בלעדי: ראיון מיוחד עם כוכבי "Stranger Things". באדיבות netflix

בלעדי: ראיון מיוחד עם כוכבי "Stranger Things"

לכבוד עלייתה לאוויר של העונה השלישית, פגשנו את כוכבי סדרת הטלוויזיה המנצחת מבית Netflix, לראיון בלעדי, פתוח ומיוחד בו גילינו כמה פרטים מעניינים על הילדים שעומדים מאחורי ההיסטריה

גם לאחר שעברו שלוש שנים מאז עלייתה של העונה הראשונה, כוכבי הסדרה עדיין בהלם מההצלחה המסחררת. "אני לחלוטין עדיין מעכלת הכל" מעירה בצניעות נטליה דייר, שמשחקת את 'ננסי' - צעירה אמביציונית שמתגלה כלוחמת אמיתית מעונה לעונה; "השנים האחרונות היו משנות חיים. הרבה דברים השתנו בבת אחת ואני חושבת שהדבר הכי גדול שאפשר לשים לב אליו זו ההכרה והאהבה הגדולה של המעריצים".

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

"Stranger Things", אחת מסדרות הדגל של 'Netflix' בשנים האחרונות, אכן זוכה לאהבה והערצה נרחבת המגיעה מכל קצוות העולם. מדובר בסדרה מסוגת המסתורין המגוללת את סיפורם של ארבעה בני נוער הנאלצים להתמודד עם יצורים מסתוריים ותרחישים על טבעיים. אף על פי שמדובר בז'אנר נישתי, נדמה כי הסדרה התקבלה כקונצנזוס מוחלט אצל הקהל, ואת זאת ניתן להבין בעקבות ההיסטריה והמספרים הגדולים של הצופים בה. נפגשנו עם שלושה מחברי הקאסט של הסדרה; נטליה דייר (ננסי), ג'ו קירי (סטיב הרינגטון) ופין וולפהרד (מייק), ודיברנו איתם על פרסום, רשתות חברתיות, אינטרקציות על הסט, ומה הולך לקרות בהמשך.

במרתף של מייק © באדיבות netflix

כשפין וג'ו נשאלים מה הדבר הכי מוזר שקרה להם בחיים האמיתיים, הם צוחקים וטוענים שכל יום כשחקנים הוא יום לא רגיל. "מבחינתינו, לעבוד בסדרה הזו זה הדבר הכי הזוי שקרה לנו. קיימים גם כל מיני סיפורי מעריצים מטורפים בעקבות הסדרה. מדי פעם עוקבים אחרינו, או שמבקשים מאיתנו רשות לגעת לנו בשיער". גם נטליה מצטרפת וטוענת שהאהבה העוטפת של המעריצים לפעמים משאירה אותה מבוהלת מעט; "זה מדהים ואני אסירת תודה על כל ההערכה, אבל לפעמים אני קצת קלסטרופובית, או שאני נהיית טיפה ביישנית לגבי הכל". 

הערצה ופרסום

התמודדות עם הערצה, פרסום בהפתעה או פריצה בגיל צעיר במיוחד, כל אלו יכולים להוות חוויה לא קלה לעיכול. "אף אחד לא מתוכנן או יכול להתכונן לעובדה שהוא הולך להיות מפורסם" טוען ג'ו. "בסוף הצילומים של העונה הראשונה, אמרתי לעצמי שכנראה לעולם לא אראה יותר את הילדים האלו, ושהגיע הזמן למצוא עבודה חדשה ולשלם את החשבונות שלי. אף אחד לא ציפה שתיהיה לסדרה עוד עונות, ושזה יהפוך לכזו היסטריה. לרוב אני מרגיש אסיר תודה ומאוד בר מזל". גם פין, שהיה רק בן 14 כשהסדרה עלתה לאוויר, מספר איך בכל זאת אפשר להתמודד עם כל התהילה: "אני מרגיש שאם כבר להתכונן לעובדה שאתה הולך להיות מפורסם, אז הדרך הטובה ביותר היא לקחת טיפים מאנשים יודעי דבר שנמצאים בתעשייה הרבה שנים". ג'ו מחזק את דבריו של פין ומפרגן לוינונה ריידר, המגלמת את האמא ההיסטרית של וויל, ומחזיקה ברזומה מרשים של שנים רבות בתעשיית השואו-ביז האמריקאית וזכייה בפרס גלובוס הזהב. "אני מעריך את וינונה מאוד, היא מדהימה ותמיד אפשר לשאול אותה על הכל. אכפת לה מהעבודה כשחקנית ולמדנו ממנה המון רק מצפייה בה עובדת על הסט".

