בני ה-17 שמגייסים כסף להפקת סדרת נוער משלהם. אילוסטרציה. צילום: adobe stock

בני ה-17 שמגייסים כסף להפקת סדרת נוער משלהם

מי אמר שבני הנוער לא יכולים ליצור סדרת נוער משלהם? שני בני נוער בני 17 מרמלה פיתחו סדרת נוער שלהם וכעת מנסים לגייס תקציב כדי להגשים את החלום. "גם בני נוער יכולים לעשות דברים איכותיים לא פחות מהבוגרים"

בשבועות האחרונים נתקלנו בקמפיין גיוס המונים מיוחד ומפתיע של בני נוער אשר החליטו לנסות להיות היוצרים הבאים של סדרות הנוער בישראל. שלי ארונוב ואבי אנגלשטיין בני ה-17 מרמלה, עמלו כשלוש שנים על פיתוח תסריט לסדרת נוער חדשה בשם "עולם חדש" שתשודר ביוטיוב וכעת הם מנסים לגייס אתכם לעזור להם להם במימון הפרויקט כאשר הסכום הנדרש הוא 68 אלף שקלים תוך 40 ימים.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

לדברי היוצרים הצעירים, הסדרה תהיה בקונספט חו"ל - כלומר כמות של כ-13 פרקים כאשר כל פרק באורך של 40-45 דקות, הסדרה תמשיך להצטלם במקביל לעלייתה לאוויר כאשר כל פרק אחת לשבוע, כשגם דעת הקהל תוכל להשפיע על המשך העלילה.

"למדתי משחק בתיאטרון מגיל 10", מספרת לנו ארונוב מיוזמות הפרויקט ומסבירה: "הרעיון לסדרה נולד בעצם בגיל 14 יום אחד אבי, החבר שלי, בא אליי ואמר לי: 'אני רוצה לעשות משהו מעניין, אנימציה כלשהיא' וביקש שאכתוב לו תסריט. הוא אוהב לערוך סרטונים וידע שאני מאוד אוהבת את תחום המשחק. למעשה, החלום של שנינו זה להיות שחקנים. מפה לשם האנימציה הקטנה הזאת הפכה לרעיון של סרט ואז בכלל לרעיון של סדרה ולאט לאט התחלנו לחשוב ולפתח את זה יותר ויותר, ניסנו להוציא אותה פעם אחת בגיל 15 אבל זה לא היה הכי מקצועי לכן הורדנו אותה והחלטנו ללכת על מקצועיות ולהראות לכל הנערים בישראל (ואפילו לכאלה שנמצאים מחוץ לישראל) שגם בני נוער יכולים לעשות דברים איכותיים לא פחות מהבוגרים".

יוצרי הסדרה
יוצרי הסדרה © צילום פרטי

על פי מה החלטתם שזה סכום הכסף שיגויס לטובת העניין?

"הסכום הזה הוחלט לאחר שישבנו, חשבנו ובדקנו כמה יעלה לנו כלל הציוד לצורך הצילומים וההפקה. חשוב לציין שכל הפרוייקט הוא של בני נוער - לכן מלבד התקציב שאנחנו מקווים להשיג מהפרוייקט, כל שאר הדברים הם בהתנדבות ונטו ליצירה, מה שאומר שהשחקנים וכלל חברי ההפקה הם משתתפים בהתנדבות, כולל אנחנו".

בתקווה שהכסף אכן יגוייס, מהם השלבים הבאים שלכם?

"אנחנו נקנה את הציוד, את ההפקה העריכה והצילום. אנחנו נאסוף בני נוער מוכשרים שאנחנו מכירים מהעיר שלנו ונאתר בני נוער נוספים שהחלום שלהם זה להיות חלק מהעולם הזה בעתיד".

אילוסטרציה
אילוסטרציה © fotolia

אתם מתכננים לשלב בפרויקט גם שחקנים מוכרים?

"אנחנו פחות בעד הרעיון הזה של לשתף אנשים מוכרים בפרוייקט כי שוב, אנחנו לא רוצים שאנשים יבואו לצפות ולהתרשם רק בגלל אותו פרצוף מוכר אלא בגלל שהם רוצים לראות משהו חדש, לכן התשובה היא שכנראה שלא ישתתף בסדרה מישהו מוכר".

קיבלתם טיפים כלשהם בהליך הכתיבה?

"הייתי בקורס תאטרון אחד במשך שנה וחצי ושם למדנו גם כתיבה, אז משם זה רוב הדברים שאנחנו יודעים על לכתוב. מעבר לזה, אבי עבר קורסים אינטרנטיים באנגלית ושם קיבל המון טיפים לאיך לכתוב טקסט טוב, חוץ מזה בהליך הכתיבה עצמו הבאנו מדי פעם לכמה אנשים לקרוא את התסריט כדי לשמוע חוות דעת לגביו. בעיקר הבאנו לבני נוער בגילאי 15-19 לקרוא ולתת חוות דעת, כי זה בעצם הגיל שאליו אנו מייעדים את הסדרה והיו ביקורות, התייחסנו למה שחשבנו לנכון ולפי זה כתבנו".

יש שאיפה אולי למכור את זה הלאה לערוצי טלוויזיה?

"ברור שיש! אני לא אתבייש ואני אגיד לך שאני מכוונת להגיע לנטפליקס, אנחנו מכוונים הכי גבוה שיש מקסימום נפגע טיפה נמוך מהמטרה".

עמוד הפרויקט
עמוד הפרויקט © צילום מתוך האתר

מה יקרה אם לא תצליחו לגייס את הסכום?

"אנחנו לא נוותר על הסדרה ונעזוב את זה ככה כאילו לא היה, להיפך, אנחנו נעשה הכל כדי להוציא אותה, אנחנו נממן אותה בעצמנו. כן זה יהיה קשה אבל בשביל דברים שבאמת אוהבים ורוצים שיצאו הכי טוב אנחנו נלך הכי רחוק שאפשר. זה החלום שלנו"

לחצו כאן לתמיכה בפרויקט

תגיות
תגובות