האח הגדול: מתי תקווה תתעורר ותבין את האמת?. צילום: מתוך האח הגדול, רשת 13

האח הגדול: מתי תקווה תתעורר ותבין את האמת?

הבית הפך לתיבת נח, כולם הסתדרו זוגות זוגות, חוץ מחגית שבכלל מחכה להוא מהמסוק. אבל זה לא אומר שהבית רגוע, כולם עסוקים באהבה או באי קיומה ורק תקווה לא מבינה את האמת מאחורי מעשיו של ליאור

הערב נפתח בדרמה גדולה - גלגל ההדחה או אולי צריך בכלל לקרוא לו "גלגל הדייר שיוצא מהבית אבל לא מודח כי הוא בעצם הולך לסוויטה, וואי איזה צחוקים, איך עבדנו על כולם". אז הפרק נפתח עם הגלגל והמנחים שביקשו  מהדיירים לחשוף בפומבי את מי הם בחרו להעמיד להדחה ולהוציא מהבית (כי בפעם שעברה שהייתה הדחה פומבית, זה לא הביא מספיק ריבים ורעש אז החליטו לעשות את זה שוב). בסוף הגלגל יכריע מי מבין כל המועמדים יעזוב את הבית. טם טם טם....

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

הראון שהעמיד להדחה הוא אסיף שבחר את ניר ואילו מיד אחריו "עלה לבמה" ליאור שבחר להדיח את כפיר - שימו לב, זה פרט חשוב להמשך. אז בזמן שהדיירים בוחרים את הפרצוף של מי להדביק על הגלגל המסתובב, אנחנו נחשפנו לאירועי הימים האחרונים בתיבת נח, אההה סליחה - בבית האח הגדול. 

© מתוך האח הגדול, רשת 13

אבל, לפני שאני נכנסת פה לכל התיסבוכים הרומנטים שהולכים בבית כאילו אנחנו בטלנובלה ארגנטינאית, הרשו לי לכתוב כמה מילים על האישה והדציבלים - אודליה. "אירועי הימים האחרונים" נפתחו באודליה, שקמה עוד לפני התרנגולת להכין לשאר הדיירים ארוחת בוקר אה-לה-בופה - ירקות מסודרים בצלחת, גבינה צהובה מגולגלת על חסה, הכל מעוצב ומסודר יפה ואני שואלת - למה. למה אודליה? למה עזבת בית, בן זוג וארבעה ילדים אם לא בשביל לנוח?! אני במקומך כפרה הייתי רובצת בבריכה, לא מכינה לאף אחד ארוחת בוקר.  

אבל, למרות שאודליה טרחה והכינה, יש כאלו שמעדיפים לאכול דברים אחרים. לדוגמא - כפיר (ואלפי הקוביות שלו בבטן) מעדיף לשתות חלמונים חיים וליאור מעדיף לאכול את הלב. ליאור המתוק מרגיש מאויים - הוא כבר לא הגבר הדומיננטי, הוא כבר לא הגבר החזק של הבית. ואיך אני יודעת שהוא מרגיש מאויים? פשוט מאוד, יש לי עיניים ואוזניים. כל תנועה שלו, כל מילה שלו - הכל נעשה כדי להחזיר את תשומת הלב אליו ולסיפור האהבה שלו עם תקווה. ועובדה שהוא התחיל לרוץ פתאום בבוקר ואף מילה על משימת הקרח בפרק הקודם. 

אז בזמן שהבנים עושים תחרות "מי יותר דומיננטי", שאר החברים יושבים בחצר וגדי מחליט להשמיע את כישורי השירה שלו באנגלית מחורבשת ושר אדל בסגנון מזרחי. אני אומרת - מפה, יש לכוכב הבא או לפסטיגל, אחד מהשניים. השיר הלועזי של גדי הביא את כפיר השחצן לנסות וללמד אותו אנגלית (מה שיחזור אחר כך גם עם אודליה. הבנו נשמה, אתה יודע אנגלית. תתקדם . אהה סליחה - move on) ואת החברים לספסל (הבנתם? הבנתם? כי הם ישבו על ספסל וזה כמו ספסל הלימודים. אין אני קורעת את עצמי מצחוק) לשיעור אנגלית ואודליה ירדה הקבצה. 

