הקללה ואבא צ'ינצ'ילה: העובדות שלא ידעתם על "הפיג'מות" . צילום יחסי ציבור

הקללה ואבא צ'ינצ'ילה: העובדות שלא ידעתם על "הפיג'מות"

לפני 16 שנה מהיום, הסיטקום הכי אהוב עלינו בכל הזמנים – "הפיג'מות", עלה לשידור! מאז הספקנו להתאהב, לבכות, לצחוק ואפילו להתגעגע. קבלו מספר עובדות מעניינות במיוחד על הסדרה שכולנו גדלנו עליה

היום, לפני 16 שנה בדיוק, הסיטקום האהוב "הפיג'מות" גרם לכל ילדי ישראל, ואפילו בוגרים רבים, לצחוק ללא הרף! התכנית שודרה במשך תשע עונות (רוצים עונה עשירית!) שכללו בדיחות, סיפורים, הרפתקאות, כשלונות וחיי אהבה מסובכים במיוחד. קבלו את כל העובדות על הסיטקום האהוב עלינו! 

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

שוברים שיאים

"הפיג'מות" כוללת תשע עונות (ומקווים שיהיה איחוד!), ובעקבות כך הסדרה שברה שיא - "הפיג'מות" הוא הסטיקום הארוך ביותר ששודר בישראל עד כה. שאפו!

© יוסי צבקר

הכרות של שנים

תמיד היה נדמה לנו שהכימיה בין השלושה היא כל כך טובה ומיוחדת, שהם בטוח הכירו עוד לפני כן - אז כן! אילן עודד וקובי הכירו במהלך שירותם הצבאי. מעניין להיות איתם באותו הבסיס...

משפחה

מי שגילם את מר לטין, אותו כולם מכירים כמי שאמר רק "מה" במשך כל העונות, הוא לא אחר מאשר אביו האמיתי של אילן רוזנפלד, סימון רוזנפלד ז"ל ואפילו הכניסו על כך בדיחות במהלך הסדרה מבלי ששמתם לב.

© צילום מסך מאינסטגרם

משפחה 2

לא רק אילן חלק סצינות עם אביו על הסט, כך גם נתן (יובל סגל) שאביו האמיתי הוא לא אחר מהשכן שגרם לעודד להידבק למילה צ'ינצ'ילה!

© אינסטגרם

כמעט משפחה

לא הרבה יודעים, אך מי שגילם את אביו של עודד בפיג'מות, דב רייזר, גילם את אבא שלו גם בסדרה אחרת - "הכל נשבר במשפחה", בה השתתף עודד כשהיה ילד.

© צילום מסך מהסדרה

לא היו איתה

רותם סלע, הדוגמנית והמנחה האהובה, נבחנה יחד עם דנה פרידר, על אותו התפקיד, אך כפי שכולנו יודעים - מי שנבחרה לשחק בסדרה היא פרידר שכיכבה מהעונה החמישית עד האחרונה.

רותם בפיג'מה
רותם בפיג'מה © אינסטגרם

עבודה משותפת

במקביל לשידורה של "הפיג'מות", הייתה לחבר'ה תכנית מערכונים ישנה בשם "צרבת" (ששודרה בערוץ 24) המיועדת לקהל הבוגר, בה הם היו מתחפשים לדמויות שונות ויוצרים מערכונים מיוחדים. לגמרי מצחיק!

 

בכל רחבי העולם

לאחר הורדת הסדרה מ-HOT VOD לפני חודשיים, צצה עצומה ברשת הקוראת לנטפליקס לרכוש את הסדרה ולעלות אליה לשידור את כל הפרקים. אנחנו בעד ומי יודע, אם זה יקרה אולי זה יוליד עונה עשירית?

קללת הילד הבוכה

אחד מהסמלים הבולטים של הסדרה הייתה התמונה של הילד הבוכה בסלון של דירת החבורה - אלא שהסיפור מאחורי התמונה מלחיץ במיוחד. מסתבר שמאז שהציור צוייר הוא היה מקולל במיוחד. בשלל מקומות בהם הציור היה קיים - פרצה שריפה ענקית כאשר השריד היחיד בכל פעם היה הציור של הילד הבוכה. איך זה קשור לסדרה? לעונה תוכננו מראש רק שלוש עונות ובמפתיע החליטו על עונה נוספת - אך כבר הסט לא היה קיים, מה שדרש את הקמתו מחדש. בעלילה תירצו את ההחלפה בעובדה ש"כל הסט נשרף" - ומה כן נשאר לגמרי במקרה? בדיוק, הילד הבוכה.

