האח הגדול: והזוכה הגדולה היא... תקוה?. צילום: מתוך "האח הגדול", רשת 13

האח הגדול: והזוכה הגדולה היא... תקוה?

אמש (שבת) נערך הגמר הגדול של "האח הגדול". לאחר מאה ימים, סוף סוף הגענו לגמר עם חמישייה ראויה אך לא צפויה ועם מנצחת צפויה אך לא ראויה

אחרי מאה ימים בתוך בית "האח הגדול", או כמו שנאמר - "בידוד מרצון", הגיעה העונה לסיומה עם חמישיית גמר ראויה בהחלט - אודליה, גדי, אסיף, ירדן ותקוה. במשדר גמר חגיגי (שנדבר רגע על השמלה הורודה מדי של לירון?) עם קהל צופים מהבית, יצאו בזה אחר זה הדיירים שהיו סגורים ומבודדים מהעולם שבחוץ, אל עולם חדש שהם לא הכירו לפני כן.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

חמישיית גמר ראויה
חמישיית גמר ראויה © מתוך "האח הגדול", רשת 13

ראשונה יצאה מהבית אודליה, ולמרות שלא התחברתי לצהלולים ולזררות ולשירים בצרחות, אין ספק שאודליה היא אישה שמחה, טובת לב ולמעט תקרית הפיכת ליאור לפחם, לא ראינו אותה בקונפליקטים או ריבים בתוך הבית. עוד לפני שידור התכנית זה היה לי מצד אחד ברור שאודליה תגיע למקום החמישי אבל היה בי גם חלק אחד קטן שרצה שהיא תזכה. למה? כי זה מיוחד, כי אף אחד עוד לא הגיע למעמד הזה וכי - וואלה, היא שרדה יפה ואפילו עקפה את יוסי!

אחריה יצאו גדי ואסיף. שניהם סומנו כבר מההתחלה כדיירים אהובים, אך לא מספיק כדי לזכות במיליון. גדי נכנס כילד חסר טאקט ומודעות אבל עם המון אהבה בלב, ויצא ילד עם קצת יותר טאקט ומודעות אבל גם עם היכולת לרחוץ כלים. אני חושבת שאשתו יותר מאושרת מהעובדה שעכשיו הוא הולך לעזור לה במטלות הבית, מאשר אם היה זוכה במיליון. אסיף לעומתו הצטייר עוד מהרגע הראשון כאינטיליגנט, רודף צדק, אדם חכם, סבלני, סובלני ואהוב. אבל נקודת החולשה שלו היו הפחדים והקשיים שהוא התמודד איתם, שערערו לו את הביטחון וגרמו לו מעט להתמסכן. אבל זה היה ברור לאורך כל העונה שלא הם הזוכים.

נשארו אחרונות על הספה
נשארו אחרונות על הספה © מתוך "האח הגדול", רשת 13

תקוה וירדן הן אלו שנשארו אחרונות על הספה - וזה היה ברור לכולם, כמו שברור שאני הצפרדע הכי יפה ושולטת בכל הביצה כולה. לאורך העונה נוצרו שתי מחנות - מחנה ירדן ומחנה תקוה כאילו היו עפרה חזה וירדנה ארזי (די, לכו תעשו גוגל או תשאלו את ההורים. זאת הייתה יריבות יותר גדולה עדי ביטי ונועה קירל. באמת). למרות שקיוותי בסתר ליבי שירדן תהייה זאת שתזכה העונה, הקהל בחר והצביע לתקוה. אבל האם היא באמת המנצחת הגדולה של העונה?

ירדן נכנסה לבית כמו רוח סערה, עם המון רעש וצלצולים, עם המון אגו ותחושה שהיא מלכת הכיתה והכל מגיע לה. ואז הכל התפוצץ לה בפנים ובשבוע השלישי היא כבר שינתה ב-180 מעלות את ההתנהגות שלה. ירדן הפכה לבחורה נעימה, שקטה, שמתנסחת בצורה מכבדת, מכובדת ומנומסת, עם המון מסרים של אהבת חינם. יש כאלו שעוד זוכרים לרעתה את ההתנהגות שלה בתחילת העונה אבל היופי ב"האח הגדול" בעיני, זו ההתפתחות האישית של הדיירים, הדרך שהם עוברים והדברים שהם לומדים על עצמם. הדרך שהם עושים כדי ללמוד מהטעויות שלהם והצורה שבה הם מתקנים את הדרך וההסתכלות שלהם על העולם. 

ותקוה? תקוה נשארה בדיוק כמו שהיא מתחילת העונה. היא אולי זכתה במיליון או יותר נכון ב-750,000 אחרי הורדת מיסים אבל איזו תדמית נשארה לה מהתכנית? תדמית של אישה וולגרית ואנוכית, תדמית של אישה שחושבת רק על עצמה ומסתירה את זה תחת שפה יפה ויכולת התנסחות נהדרת.

זוכה אמתית?
זוכה אמתית? © מתוך ה"אח הגדול", רשת 13

אז יופי, תקוה מדברת מאוד יפה - בחדר האח. אבל על הספסל בגינה כל האמת יוצאת -בריב המדובר עם ירדן, אחרי השיחה עם ליאור, היא אפילו לא נתנה ל"יריבה" שלה להוציא מילה מהפה - ככה לא רבים, לאורך כל העונה היא הציקה לאדם, גנבה ושברה לו את הכוס. ולמה? בטענה כי הוא שוויצר שחושב על כסף ומנפנף בעושר שלו. אז מה היא עשתה? היא גנבה לו כוס ובתמורה להשבתה היא ביקשה גרביים של מוג יוקרתי. עכשיו מי חושב על כסף? ככה לא מקנאים. לפתח קשר עם ליאור, להיפרד, לגלות שהוא לא נמשך אלייך, לשאת נאום מלא בעוצמה נשית ואז מיד לחזור לזרועותיו של אותו בחור? ככה לא אוהבים.

ועוד לא הזכרנו את כל המתיחות הקטנות על גדי התמים, הדאחקות מאחורי גבם של אנשים, גניבת הסיגריות וההשתעלות על יוסי. תקוה הציגה לאורך כל העונה התנהגות ביריונית ומבחינתי, בריון - לא משנה עד כמה הוא עשיר, הוא בשום פנים ואופן לא הזוכה הגדול של העונה. 

 

 

תגובות