לסדרה טווח גילאים רחב מהמצופה, ונטליה מודה כי למרות שבני הנוער הם הקהל המורגש ביותר,ישנן תגובות מרגשות לא פחות גם מקהל בוגר יותר. "הצעירים עושים הרבה יותר רעש, בעיקר ברשתות החברתיות. אבל אנחנו מקבלים תגובות גם מאנשים קצת יותר מבוגרים, כאלו שגדלו בשנות השמונים בעיקר, והסדרה החדירה בהם נוסטלגיה נעימה". 

מאחורי הקלעים © צילום: Tina Rowden/Netflix

רשתות חברתיות ושנות השמונים

כידוע, עלילת הסדרה מתרחשת בשנת 1983, וכיוצא בזה, כל השחקנים היו צריכים להציג ילדות טיפוסית לשנות האייטיז. "מבחינתי, זה היה כיף אמיתי לשחק בני נוער שחיים בשנות השמונים", מספרת נטליה. "אני חושבת שזה מגניב להראות לצעירים שפעם אם מישהו היה צריך מספר הוא היה מחפש בספר טלפונים, או שאם הוא היה רוצה לקפוץ לחבר הוא היה לוקח אופניים ומתחיל לרכב. בנוסף, יש הרבה יותר מקום בשנים האלו לסיפורי מסתורין והרפתקאות, והרבה יותר מקום לקשר אמיתי של פנים מול פנים". 

פין וג'ו הצעירים מספרים כי הרפרנסים היחידים שלהם לשנים הקודמות היו תכניות טלויזיה, מוזיקה, וההורים שלהם. "אני חושב שהנוסטלגיה הכל כך חזקה שאנשים חווים בעקבות הסדרה נובע מגעגוע, אפילו לא מודע, לתקופה פשוטה. תקופה ללא טלפונים, או רשתות חברתיות. זה מאוד מושך ומדליק. כיום, יש משהו מאוד מוזר בלהיות באינסטגרם ולהחזיק בהוכחה שאתה קיים". 

אך כשמעלים בפניהם את השאלה אם היו מעדיפים לפרוץ באייטיז - הם סולדים מהרעיון ומסבירים; "יש משהו נחמד בתעשייה כפי שהיא עכשיו - הרבה פחות מסובכת ומעוותת". פין מוסיף: "אני שמעתי הרבה ממפיקים שעבדו בשנים האלו, שמספרים על גזענות, הטרדות ואפליות. אני חושב שקל לנו להסתכל על התקופה ההיא כתקופה תמימה ומושלמת, אך כנראה שגם עלינו יסתכלו ככה בעוד כמה שנים, גם כשזו לא באמת המציאות".

כשהשאלה עולה לאוויר - האם בני נוער יכולים ללמוד משהו מהסדרה, הם תוהים מעט ומהרהרים בשאלה: "אני מקווה" פורצת נטליה, "יש הרבה מה ללמוד על חברות, סדר עדיפויות. העובדה שלמרות כל הדרמות שקורות ביום-יום תמיד מגיע משהו גדול יותר שמכניס את כולם לפרופורציות וגורם להם להסתכל על הדברים בפרספקטיבה אחרת, ואז כולם מתאחדים כי זה מה שחשוב באמת. לדמויות באמת אכפת אחד מהשני. בנוסף, אני חושבת שהסדרה יוצאת בקריאה של 'צאו החוצה!', תרכבו על אופניים, תצאו מהטלפונים, שחקו משחקי קופסא עם החברים".

