שאצלה יהיו את התכנים הללו', עד היום אבא שלי הוא זה שרצה לעבור ואני זאת שלא הסכמתי כי רציתי להמשיך ולראות גאליס, השמיניה, האי ועוד..."

אם אתה רוצה לברוח - כעת אין לך איך
אם אתה רוצה לברוח - כעת אין לך איך © צילום מסך מהסדרה

"גדלתי על הסדרות של גיורא חמיצר וגם הפיג׳מות וחבל לי להיפרד מהן", סיפרה לנו גם שירה ריינהולד, 17 בת ה-17. ‎אני חושבת שמשום שהסדרות האלו הופקו בתחילת שנות ה-2000 אז ליוצרים היה אפשרות גדולה לחלום, להמציא כל מיני המצאות כמו ב'שמיניה' שאתה היית מודבק למסך ומודהם מהטכנולוגיה... אני חושבת שעכשיו, עם כל עידן הטכנולוגיה, קשה למצוא דרך לדמיין כמו שהיה בשנות ה-2000". 

 

כאמור, לא רק בני הנוער עצובים מההחלטה, אלא גם כאלו שכבר חצו את גיל 20 ועדיין צופים בסדרות הללו להנאתם: "זו החלטה די טיפשית בעייני, גם למרות הגיל שלי אני עדיין רואה סדרות כמו 'השמיניה' ו'האי' באדיקות וכל כמה זמן עושה מרתונים, זה מזכיר לי את תקופת בית הספר" מספרת קארין אהרוני בת ה-22, כך גם אצל לילך מרקוביץ בת ה-25: "אני מכורה ל'השמיניה' ול'פיג'מות', שתי סדרות שעיצבו את הילדות שלי. אני זוכרת שהייתי רצה מבית הספר כדי להספיק לראות אותן בזמן... כשבא לי לראות סתם פרק שיצחיק אותי או יעביר לי את הזמן אני פונה לסדרות הללו". גם אהרוני וגם ומרקוביץ עדיין לא יוותרו על הצפייה בסדרות עליהן גדלו וסיפרו כי הן ינסו למצוא אלטרנטיבה לצפייה בפרקים דרך האינטרנט. "עכשיו לא נותר שום דבר חוץ מלהתבאס ולחפש את פרקים ברשת". מסכמת אהרוני.

הפיג'מות וגאליס - כבר לא
הפיג'מות וגאליס - כבר לא © דוד וינוקור

לא רק הצופים זעמו על ההחלטה הכואבת, אלא גם היוצרים וכוכבי אותן הסדרות. כך למשל עודד פז, כוכב "הפיג'מות" - הסיטקום הישראלי הארוך ביותר על המסך, שהחליט לכתוב בסטורי שלו: "צביטה בלב. אחד מסודות ההצלחה של הסדרה הוא שירות ה-VOD. כבר כמה שנים שאנשים שולחים לי סרטונים שלהם צופים בבינג' של הפיג'מות. שירות ה-VOD הוקם ממש לצד יציאת העונה הראשונה ובזכות אהבת הקהל וכמויות הצפיות המטורפות, שנה אחרי שנה חידשו לנו את צילומי הסדרה. באמת חבל שככה זה נגמר..."

הפיג'מות
הפיג'מות © מתוך התוכנית

גם התסריטאי והיוצר, גיורא חמיצר שאחראי על שני להיטי ענק לנוער "השמיניה" ו"האי" שעשו היסטריה מטורפת, זכו בפרסים ונצפות עד היום שוב ושוב, החליט להגיב על הנושא ומסר לפרוגי בתגובה לבשורה: "כמי שעובד עם חברת 'הוט' כמעט 15 שנה, קיבלתי בצער ואכזבה את החלטתם להוריד מהמסך שתי סדרות שממשיכות עד היום למשוך קהל ישן וחדש במספרים מטורפים. אני מבין את הצורך של 'הוט' לקצץ עלויות, אבל לא זו הדרך. זו פגיעה בדורות של צופים שהסדרות האלו הן חלק מחייו. מה גם שהסדרות כולן הופקו במקור עבור 'הוט' ומומנו במלואן על ידה. אני מקווה שאלפי התגובות הנזעמות ביממה האחרונה יזיזו שם מישהו לתקן את הטעות ולהשאיר את התכנים המקוריים של 'הוט' במקומם".

חמיצר
חמיצר © פרוגי

מ-HOT לא נמסרה תגובה עד מועד פרסום הכתבה, עם זאת, בעמוד האינסטגרם של ויאודי יאנג פורסמה תגובה לכלל הגולשים ובה נכתב: "אנחנו מציעים לקהל לקוחותינו הצעיר את התוכן המוביל עם חמש סדרות חדשות מדי שנה ו-14 ערוצי ילדים, VOD נפרד לילדים ואת הסדרות שכולם מדברים עליהן היום - 'התחנה', 'אילת', 'פוראבר' ועוד שורה ארוכה של להיטים ובטוחים שהם יהפכו לקלאסיקות".

מערוץ הילדים נמסר בתגובה: "כל הסדרות של ערוץ הילדים משודרות בפלטפורמות של הערוץ בפרטנר tv ובסלקום tv. מזכירים לכם שההרשמה לנינג'ה ישראל ילדים בעיצומה. בואו להיות לוחמי ולוחמות נינג'ה צעירים וצעירות בדבר הבא של ישראל".

תגובות