עומר דהן פורץ ב"תברחו" ומספר על הסוכנות שרימתה אותו. צילום: רפי דלויה

עומר דהן פורץ ב"תברחו" ומספר על הסוכנות שרימתה אותו

הדרך שלו לפריצה לא הייתה קלה וכללה רמאות מצד סוכנות ו"לא" מגיורא חמיצר, רגע לפני שהוא הופך לכוכב הנוער החדש, כזה שכבר ממהרים להכתיר כ'עומר חזן' הבא ועם עליית סדרת האימה "תברחו" (HOT VOD young) בכיכובו, סידרנו לכם ראיון בכורה עם עומר דהן שיגרום לכם להתאהב!

כמעט בכל סדרה אנו נחשפים לשחקנים חדשים שנכנסים אל התחום, אך מעטים הפעמים בהם מרגישים מראש שחקנים ספציפיים שהם הדבר הבא בתעשייה. כעת, עם עלייתה של סדרת הנוער החדשה (מז'אנר האימה), "תברחו" ואחרי צילום סרט קולנוע ("הרפסודה") לצד אנה זק בתפקיד הראשי, מגיח אל חיינו עומר דהן, בן 18 מהקריות, שרבים מסמנים אותו כדבר הבא של התעשייה והגיע הזמן להכיר אותו לעומק בראיון בכורה חגיגי!

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

"תברחו" עוסקת בחבורת בני נוער המגיעים לחגוג יום הולדת בחדר בריחה המותאם אישית עבורם - אלא שהם נכלאים במקום וכדי לצאת הם חייבים לסיים את המשחק - ובגל לשהוא מותאם אישית לחייהם נחשפים לא מעט סודות אפלים בדרך.

"התחלתי בכלל כשחקן כדורגל, הכדורגל היה מסביבי תמיד. גדלתי על הכתפיים של אבא במשחקים של מכבי חיפה וזה היה החלום, אבל אז הגיעה תפנית", מספר לנו דהן על הרגעים לפני שהחל לכוון אל עולם המשחק.

"בגיל 15 החלטתי לעזוב את הכדורגל, היה לי איזה רגש שבער בי שכנראה היה יותר חזק מכדורגל וזה היה תחום המשחק, התחלתי לחפש סוכנים שיסכימו לייצג ילד ללא ניסיון בכלל וזה לא היה פשוט, אבל הייתי רעב ונחוש להיכנס לתחום, אז פנינו לבחור בשם נאור זילברמן שמעביר סדנאות במשחק, ומסתבר שהוא הגיע ללמד סדנה אחת בצפון והתרגשתי בטירוף. הבנתי שיש לי הזדמנות להיחשף למשחק מול מצלמה ולראות אם זה משהו שאני אוהב. הסדנה הייתה כל כך מעצימה בשבילי כי נחשפתי בפעם הראשונה למשחק מול מצלמה וזו הייתה חוויה, כשהסדנה נגמרה החלטתי לגשת לנאור ולשאול אותו אם הוא מכיר סוכנות שתוכל לשלוח אותי לאודישנים, התמזל מזלי והוא חיבר אותי לסוכנות שאיתה התחלתי את הדרך".

אבל לפני שחיברו אותך לסוכנות הנוכחית, הייתה דרמה לא קטנה. הדרך שלך לתעשייה לא הייתה קלה, אני שמעתי שהיו כאלו שניסו לעבוד עליך ועל ההורים שלך וניצלו אותך כספית. מה בדיוק קרה שם?

"זה קרה ממש בתחילת הדרך, היינו (המשפחה - מ.א) ממש חסרי ניסיון ולא היה לי עוד סוכן או מישהו שיכוון אותי, אז פשוט עשינו את זה לבד בגוגל. הגענו לסוכנות, שלא אזכיר את שמה כי אני לא רוצה לפגוע בפרנסה של אף אחד. כשהגענו למקום של הסוכנות, ביקשו ממני לעשות אודישן קצר ואחרי האודישן, הסוכנת יצאה בהתלהבות לבשר לנו שעברנו את האודישנים והבטיחה לנו לא מעט הבטחות, ביקשו שנעשה בוק  - הכול בתשלום, זאת למרות שכבר חתמנו על חוזה ושילמנו סכום לא מבוטל של 5,000 ש״ח. הגענו הביתה ובשביל הביטחון והשקט הנפשי. נכנסנו לבדוק יותר על הסוכנות והופתענו לרעה שלסוכנות יש הרבה מאוד חובות ותביעות, הבנו מהר שהעסקה לא הייתה מוצלחת והיה קשה מאוד לבטל את העסקה אבל בסוף ביטלנו. גבו מאיתנו דמי ביטול למרות שזה היה פחות מ-24 שעות. חוויה לא נעימה אבל אני מקווה שמי שיקרא את זה וחולם להתחיל בעולם המשחק צריך לבדוק טוב טוב על מה אתם חותמים".

