הישרדות: חרם, בגידה, בריתות ושני צדיקים בסדום. מתוך הישרדות, רשת 13

הישרדות: חרם, בגידה, בריתות ושני צדיקים בסדום

ישראל ובני החליפו שבטים ובעוד שאת ישראל החזק קיבלו יפה בשבט אנטינג אנטינד, שבט קפרה החליט פה אחד לא לקבל את בני. מזל שליהקו לעונה גם את אלינה ועידן שהראו לבני, לשאר השורדים ולצפוים בבית, שלא הכל בחיים זה משחק וניצחון, אלא גם אנושיות, חמלה ואהבת האחר

הנה, כל הלכלוך יצא החוצה. חברים, אם עוד לא הבנתם -  העונה מתמודדי "הישרדות VIP" לא הגיעו מוכנים - לא נפשית, לא פיזית ולא מנטלית. רובם חשבו שהם יוצאים לקייטנה עם מחסה ממוזג, שוקו ולחמנייה. טוב שלא ביקשתם לשיר קומביה מסביב למדורה.  כל מהלך של הדחה או חבריה לברית מפתיע את שאר השורדים כאילו עכשיו הם גילו שכדור הארץ הוא עגול. חברים, הלו - ברור שקודם כל כל אחד דואג לעצמו ולהישרדות שלו ורק אחר כך לחברי הברית שלו ואז אולי בסוף לכלל השבט שלו (וגם זה לא תמיד).

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

© מתוך הישרדות, רשת 13

ליטל וניקול היקרות - זה שעוד טרם השכלתן להבין את זה, לא אומר שהתגובה למהלך של ישראל (ספויילר: הוא עבר לשבט אנטינג אנטינג ובכל הציל את עצמו מהדחה בטוחה) צריך להיות קללות וניבולי פה. יש תחושה שהעונה רווייה בקללות וגידופים. כאילו, ככה אני חושבת, כי בגדול אני שומעת רק "ביפים". בכל אופן, ליטל וניקול - במקום להתחיל לתכנן מהלכים, לראות איך אתן מגייסות את בני וסמיון אליכן, אתן מעדיפות לשקוע ברחמים עצמיים ולטנף על ישראל, מי שהיה עד לפני דקה בן הברית הכי קרוב אליכן במשחק. ליטל בעצמה אמרה שהיא שולחת את ישראל לשבט השני כדי לקרר ולהרגיע את הרוחות. מה ציפית? לשלוח בן אדם לשבט שנחמד לו שם ועוד יש להם ברזנט והוא בתמורה יבחר לחזור לשבט שאמר לו בפנים שהוא המועמד הבא שיודח? לא ולא חמודה. זה לא עובד ככה. אבל גם הקללות, הטינופת והעצבים - לא עובדים. הקהל לא אוהב בריונים שיודעים רק לנבל וגם זה עם שגיאות.

וכמו שהמהלך של ישראל לעבור לשבט השני היה מובן, כך גם הרצון של בני להישאר בשבט קפרה. בני, הליצן העצוב, קיבל לילה מהאגדות כאילו הוא סינדרלה - אוכל, חברה, שיחה טובה, התעניינות - כל מה שנפש בודדה, על אי בודד צריכה. ואז עם עלות השחר, הכל התפוגג, חברי השבט הפכו את עורם ומנחמדים עברו לבריונים רעים שפה אחד מחליטים לעשות שיימינג ובולינג למתמודד החלש, ולהצהיר שלא רוצים אותו.

© מתוך הישרדות, רשת 13

עכשיו נכון, בני הוא לא מתמודד חזק, הוא מקטר הרבה, הוא לא שומע טוב ואיך להגיד את זה בעדינות - אי אפשר לבנות עליו במשימות פיזיות. אבל, יש פה בן אדם, יש פה נפש שמלבד פיזיות יכולה לתרום לשבט - מורל ושמחה זה חלק חשוב בהישרדות על האי ובנינו - בני הוא עוד קול במועצת השבט - אני הייתי מנצלת את זה ומושכת אותו לברית שלי. וזה מוכיח כמה ליטל וניקול פשוט לא חכמות. מתחילת העונה הן בוכות שהן מנודות, ש"קבוצת האליטה" עושה עליהן חרם ויש שתי מחנות בשבט - קבוצת "העליאים המתנשאים" וקבוצת ה"עמך" (זה ככה ליטל הגדירה, לא אני). אז איך אתן מבין כולם מחליטות פה אחד לא לקבל את בני? איך?!

© מתוך הישרדות, רשת 13

ואיך השבט המקורי של בני לא יוצא להגנתו בכל הסיפור הזה? איך הם לא צועקים לו שהוא יתקבל חזרה לשבט באהבה. גם אם זה לא נכון. איך אפשר לעמוד מהצד ולראות אדם מושפל, מבוזה ומוחרם ולא לצאת להגנתו? אתם אנשים מבוגרים וזה רק משחק ריבונו של עולם, אחר כך מתפלאים למה יש חרמות בבית הספר. חברים, חרמות קורים לא רק בגלל אותו ילד שהחליט לבצע חרם, אלא גם בגלל כל שאר הכיתה שעומדת, מסתכלת ולא אומרת כלום (וכן ירדן ג'רבי, אני מדברת גם אלייך).

מזל שהיו רק שני צדיקים בסדום, עידן ואלינה, שיצאו להגנתו של בני. מזל ותודה ליקום שהם קיימים. כל מתמודדי העונה צריכים ללמוד מהשניים האלו, כי יש גבול למשחק - ומבחינתי הגבול הזה עובר כשמשפילים ומחרימים אדם. ומה ששנוא עלייך, אל תעשה לחברך.

© מתוך הישרדות, רשת 13
© מתוך הישרדות, רשת 13

מילה לסיום: הפעם לא קשור להישרדות עצמה, אלא לתכנית הראיונות שלאחריה עם יעל בר זוהר. יעל היא אחת מהמראיינות, מגישות והשחקניות היותר מוכשרות בארץ. לכן, לא ברור מה קרה אתמול שבמקום לראיין ולהקשיב לאורחים שלה באולפן, היא הריצה שאלות בלי לשמוע את התשובות, בלי לתת למרואיינים לדבר והיא אף הגדילה ראש והשלימה עבורם משפטים. 

 

 

 

תגיות
תגובות