מורובוט: שטותית, שנונה וגם קצת ביקורתית. צילום: רונן פדידה

מורובוט: שטותית, שנונה וגם קצת ביקורתית

סדרה קומית חדשה הגיעה אל המסך, "מורובוט" והיא לגמרי יכולה להיות הדבר הבא לנוער. זה מה שחשבנו על פרק הפתיחה

מורה שהיא רובוט? נשמע לנו כמו חלום. בעידן בו דווקא התלמידים הם הרובוטים בסיפור, נחמד לראות מה קורה כשהמורה מתאימה את עצמה לרוח התלמידים - ובדיוק בזה עוסקת הסדרה הקומית החדשה של KidZ לצופי HOT - "מורובוט".

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

"מורובוט", סובבת סביב תלמידי חטיבת ביניים בבית הספר עתידים הנאלצים להתמודד עם מנהל מטורלל (איתי תורג׳מן), מורות מרושעות (שני קליין) ומורים מדענים שמבצעים ניסויים במרתפי בית הספר (שראל פיטרמן). אך חייהם של התלמידים משתנים כאשר הם מגלים כי המורה למדעים יצר עבורם מורה מושלמת- מורה רובוט! (מאיה ורטהיימר).

© צילום: אביב חופי

על פניו - עוד סדרה קומית לנוער שמגיעה אל המסך בין שלל הסיטקומים והקומדיות לילדים ונוער שצצו בזו אחר זו בשנתיים האחרונות. חלקן מוצלחות, חלקן לא מימשו את הפוטנציאל וחלקן, איך לומר, גרועות. "מורובוט" מגיעה אל המסך בתקופה בה דווקא יש רגיעה מהקומדיות ובתזמון שדי אמור להבליט אותה בפני הצופים. המתחרה שלה, "בצפר", תגיע אל המסך רק בעוד חודש ועד אז "מורובוט" יכולה לנסות לכבוש בעצמה את הקהל הרבה לפני.

 

אך האם זה יעבוד? אומנם "מורובוט" לא מתהדרת בכוכבי נוער ויותר לקחה על עצמה את הכוכבים המוכרים דווקא לקהל הבוגר יותר (מאיה ורטהיימר, איתי תורג'מן, שני קליין ועוד), כפי שנעשה למשל ב"אלישע" (שאחד מכותביה כתב גם את "מורבוט") שהתמקדה בלהביא את כוכבי "ארץ נהדרת" אל הקהל הצעיר וזה עבד בהצלחה. וגם כאן זה לא אמור להוות פקטור שמקשה על העניין כל עוד התוכן טוב. 

 

מה שכן - הסדרה מביאה אל המסך כמה ילדים-כוכבים חדשים עם פוטנציאל היסטרי. כך למשל בלטה לנו בפרק הפתיחה נטע אורבך המצויינת שכל פריים שלה היה מעולה וכשרון משחק טבעי בהחלט קיים שם יחד עם תזמון קומי מדוייק. בהמשך נזכה לראות גם את שי הראל, הנערה הכוכבת מ"אנני" שצפויה להיות גם היא אחת מהכוכבות הנולדות החדשות.

© רונן פדידה

על השחקנים המוכרים אין מה לדבר, כל אחד הוכיח את עצמו בעבר וגם כאן. מאיה ורטהיימר בקאמבק היסטרי אל עולם הנוער (מאז "אליפים") ואנו תוהים איך זה לא קרה קודם? מי שעוקב אחריה ברשתות יודע כמה יכולות קומיות טמונות בה והנה הן באות לידי ביטוי גם במשחק ועם תפקיד כפול - בתור המורה המקורית ובתור המורה רובוט שהכי היינו רוצים.

© צילום מסך מהתכנית

איתי תורג'מן מככב בסדרה בתור המנהל שרוצה להתפרסם בריאליטי בכל מחיר, הסלוגנים של בית הספר מורכבים מביטויי ריאליטי מוכרים ("נא להתנהג בהתאם", "כולנו יחד שרשרת חסינות אחת" ועוד). בקיצור - דמות שהיא בעצם כמעט כל אחד היום שרוצה להתפרסם בתוכנית כזו או אחרת, וכאן זה מצחיק כפול משום שיש לא מעט קריצות להשתתפות של תורג'מן ב"הישרדות VIP". 

© צילום מסך מהסדרה

מורובוט היא סדרה קומית טובה, וכזו שלגמרי יכולה להיות ה"אלישע" הבאה של עולם הנוער מבחינת ההצלחה שלה. הרבה זמן לא השתעשענו מסדרת קומית וכאן זה בהחלט קרה לא מעט פעמים עם כמה סוגי הומור. החל משטותי (נפילות, רובוט שותה מים, סתם צרחה וכו), שנון (מורה מבוגרת בשם גילה בלות, פארודיה על חולצות "מיסמס"), ציני ובאיזשהו מקום גם קצת ביקורתי על מערכת החינוך - כמו העובדה שדי מטאטאים הכל כדי לפתור בעיות, העונשים לא באמת עונשים ומי שמפחדים באמת הם המורים מהתלמידים ולא הפוך. בקיצור - עבודה מעולה, ומקווים שגם הקהל יעריך אותה כפי שמגיע לה.

תגובות