סט וצילומים 

לאחר צילום של שלוש עונות מוצלחות הם מסכימים כי הסצנות בהם כולם מצטלמים יחדיו היו המספקות ביותר. "כל עניין הצילום בבית החולים בעונה השנייה היה כיף אמיתי. כל הסצנות שבהם הקאסט היה בהרכב מלא, מה שהיה מאוד קשה כי היינו צריכים לצלם כמה פעמים את אותה הסצנה, הפכו למסיבה אמיתית. כולם חווים את אותו המרחב ביחד, מה שלא קורה לעיתים קרובות שכן לרוב אנחנו מפוצלים, היה כיף אמיתי". 

משתפים פעולה על הסט © באדיבות netflix

נטליה מספרת שהיא מאוד מעריכה את ההתפתחות של דמותה, 'ננסי', לאורך הסדרה: "אני מעריכה את המסע שלה מהעונה הראשונה עד העונה השלישית. היא עומדת מאחורי העקרונות שלה ויש לה ביטחון, אך היא עדיין נערה שעושה טעויות. לא היה לי מושג לאן הדמות הזו תלך, אנחנו בדרך כלל לא יודעים דברים כאלו מראש. כדי למנוע הדלפות היו נותנים לנו לקרוא את התסריטים מעט זמן לפני הצילום, ואף פעם לא היית יודע לאיזה כיוון הדמות שלך יכולה להתגלגל. אז אין ספק שאני מרוצה מהדרך שננסי עושה". 

ובכל זאת, נטליה טוענת שאם היא הייתה יכולה לבחור לשחק דמות אחרת מהסדרה, אין ספק כי זו הייתה דמותה של אילבן. "זה יהיה ממש מגניב לצפות בעצמי על המסך מזיזה דברים ענקיים רק בעזרת המוח". וכשהיא נשאלת במי היא הייתה בוחרת לצפות, לולא היו לה הכוחות של אילבן, היא מחייכת ועונה: "כל כך הרבה אנשים! זה נשמע קצת קריפי (צוחקת). זה כוח על נהדר אז צריך לחשוב היטב איך אפשר לנצל אותו לטובתך ובמידה הנכונה. הרי כוחות על לוקחים הרבה אנרגיה מאיתנו, את יודעת, האף מדמם כל פעם מחדש..."

ג'ו, פין, ונטליה עדיין לא מודים שאכן תיהיה עונה רביעית, אבל נענים בהתלהבות כשהם נשאלים לאיזה כיון היו רוצים שהדמויות שלהן יתקדמו בהמשך: "הדמות של מייק היא מנהיגה", טוען פין, "הוא דוחף את העלילה קדימה וכל האקספוזיציה הייתה על הכתפיים שלו. הייתי שמח לראות אותו באתנחתא, אני מתחבר לכיוון הקומי שהוא הולך אליו". 

מייק בתור מנהיג החברה
מייק כמנהיג החבורה © באדיבות netflix

נטליה עונה כי היא סומכת על האחים דאפר - יוצרי הסדרה, אך היא הייתה שמחה אם ננסי תזכה לעשות דברים יותר בלשניים ותחקירנים. "הייתי רוצה שננסי תמשיך בקו הבלשני ולא תוותר על התחקירים שלה. בנוסף, אני חושבת שלננסי ולאמא שלה יש דינמיקה מעניינת שאפשר להמשיך ולהתעמק בה. אותו דבר גם לגבי הדינמיקה בין ננסי ומייק. בסופו של דבר, עד שלא מחברים אינטרקציות של דמויות, לא באמת יודעים איזו תוצאה מוצלחת יכולה לצאת מזה".