©מתוך האח הגדול, רשת 13
© נננ

הכל מתנהל על מי מנוחות בבית, הגברים מנסים לשדר דומיננטיות ושרירים ואילו הבנות מנסות לדלות בכח מחמאות עד שהגיע המשבר הגדול - יוסי וגדי בריב  ומסתבר שהכל בגלל מללפפון ועגבנייה שהיו בכיור (ומזל שלא בגלל אפונה וגזר שישבו במקרר אחרת בכלל היה פה שמח). יוסי התעצבן על כך שמישהו פינה את הכלים לכיור ולא פינה לפני כן את שאריות האוכל לפח. אדם מיד רץ להלשין שמדובר בגדי ומפה מתחילה מהמומה. אבל, גדי, בדרכו הייחודית מצליח לבקש סליחה ולצאת מהסיטואציה. כשהערב ירד, גדי לא הצליח ללכת לישון לפני שהוא מיישר את ההדורים עם יוסי והוא ביקש סליחה וחיבוק מיוסי והשניים סיפקו לנו עם רגע מדהים ומצחיק שממחיש נהדר את מערכת היחסים שלהם שנראית קצת כמו ילד קטן ונודניק ואבא מבוגר שכבר אין לו כח לילדים. גדי יוצא מהבית בריצה אל עבר יוסי שנמצא בגינה ופושט כלפיו ידיים והשניים מתחבקים בפעם האחרונה לערב זה. הכי האשטג דיסני.  אבל, אם גדי חשב שהוא יילך לישון בשקט הוא טועה ובגדול כי תקווה החליטה להפיק עוד תעלול "מצחיק" (וזה בכוונה במרכאות כי קצת נמאס תקווה נשמה מכל הפעמים שאת עובדת על גדי) ולגרום לגדי לחשוב ששניר מאוהב בתקווה. וואי, מצחיק. 

וזהו, כאן נגמרו החומרים שאינם קשורים לנושאי אהבה ורומנטיקה ומפה התחיל ספיישל, "קח אותי האח" - חגית עצובה ומרגישה לבד. לטענתה כולם הסתדרו זוגות-זוגות בבית כמו תיבת נח, לכולם יש מישהו בבית, בין אם מדובר בקשר רומנטי ובין אם מדובר בקשר חברי והיא גם רוצה. היא בכלל רוצה את ניר אבל אז היא נזכרה שהוא לא מאמין בתנ"ך והיא כבר לא רוצה אותו (מזל שהיא נזכרה בזה אחרי יותר מ-50 ימים בבית). בנתיים גדי מנסה לדבר אל לבו של ניר, או יותר נכון אל התת מודע שלו כדי שיבין שחגית היא אחלה אישה. אבל פחות הולך לו.

חכו, זה לא נגמר - כי ניר בכלל דלוק מעט על נועם שביקשה ממנו לעשות לה מסז' בכפות הרגליים. אחותי, אני גרה בביצה ואני עדיין נגעלת מהבקשה שלך. מי רוצה לגעת בכפות רגליים של מישהו אחר? מי?? טוב, כנראה שניר. אבל לא לפני שהוא שואל את ליאור אם זה בסדר (וכמובן שזה בסדר לו כי רק ככה נועם יורדת לו מהגב ומפנה מקום לסיפור האהבה שלו עם תקווה שתכף עוד אגיע אליו, לא שכחתי נשמות, יש לי הרבה מה להגיד).

