הבינג' השבועי: "גוסיפ גירל" - אותנטיות זה שם המשחק. צילום מסך מיוטיוב

הבינג' השבועי: "גוסיפ גירל" - אותנטיות זה שם המשחק

בכל יום חמישי, כתב אחר של ערוץ הבידור ימליץ לכם על הבינג' המושלם לסוף השבוע הקרוב. והפעם: "גוסיפ גירל" היא כבר מזמן לא סדרה על דרמת בית ספר מתמשכת, אלא הרבה מעבר לזה

הכירו את "אחת שיודעת", או בשמה היותר נפוץ - "גוסיפ גירל". סדרת דרמה נפלאה שיצאה בשנת 2007 וסיימה את שידוריה ב-2012. לסדרה שש עונות מלאות בכל טוב, אותנטיות של השנים הטובות וסטייל שאנחנו זוכרים מהילדות מלאת היופי.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי: 

סדרת הדרמה "גוסיפ גירל", אשר כיום ניתן למצוא בנטפליקס, מספרת לנו על אתר באותו השם, שמדווח בדקדקנות על כל מעשה של חבורה מסויימת, במיוחד חבורת האפר איסט סייד (שכונת העילית בניו יורק שהכניסה בה היא לעשירים בלבד). 

במשך הסדרה אפשר לראות הכל מהכל - חברויות שנוצרות ומתפרקות, דמויות חדשות, נישואים מלכותיים, זוגות מדהימים שהם לגמרי הפאוור קאפל שלנו וגם זוגות שרק רצינו שייפרדו כבר. הסדרה מעבירה לצופים הרבה יותר מסתם סיפור בתיכון: אנחנו רואים את המהפך שעושות הדמויות, את ההתבגרות שלהן, המעבר לקולג' והחיים האמיתיים. הסדרה אמנם מתחילה בבית הספר - אך זו לגמרי רק ההתחלה.

 

האתר של "גוסיפ גירל", שהכותבת שלו שומרת על זהותה בסוד עד הפרק האחרון בסדרה, הוא לא הפרט העיקרי בה. כששומעים על סדרה שלמה שמתעסקת רק באתר על בני נוער אפשר להגיד ממבט ראשון שהיא מרדימה, משעממת ואף חסרת פואנטה, אך בגוסיפ גירל זה כבר מזמן לא המצב.

הסדרה בתחילתה עוסקת בחייהם של בני הנוער בתיכון וכל הדברים הבנאליים שמתלווים אליהם: זוגות לא מאוד יציבים, הרבה דרמות תיכון, והמלחמה על הקבלה לקולג' היוקרתי המושלם. מהר מאוד יוצרי הסדרה מחליטים לעזוב את התיכון הרומנטי והסיפור הידוע מראש ולהעביר את הסדרה למקום אחר לגמרי - החיים האמיתיים וההתבגרות המאוחרת יותר. לדעתנו זהו צעד חכם מאוד, שהופך את הסדרה לפשוט בלתי נשכחת.

 

כמו הרבה סדרות וסרטים בעולם הטלוויזיה והקולנוע, גם "גוסיפ גירל" מבוססת על ספר באותו השם. בישראל תורגם רק אחד מסדרת הספרים אשר דומה מאוד לסדרת הטלוויזיה. כמעט בפעם הראשונה אפשר להגיד כי העיבוד למסך עובד הרבה יותר טוב מהספר עליו הוא מבוסס.

 

נסכם לכם ש"גוסיפ גירל" היא לגמרי הסדרה שכדאי שתחרשו עליה הסופ"ש, והיא מתאימה במיוחד להתכרבלות עם הפוך (אבל מזגן על 16 מעלות, כן? הקיץ הישראלי לא קל) וגלידה שתהפוך את חוויית הצפייה למושלמת. 

תגובות