"אותו הדבר לגבי דסטין וסטיב", מספר ג'ו, "הם גם שיתוף פעולה מעניין, שכן בסוף העונה השנייה שניהם נשארו לבד, והחיבור בינהם היה מפתיע אך מתבקש - כמו משהו שכולנו היינו צריכים ולא באמת ידענו". גם לגבי דמויות ותיקות עם כיוונים חדשים ג'ו מחליט להתייחס; "לקחת את הדמות של אילבן ולשים אותה בסיטואציות אנושיות זה דבר אמיץ לעשות". וכמובן שהוא מוסיף כמה מילים על הצלע החדשה שלו בעונה השלישית, הלוא היא השחקנית מאיה הוק - שמעבר לעצם היותה דוגמנית, שחקנית וזמרת, היא גם בתם של אומה תורמן ואית'ן הוק. "כשאתה מוסיף דמות חדשה לתכנית אתה רוצה להגיע למצב שהדמות מביאה משהו חדש, ואין ספק שמאיה (רובין) עשתה עבודה טובה ומעניינת, והאינטרקציה איתה הייתה כיפית וטובה לצילום. אני ממש מחכה שהקהל יחשף לזה". 

שלישייה מנצחת © באדיבות netflix

מציאות אל מול טלוויזיה

כשמתחילים לדבר על אינטרקציות על המסך ומחוצה לו, הם מספרים בהנאה שכולם חברים קרובים על הסט. "אנחנו מרגישים ברי מזל לזכות בכזה קאסט. גם מבחינה חברתית וגם מבחינה מקצועית. הקשרים בחיים האמיתיים דומים מאוד לקשרים על המסך". אין ספק שמדובר במידע אמין, שכן נטליה דייר (ננסי) וצ'ארלי איטון (ג'ונתן) מממשים את הדינמיקה גם מחוץ למסך, ומתפקדים כזוג הוליוודי ופוטוגני במיוחד.

נטליה דייר וצ'ארלי איטון רומנטיים מתמיד © באדיבות netflix

ומה לגבי ההשתלבות של החיים האמיתיים עם אלו של הסדרה? פין מסביר איך ההרגשה לגדול ולהתפתח גם כדמות וגם כאינדבידואל בחיים האמיתיים: "אני חושב שזה מאוד שונה, מה שמייק עובר ומה שאני עובר, אבל מדובר באותה חוויה כללית, ההתבגרות הזו לאורך כל הדרך. דברים מוזרים שקורים, הדרך בה אנחנו מפענחים את החיים. אני חושב שבסופו של יום רק עניין הפרסום עושה את ההבדל. מה שיש לי במשותף עם הדמות שלי היא העובדה שאנחנו גדלים לא משנה מה". 

כידוע, פין הוא גם מוזיקאי, ומתפקד כמנהיג הווקאלי ונגן הגיטרה של להקת הרוק "Calpurnia". כשהוא נשאל מה הוא יעשה כשיצטרך לבחור בין מוזיקה למשחק הוא עונה במהרה "בלתי אפשרי". ומפרט; "אני חושב ששניהם, גם המוזיקה וגם המשחק, מדהימים באותה המידה, וכשאתה לא עושה את האחד אתה עושה את השני. אני לא אדם של דבר אחד. אני אוהב לעשות הרבה דברים - זה משאיר אותי רענן". ג'ו מצטרף ומספר שכולם נהנו לשיר ביחד על הסט, דבר שחיבר אותם והעביר להם את הזמן. "שרנו ביחד הרבה בין צילומים. ובהקשר של העונה השלישית - אני חושב שהדבר הכי לא מוערך שקרה בעלילה הוא גילוי העובדה שיש לגייטן (דסטין) קול מדהים שאף אחד לא דיבר עליו לפני כן. קול מדהים!" הם צוחקים, "אני שמח בהחלט שאפשר סוף סוף לחלוק את העובדה הזו עם הקהל" •

 

כל פרקי העונה ה-3 של Stranger Things זמינים עכשיו לצפייה ב-Netflix

תגובות