הדרך להצלחה לא הייתה קלה
הדרך להצלחה לא הייתה קלה © באדיבות ניב עשת כהן

אתה זוכר את הרגעים הראשונים של כל האודישנים?

"אני זוכר שבאודישנים הראשונים התרגשתי כל כך שהמילים בקושי יצאו לי מהפה, הייתי נוסע לבד לתל אביב כל הדרך מהקריות זה אמנם מרחק אבל זה היה יתרון ענקי, הייתי יושב ברכבת ומתכונן לכל אודישן שהייתי הולך אליו והנוף של כביש החוף בהחלט היה מרגיע עד שהגעתי לתל אביב, שעד היום מלחיצה אותי. הלכתי להמון אודישנים ולא משנה כמה הכינו אותי שאשמע גם המון 'לא', עדיין כל פעם מחדש הייתי יושב בטירוף ומחכה לטלפון מהסוכנת שתגיד שיש התפתחות. כשהגיע הכן הראשון זה היה פרסומת למשרד חינוך בפריים טיים של הטלוויזיה ובפעם הראשונה הרגשתי שהצלחתי לפרוץ דלת, אמנם זו פרסומת של דקה אבל בשבילי זה היה המון!".

השנה נפתח בעצם רצף של תפקידים ראשיים גם ב'תברחו' וגם ברפסודה - יש בזה גם משהו מלחיץ, אולי שאחר כך תבוא תקופה שקטה מדי? כי עברת עכשיו מפרויקט לפרויקט ללא עצירה...

"ברור שיש בזה משהו מלחיץ אני חיכיתי לדבר כזה המון זמן, בהתחלה זה היה די דמיוני שמשהו כזה יקרה.
התחלתי לעבוד על הפרויקטים האלה בשיא המרץ וריכזתי את כל האנרגיות שלי בעשייה. הרצף
של העבודה הגיע בטיימינג הזוי, של בגרויות אחרונות, טקס סיום כיתה י״ב וטיול לארצות הברית שבוטל ככה שהייתי צריך לעצור ולחשב מסלול מחדש. השקעתי את כל כולי כדי להוכיח לעצמי ולמי שבחר בי שאני ראוי לגלם תפקיד ראשי בשני הפרויקטים. לא הייתה לי בכלל אופציה לפנות ולעצור הכול ולהגיד בוא עומר נחשוב על היום שאחרי הפרויקטים, אבל כשזה הגיע אני יכול להגיד שהבנתי על בשרי שיום אחד אתה במרכז העניינים ובשיא העבודה, וביום שאחרי אתה מוצא את עצמך בבית. כשאני חושב על זה בדיעבד, ברור שיש בזה משהו מלחיץ וזה מקצוע מאד תובעני וצריך לדעת שיש גם תקופות כאלה. למזלי יש לי משפחה מאוד חמה ומגובשת והורים מדהימים ואני אסיר תודה על זה".

עומר בצילומי
עומר בצילומי "הרפסודה" © אינסטגרם

הראיון עם דהן התקיים רגע לפני הגיוס שלו לצבא בשבוע שעבר, אליו השתבץ כחייל קרבי מבחירה. להשקה של הסדרה, הגיע מיד אחרי שבוע הטירונות הראשון שלו. כל זה, כאמור, רגע לפני הפריצה שלו כששני תפקידים גדולים על הקנה וקהל מעריצות שיילך ויגדל כשהוא בכלל בטירונות ארוכה בדרום הארץ. למרות הטיימינג, דהן לא לחוץ מהעובדה שכנראה בשלוש השנים הבאות הוא לא יצליח לשלב את עולם הבידור יחד עם צה"ל ומשדר אופטימיות לתחום ופטריוטיות למחויבתו לצבא.

"כמו שאומרים 'מי שהולך לח״יר משלם את המחיר', עכשיו ברצינות - אני לא אשקר שאני קצת מתבאס שזה עכשיו נעצר לי בדיוק בפריצה, אבל הגעתי לנקודה שהבנתי שאני שמה שצריך לחכות לי יחכה וההתגייסות לצבא זה חלק מהחלומות שלי בתור ילד. ידעתי שכשאני אגיע לגיל 18 אני אתרום את חלקי כמו שהייתי רוצה על הצד הטוב ביותר. אני אהיה מציאותי ואגיד שאני נכנס למסגרת צבאית שהדברים לא תלויים בי ולא נראלי שתיהיה לי אפשרות לשלב את זה ביחד, אבל הלוואי שאוכל לשלב".

