ראינו את זה קודם: הסדרות הישראליות שהצליחו גם בחו"ל. צילומים: אוהד רומנו, משה נחומוביץ, יחסי ציבור

ראינו את זה קודם: הסדרות הישראליות שהצליחו גם בחו"ל

לא פעם אנו מוצאים את עצמנו מרותקים למסכים לעוד ועוד סדרות אמריקאיות או ספרדיות שמגיעות עד אלינו אל מסכי הטלוויזיה בישראל. אך יצא לכם פעם לחשוב כיצד זה קורה בכיוון ההפוך? אספנו לכם רשימה של הסדרות הישראליות המצליחות שנצפות לא רק כאן, אלא גם מעבר לים

הישראלים כבר מזמן הוכיחו שאם יש משהו שאנחנו טובים בו, זה לשבור את גבולות הארץ הקטנה שלנו ולהצליח ולפרוץ גם ברחבי העולם. אם זה בתחום הספורט, האוכל, וכן - גם בתחום הטלוויזיה. הכנו לכם את רשימת הסדרות הישראליות שפרצו גם הן את גבולות ישראל ונמכרו בעולם!

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

החממה

הסדרה "החממה" שיצר ידי גיורא חמיצר היא אחת מסדרות הנוער האהובות עלינו. הסדרה מספרת על בית ספר למנהיגים אשר מחולק לבית העורבים ובית הנשרים, ויחד הם פותרים בעיות ומצילים את העולם. הסדרה שודרה בגרסת המקור גם בחו"ל (עם דיבוב), אך זוהי גם הסדרה הישראלית הראשונה אי פעם שנרכשה על ידי "נטפליקס" כהפקה מחודשת. הגרסה האמריקאית נקראת "Greenhouse Academy" והיא אף צולמה בישראל. גם בקאסט של הגרסה האמריקאית ניתן למצוא שחקנים ישראלים - אריאל מורטמן בתפקיד אלה-לי, עמית יגור, תמיר גינזבורג ועוד. אגב, העונה השלישית של הגרסה האמריקאית עתידה לעלות בסוף החודש הבא!

 

להיות איתה

עוד סדרה שזוכה לגרסה אמריקאית היא "להיות איתה" שכתב אסי עזר. הסדרה המספרת על הכוכבת המצליחה והאופה שמתאהבים ואף מתחתנים בסופו של דבר, נמכרה כבר למספר מדינות בגרסתה המקורית, אך הפעם יזכו רותם סלע ואביב אלוש לשחקנים אמריקאים שיכנסו לנעליים שלהם. לפני מספר חודשים צולם באטלנטה פרק הפיילוט של הסדרה, שתיקרא הפעם "The Baker & The Beauty", ואנחנו לא יכולים לחכות!

חצויה


הסדרה "חצויה" שיצרו שירה אלון ואילן רוזנפלד, נמכרה לשידור בעשרות מדינות בעולם - והייתה מבין הסדרות הישראליות הראשונות שעשו זאת בגדול. בהפצתה בחו"ל נקראה "Split" ומסתבר שבעולם, כמונו, מתים על ערפדים. הסדרה דובבה למספר שפות, ביניהן – אנגלית, ספרדית ופורטוגזית. לאחר שנמכרה העונה הראשונה, נמכרה גם העונה השנייה וגרפה אחריה מעריצים רבים ואף זכתה בפרס "סדרת הדרמה המצוינת לשנת 2010" בטקס שנערך בקליפורניה. פייר, מרגש.

 

גאליס

מחנה הקיץ שכל אחד היה רק חולם להיות בו ואחת הסדרות הכי מצליחות לנוער אי פעם בישראל, סחפה גם ילדים ובני נוער מחוץ לארץ כאשר נמכרה לאיטליה ודובבה לאיטלקית, אנגלית והינדית. את הסדרה יצרו דוד דהן ועידו דרור, והיא מספרת על שלושה ילדים שמגיעים למחנה קיץ ומנסים להשתלב בו עם החניכים הותיקים, וכמובן שמהר מאוד כל העניינים מסתבכים ואת השאר אתם בוודאי כבר מכירים בעל פה...

 

פאודה

אי אפשר לדבר על סדרות ישראליות שהצליחו בעולם בלי לדבר על "פאודה". הישג חסר תקדים הינו רכישת הסדרה לשידור על ידי "נטפליקס" ב-190 מדינות! בכל אותן המדינות, צופה ויצפה הקהל בגרסתה המקורית של הדרמה, בעברית ובערבית. התפקיד הראשי בסדרה מגולם על ידי ליאור רז, שהוא גם היוצר שלה, המשחק מפקד צוות מסתערבים המנסים ללכוד בשטח את בכירי המבוקשים.

 

בשבילה גיבורים עפים

עוד סדרה שנמכרה לנטפליקס היא "בשבילה גיבורים עפים", תחת השם "When Heroes Fly". הסדרה נמכרה עוד לפני שעלתה לשידור בישראל, ונרכשה לשידור בגרסתה המקורית בעברית עם תרגום על המסך. הסדרה מספרת על ארבעה חברים ששירתו יחד בגולני, היוצאים למסע חיפושים אחר יעלי שהוכרזה כמתה. כזכור, גם את פרס "הסדרה הטובה ביותר" בפסטיבל קאן הספיקה לגרוף הסדרה עוד לפני ששודרה.

 

רמזור

את הרשימה שלנו סוגרת הסדרה המצליחה "רמזור" של הקומיקאי אדיר מילר, העוסקת בצורה קומית מוקצנת בחייהם של שלושה גברים, חברים, אשר כל אחד מהם נמצא השלב שונה בכל הקשור לזוגיות וחיי אהבה. הסדרה נמכרה ל-14 מדינות ואף זכתה בפרס האמי היוקרתי.

 
תגובות