לא הודח. יש לו עוד זמן לעשות מסז' לנועם © מתוך "האח הגדול", רשת 13

אז בזמן שליאור וניר בחצר, תקווה בנסט מודיעה לחגית, יוסי וגדי כי כל מערכות היחסים בבית הם חארטא מלבד הקשר שלה ושל ליאור. ואז יוסי נכנס לפעולה והוא מחליט לשחק "סשן שאלות קשות" - רק שבניגוד לכל שאר הפעמים, הוא שואל וליאור ותקווה צריכים לענות. באותה השיחה, בזמן שיוסי מנסה לדלות מהשניים מידע או הצהרה שהם חברים, הוא שואל את ליאור איך המשפחה שלו תקבל את העובדה שהוא יוצא עם תקווה ורומז למוצאה והם אף מגיעים לשיחה על משקלה של תקווה בפניה (שאגב יצאה מלכה ושמרה על פאסון אדיר ולא הראתה להם שהיא נעלבה. יו גו גירל). ליאור אף הגדיל להוסיף שמן למדורה ואמר שהוא לא יצא אף פעם עם במחורה במשקל כמו של תקווה אבל זה לא מפריע לו כי יש לה אופי ופנים טובות (אהמ.. אנחנו רק נזכיר לכם שבפרקים הקודמים הוא התוודה בפני האח שהוא לא נמשך אליה). 

אז אומנם תקווה יצאה עם חיוך מהשיחה הזאת אבל לא כך הם הדברים כי עמוק בפנים היא נעלבה והלכה לשפוך הכל בפני ניר שהאזין ותמך בה. תקווה אמרה לניר שכולם מזהירים אותה מפני ליאור, כאילו רק היא יכולה להיפגע ולא הוא. תקווה המסכנה לא הבינה את מה שהסביבה כנראה מנסה לשדר לה, שהיחסים בינה לבין ליאור נראים חשודים לא כי "איך בכלל אפשר לאהוב אתיופית", ממש לא! אלא כי כולם חוץ ממנה קולטים את הוייב ואת המבטים של ליאור כשהיא בכלל לא רואה. העיניים שלו כל הזמן טרודות, המבט שלו חושד וחושב ומחשב כל הזמן - היא פשוט לא רואה את זה כי היא מסונוורת מרוב באהבה. 

עוד זוג מוזר בבית הם ירדן ואדם (הילד-גבר) שבילו את הלילה בסוויטה של האח לכבוד יום הולדתה של ירדן. הערב התחיל בקירואת שמחה ו"יש" כשלשניים נודע שהם הולכים לבלות ביחד. יותר נכון- אדם קפץ משמחה ולירדן לא היה נעים אז היא גם שמחה כדי לשמור על סיפור האהבה המתפתח הזה, הרי היא לא רוצה לרדת מכותרות הבית. אבל, מכיוון שירדן עוד בכלל לא סגורה מה היא מרגישה לאדם (הרי פעם היא אוהבת אותו, פעם היא שונאת אותו ופעם היא מבולבלת), היא מחליטה להתעלל בו מעט במהלך הערב". זה התחיל מכך שהיא קראה לו ילד ואז גבר צעיר מאוד והסתיים בכך שהיא ביקשה ממנו לישון רגליים לראש במיטה הזוגית כאילו הם לא ישנים מחובקים כל לילה. ואני שואלת - למה? מה יצא לך מזה? אם את לא רוצה שום קשר רומנטי עם הבן  אדם, אז די לשחק בו. ירדן מחליטה לשחק משחקים ולשמור את אדם על אש קטנה, קצת דומה למה שליאור עשה לה ופגע בה ואני אומרת - מה ששנוא עלייך, אל תעשה לחברך נשמה. את קוראת תהילים כל היום - לא הפנת אף מסר?   

משחקת בלב של אדם© מתוך "האח הגדול", רשת 13

לסיכום הבית מלא בזוגות-לא זוגות, כולם מרגישים לבד אבל לא לבד, כולם רוצים סיפור רומנטי אבל לא יודעים עם מי ובנתיים כולם מנסים על הדרך גם לסחוט מחמאות. שלום כיתה א'.

בסוף התכנית כמובן לקחנו קצת הפסקה מכל סיפורי האהבה וגילינו שמי שנבחר לצאת מהבית הוא ניר. אבל, הדיירים עצמם לא מאמינים אפילו שהוא מודח כי תקווה איחלה לו ליהנות מהמשימה ושאר הדיירים גם אמרו לניר שהם מיד רואים אותו ואף הגדילו לעשות ולקחו ממנו הזמנה לארוחת ערב (רשמת אודליה?).

 

 

תגובות