© צילום מסך מהסדרה

הדיבור שאני שמעתי בתעשייה זה שאתה ה״עומר חזן הבא״ (אפילו יש לכם את אותו שם פרטי!) מה אתה אומר על ההשוואה הזאת? 

"זה די מצחיק כי ההשוואה לעומר קצת מופרכת בעיניי כי אני בתחילת הקריירה והוא שחקן שכבר עשה דבר או שניים בתעשייה, ככה שאין מקום להשוואה. זה מאוד מחמיא לי! עומר חזן אלוף ומוכשר, אבל אחרי הכול אני עושה דרך משלי מבלי להיצמד ולהיות כמו..."

בכלל כל מי שמציג לי אותך אומר שאתה כוכב הנוער הלוהט הבא. אתה מוכן לזה? מרגיש את זה גם או שבונים עליך יותר מדי?

"אני מרגיש מובך קצת ואני מתמקד בלעשות את הדברים על הצד הטוב ביותר".

מה ה״לא״ הכי מבאס שהיה לך לאחרונה?

"זה היה באודישן לסדרת נוער חדשה של גיורא חמיצר שנורא רציתי לקחת חלק ביצירה שלו, גדלתי על 'האי' ובתור ילד ביסודי אני והחברים היינו מדמיינים שאנחנו טיימרים, מציירים את הסימן של האי על היד ונלחמים אחד בשנייה. ככה שזה הרגיש כמו חלום ילדות לעבוד עם יוצר כזה. הגעתי לשלב המתקדם באודישנים והוא כבר היה נוכח בחדר האודישנים, בסוף האודישן גיורא פנה אליי ואמר לי בצורה מאוד ברורה שאני צריך להשתפשף ואני לא מספיק מוכן כדי לעבוד איתו, ברור שהתבאסתי אבל לא הייתי מוכן להישבר זה די דירבן אותי באיזשהו מקום להמשיך לעבוד קשה וברוך השם זה השתלם כי הצלחתי להגיע למטרה שהצבתי לעצמי. מבחינתי זה יהיה הגשמת חלום לקחת חלק ביצירה שלו".

קיבל 'לא' מגיורא חמיצר
קיבל 'לא' מגיורא חמיצר © צילום מסך מיוטיוב

אתה גר בצפון ורוב העבודות הן בכלל במרכז, זה הקשה על הדרך שלך להתקדם בתחום?

"אני יכול להגיד שזה קצת הקשה עליי, במיוחד שאני לא מקומי ולא תל אביבי. בהתחלה הלכתי לאיבוד כמה פעמים בוויז והוא עשה לי חיים קשים, אבל הייתה לי מטרה מול העיניים והרגשתי שאני באמת אעשה הכול כדי להגיע למה שחלמתי, אז זה הקושי הזה התגמד". 

בעתיד תעבור למרכז?

"אני מאוד אוהב את הקריות והייתי רוצה להישאר קרוב לחברים שגדלתי איתך ולמשפחה שאני מאוד אוהב, אני בטוח שאלו דברים שאפשר להתגבר עליהם, המרחק הוא לא כזה נורא אחרי הכול".

ב״תברחו״ הדמות שלך מסתירה את המשפחה שלה כי היא מפחדת ליפול לסטיגמות, עד כמה אתה כזה בחיים?

"הדמות שאני מגלם בסדרה היא ילד מתבגר שמנסה להסתיר בכל הכוח את התמונת מצב הכלכלי שממנה הוא מגיע ממשפחה עשירה ומהפחד שיקטלגו אותו כילד שמנת ושיפוטו לפי זה. במציאות אני יכול להגיד שאני בא ממשפחה ממוצעת ומהורים שעבדו מאוד קשה שלא יחסר לנו ושנקבל בחינוך ובערכים הכול כולל הכול, אבל אם הייתי מגיע ממשפחה עשירה כמו הדמות שאני מגלם הייתי מתנהג דומה, מרגיש לי שלא הייתי רוצה לנקר עיניים או להתנשא".

 

איך היה לעבוד לצד אילן רוזנפלד שנמנה בין יוצרי ובמאי הסדרה (לצד טל גולדברג)?

"העבודה לצד אילן הייתה מצחיקה בטירוף. הוא במאי מיוחד בעיניי, כשהיינו בלחץ הוא ידע להרגיע ולתת לנו המון ביטחון כי הוא היה במקום שלנו והוא שחקן מוכשר עם המון ניסיון, ביחד עם ההדגשים הסופר מדויקים שלו כבמאי הוא הצליח להביא להוציא מאיתנו רגעים מאד אותנטיים ומרגשים. מעבר לזה הוא סוג של אייקון בעולם הילדים (רוצים עונה עשירית, כן?)".

