קסם בלתי נשלט: "צפוי, אך מלא במסרים חיוביים". באדיבות ערוץ דיסני

קסם בלתי נשלט: "צפוי, אך מלא במסרים חיוביים"

הסרט החדש והמכושף של ערוץ דיסני שודר בסוף השבוע האחרון ואולי לא קיבלנו בדיוק את מה שרצינו, אך זכינו למסרים חיוביים, סוף מותח ואפקטים שרצינו לקבל מהם עוד. ביקורת

בסופ"ש האחרון שודר בערוץ דיסני סרט מקור חדש בשם "קסם בלתי נשלט", המבוסס על סדרת הספרים המצליחה "קסם לא נורמלי" - ולכן, בתור קוראי הספרים, כבר באנו בציפיות גבוהות.

"קסם בלתי נשלט" מספר על נורי (איזבלה רוז), נערה בת 13, ועל ריינה, חברתה הטובה (סאיינה אגודונג). לשתי הנערות יש יכולת לבצע קסמים. כאשר הן הולכות למבחני הקבלה לאקדמיית "סייג'" לקסמים, נורי הופכת את עצמה לשילובים מוזרים של חיות, שהיא לא נתבקשה ואילו ריינה מתגלה כקוסמת מצטיינת. את נורי מפנים ל-"UDM" שזה המוסד שאליו מפנים את התלמידים שהקסם שלהם מקולקל, מהפחד שכוח אפל ישתלט עליהם.

 

הסרט נפתח במות אמה של נורי, כמו בכמעט כל סרטי דיסני, ולאחר מכן נורי מגלה את כוחותיה. כבר בפתיחה זו הצופה נחשף לרמז מאוד עבה לכישורי הכישוף הדלים של נורי, אשר לא הצליחה להפוך עצמה לחתול רגיל, אלא לשילוב מוזר של כמה חיות. עלילת הסרט מאוד צפויה, יחסית למה שתכננו לקבל. כבר מההתחלה ניתן לצפות את התפתחות העלילה ולהבין שנורי מלאת הביטחון העצמי, לא תהיה תלמידה רגילה בבית הספר ואילו חברתה ריינה תהיה תלמידה מצטיינת. ככל שהעלילה מתפתחת ומתפתלת, בית הספר והמורים לומדים להכיר את נורי ולהאמין בה.

© באדיבות ערוץ דיסני

הדמויות הראשיות בסרט לא מורכבות מדי ולא מתפתחות, מה שגורם לסרט, לדעתנו,  פחות לכוון לנוער אלא לקהל הצעיר יותר. מתחילת הסרט הדמות נורי הייתה ונשארה ילדה חיובית שמאמינה בעצמה, אין לה רבדים ועומקים נסתרים המתגלים בהמשך העלילה. אם היו לה ולשאר הדמויות עומקים אנושיים כנראה שהיא הייתה דמות יותר משכנעת ומנהיגה יותר מעניינת. גם שאר הדמויות בסרט לא עוברות שינויים. ציפינו שחברתה ריינה, שהיא מאוד חסרת ביטחון עצמי למרות הכישרון שלה, תתפתח לאורך הסרט, אבל (וסליחה על הספויילר) היא נשארה דמות שטוחה.

הטריילר הבטיח סרט מרשים במיוחד עטור באפקטים ובלוקיישנים סוחפים, ואכן האפקטים בסרט אכן טובים וגם הלוקיישנים הירוקים הפתוחים, נותנים אווירה של בית ספר חלומי, בית ספר שכולנו היינו רוצים ללמוד בו. אך כאמור, העלילה עצמה היא זאת שלקתה בחסר, ולאור הציפיות הכה גבוהות שהיו לנו - לא יצאנו מספיק מרוצים ומסופקים. היינו משדרגים בעוד כמה נקודות הומור ובעוד רגעי קסם שהיו רק תורמים - אך אולי מפני שמדובר בסרט טלוויזיוני, האורך הקצרצר שלו גרם לאותם החסרונות, בהשוואה לסרטי כשפים אחרים.

 

ייאמר לזכותו של הסרט שהוא גדוש במסרים חשובים מאוד ומעודדים את הצופים להאמין בעצמם ולא להשתנות לטובת אף אחד אחר. נקודה חיובית נוספת לסרט - הסוף הלא פתור והמסקרן משאיר לנו תחושה חזקה שיגיע גם סרט המשך ואולי בו נקבל את כל מה שחסר לנו.

תגובות