הבינג׳ השבועי: ״ממלכה״ היא הסדרה הכי פמיניסטית על המסך. צילום מסך מיוטיוב

הבינג׳ השבועי: ״ממלכה״ היא הסדרה הכי פמיניסטית על המסך

בכל יום חמישי, כתב אחר של ערוץ הבידור ימליץ לכם על הבינג׳ המושלם לסוף השבוע הקרוב. והפעם: ״ממלכה״ לא פוסחת על שום פרט היסטורי ומציגה סדרה מלכותית מימי הביניים ושלטון של שתי מלכות חזקות שלא מוותרות לאף אחד

כמו ‏כל שבוע בבינג׳ השבועי, ‏נמליץ לכם גם היום ‏על הסדרה המושלמת לסוף השבוע הקרוב. והשבוע, ״ממלכה״ מתעסקת עם ההיסטוריה בצורה הכי טובה שיש, עם פרטים מדוייקים מאוד ואווירה של המאה החמש-עשרה. 

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

שלטון המלוכה הוא משהו שהעסיק היסטוריונים רבים במשך המון שנים - החל מהמלכה קליאופטרה, בהמשך עם מארי אנטואנט ואף המלכה אליזבת' הראשונה ומרי מלכת הסקוטים. היריבות בין שתי המלכות החזקות (אליזבת' ומרי), העסיקו אנשים במשך שנים, הרי יריבות כזו בין בנות דודות היא לא משהו שכיח. אבל, כשמדובר בשלטון המלוכה, שום דבר לא שכיח.

 

מרי מלכת הסקוטים, או מרי סטיוארט, הייתה אחת השליטות הבולטות בהיסטוריה, עם אופי חזק מאוד, כזו שלא מתנגדים לה והיא אינה שליטה עריצה כך שהעם מאוד אוהב ומעריץ. ״ממלכה״ מספרת לנו עם אפקטים מדהימים, תלבושות מסחררות והפקה פשוט ענקית את הסיפור על המלכה שכל הסקוטים תמיד יזכרו. מגיל צעיר היא התחילה למלוך, ועד הסוף הכואב- היא לא הפסיקה להיות טובה לעמה. בסדרה מככבת לא אחרת מאדלייד קיין - רמת המשחק הגבוהה מאוד שלה, יחד עם האווירה העתיקה והניחוח הישן, יוצרים שילוב מדהים לסדרה שלא כדאי לפספס.

״ממלכה״ מציגה לנו בצורה הטובה ביותר את מהלך חייה, האנשים שמסביבה, הקשרים הסודיים והדיפלומטיה - בלי לשעמם אף רגע. אולי לחלקנו יש צלקת מהיסטוריה בגלל הלימודים, אבל ״ממלכה״  מראה לנו צד שונה בהיסטוריה, כשצופים בסדרה פשוט נשאבים אליה ומרגישים חלק ממנה. הסדרה מציגה דיוק היסטורי מופלא של כל עלילה, הכי קטנה שיש, מבחינת ההיסטוריה האמיתית: כל דבר שקורה שם - קרה במציאות בדרך זו או אחרת. טוב לראות כמה פרקים לפני הבגרות...

© צילום מסך מיוטיוב

בעונות הראשונות המרכז הוא יחסיה של מרי עם בעלה, אך בהמשך, יחסיה עם בת דודתה, המלכה אליזבת', מושכים את תשומת הלב. מרי ואליזבת', הן שתי מלכות של שתי ארצות שכנות - סקוטלנד ואנגליה. הריבים בין המדינות לעולם לא נפסקו, אך מאחורי כל התככים והמזימות נוכחנו לגלות שתי דמויות חזקות, גדולות ופמיניסטיות - שלמרות כל הקשיים, אי-האהדה מצד הגברים, הכמרים והמועצות - הן לא ויתרו ולא נתנו לאף אחד להוריד אותן מכס המלכות לפני בוא הזמן, ובמיוחד לא כי הן נשים.

כידוע, בשנות הרנסאנס וימי הביניים, שליטתן של הנשים היה דבר תמוה בעיני רבים, הרי כל מלכה צריכה מלך ש״ישמור״ עליה ובעיקרון לא ייתן לה להחליט כלום לבד. בסדרה מדגישים את העובדה כי מרי ואליזבת' נלחמו בקור רוח נגד כל אותם אנשים, וניצחו בגדול.

 

אז נסכם, ״ממלכה״ תגרום לכם לקבל הצצה לעולם המדהים, המושחת והמלכותי של שושלת הדם הכחול בימי הביניים ותקופת הרנסאנס. כל חובבי האומנות, האירופאיות והעת העתיקה - זוהי הסדרה המושלמת עבורכם, ואנחנו לגמרי ממליצים עליה בחום. איפה אפשר לראות? הסדרה נמצאת בהוט וכמו כן גם בנטפליקס והיא שייכת לחברה שהוציאה את רוב הסדרות האהובות עלינו, "The CW". אז סופ״ש נעים ומלכותי במיוחד.

 
תגובות