עם הקאסט
עם הקאסט © צילום: רפי דלויה

בסדרה אנו גם רואים לראשונה את טיילור מלכוב ואגם בוחבוט בתפקיד משחק ובסרט שתככב בו, ב״הרפסודה״ אתה תככב לצד אנה זק וברק שמיר - בכלל בשנים האחרונות אנו רואים יותר ויותר כאלו שהתחילו בתחום אחד ובסוף מגיעים לעולם המשחק. קודם כל מה דעתך על המשחק שלהם ומה דעתך בכללי על אלו שעושים את השינוי ולא כיוונו מראש לתחום?

"הופתעתי לגלות כמה הם מוכשרים ומקצועיים, ממש נהנתי לעבוד איתם. באופי שלי נוטה להאמין שזה לא נכון לקטלג ולמסגר בכללי ובטח לא אמן, נהפוך הוא לפעמים מתגלה כישורים חבויים. זה בזבוז להשאיר חלומות במגירה".

© אוהד ארידן

אומנם סיימת תיכון, אבל כשהתחלת את המגעים לקריירה עוד היית בבית ספר. סבלת מהצקות בנושא?

"בתקופת התיכון נורא שמרתי לעצמי את המגעים לפתח קריירת משחק, לא הייתי במגמת תאטרון ולא הייתי מופיע בטקסים. דאגתי לשמור על פרופיל נמוך ורק ושניים מהחברים הכי קרובים אליי היו מכינים אותי לאודישנים וגם באים איתי אליהם ונקרעים עליי מצחוק מכל טקסט הכי רציני שיכול להיות, אז ככה שהם הצליחו להפוך את החוויה הזאת לפחות מלחיצה. אך לא סבלתי מהצקות, להיפך! כשאנשים בבית ספר שמעו שהתקבלתי לסרט קולנוע קיבלתי הרבה אהבה ופרגון מצד החברים והמורים, ברור שיש שגם כאלה שלא פירגנו אבל זה טבעי, הרגשתי שהיה שווה לשמור לעצמי את החלום הקטן הזה שלאט לאט מתגשם".

איך אתה עם אינסטגרם, מקפיד לטפח או שמנותק?

"האמת שאני לא כזה פעיל באינסטגרם, אפילו מחקתי את האפליקציה פעם אחת לכמה חודשים כי הרגשתי שהייתי צריך הפסקה קצרה מהמרדף אחרי לייקים ועוקבים. די מעייף אם לומר את האמת במיוחד בגיל ההתבגרות שאתה נורא שיפוטי לגבי עצמך, אבל יש לפלטפורמה הזאת גם צדדים טובים ואתה חושף את עצמך בצורה שאתה בוחר וזה דבר מדהים בעיניי".

עד כמה הפסטיגל הוא חלום עבורך?

"בתור ילד הייתי הולך לפסטיגלים ונהנתי מהם, אבל היום משהו קצת אבד באותנטיות של פעם. יחד עם זאת, המסרים שהפסטיגל מעביר לנוער הם פשוט מתנה לכל ילד שישב כמוני בקהל והיו לו חלומות גדולים".

מי מבחינתך המודל לחיקוי שלך?

"אמא שלי חד משמעית. היא אישה כל כך מיוחדת ומרגשת בעיניי שרציתי להקדיש לה תשובה שלמה מהראיון הזה, היא נתנה לי ולאחים שלי כל כך הרבה והיא ואבא שלי עיצבו וחינכו אותנו להיות חרוצים וצנועים בכל דרך שנבחר בחיים. אני מרגיש שיש לה חלק עצום בעובדה שהצלחתי להגיע לאן שהגעתי, היא תמיד הייתה שם לתמוך להכניס פורפרציות כשלא הלך ולימדה אותי שמה שצריך להיות שלי יהיה שלי".

עומר ואמו
עומר ואמו © צילום מאינסטגרם

מהו החלום הגדול?

"יש כל כך הרבה! אבל יש פנטזיה אחת להופיע בסדרת מערכונים עם אסי כהן, הוא גאון. אפילו בפורים התחפשתי לשאולי מהפרלמנט וזה היה קורע!".

© צילום מאינסטגרם

עוד שלוש שנים מהיום, איפה אני פוגש אותך?

"בעזרת השם אחרי שמילאתי את חובותיי לצבא, בוגר יותר, מכושל יותר ומוכן לטרוף את העולם".

שני פרקי הבכורה של "תברחו" החל מה-19.12 ב HOT VOD young וב-HOT3 החל מ-22.12.

תגובות