© צילום מסך מהסדרה

שפרה כאן!

המעריצים האדוקים בטח יזכרו שאת הגרסה הנוכחית של שפרה בהחלט ראו באחד הפרקים כאשר היא ישנה לצד גרי, אך מאז לא באמת הראו אותה בגרסה עכשווית. מי שהייתה אמונה על תפקיד האורח היא מפיקת הסדרה, נאוה קולטון.

© יוסי צבקר

הכל בכיכרות?

למרות הסיפור והתלונות של אילן בסדרה, החבורה לא באמת באה מנתניה. למעשה, לאף אחד מהם אין באמת קשר לעיר. אילן גדל בעיר רחובות, עודד בכפר סבא וקובי בפתח תקווה.

© יוסי צבקר

אל תאכלו את החיות. האומנם?

בפרק הראשון של הסדרה אלונה טל מוגדרת כאדם צמחוני, אך כנראה שקצת שכחו זאת בהמשך כיוון שהיא דווקא נהנת מהמאכלים בהמבורגרי.

© צילום מסך מהסדרה

חיים בסרט

בראיון מיוחד שהעניק בעבר אילן לפרוגי, חשף הכוכב כי יש תסריט מוכן לסרט של "הפיג'מות": "אנחנו מנסים כל הזמן להרים את זה, כל פעם זה נתקע. אנחנו מדברים על זה שלוש שנים לפני שגאליס עשו את הסרט שלהם, אבל אף פעם לא היה תקציב, לא יצא בלוחות זמנים, אני מקווה שאיכשהו עם הסרט של גאליס זה יתעורר, אנחנו מאוד רוצים לעשות סרט ומאוד רוצים לעשות סרט מצחיק, לא סרט עלילתי, אלא סרט של לראות בניין מתרסק בשביל בדיחה מטופשת על בננה", סיפר לנו ב-2015.

© יוסי צבקר

מאחורי הקלעים

מי שיצר את הסדרה (מלבד הבמאים ו"טדי הפקות") הם לא אחרים מאשר השלישייה עצמה - אילן קובי ועודד. בנוסף, כל אחד מהקאסט היה אחראי ללפחות כתיבת פרק אחד בסדרה.

 

תחתון אמיתי

אחד הפרקים היותר זכורים של הסדרה הוא הפרק בו לגברת ברכה נפלו התחתונים לדירה של נתן והוא לא בדיוק ידע איך להחזיר לה את זה. מסתבר שהפרק התבסס על מקרה אמיתי שקרה ליובל סגל (נתן) במציאות ובזמן שזה קרה הוא התקשר לאילן כדי לשאול אותו אם להחזיר את זה או שזאת פאדיחה...

© אינסטגרם

המשך יבוא?

לסדרה הופקו מספר סדרות בת: "הפיג'מות בקפה קר-סול", "הפיג'מות במופע של דובל'ה" ו"מנדלבאום בלש פרטי", אך שלושתם לא הצליחו להגיע לאותה אהבה שהתוכנית המקורית קיבלה מהצופים. עם זאת, מנדלבאום בלש פרטי (בכיכובו של גרי) הפכה עם השנים לקאלט גם היא.

 
 

מר במאי

למרות שדיברו איתו במהלך כל העונות ולמרות שכבר הגיח כמה פעמים, רק בעונה התשיעית במאי הסדרה, רובי דואניאס הוכרז כדמות קבועה בסדרה ואף הופיע בפתיח.

© יוסי צבקר ואייל בי

שינוי שם

אם דברים היו מסתדרים אחרת, אנו לא היינו מכירים את הסדרה בשם "הפיג'מות", אלא כ"גרוב סטייל". אולי כדאי שפשוט תצרו סדרה נוספת... 

© צילום יחסי ציבור

 

תגובות