לא פשוט: הדמויות שהתמודדו עם תסביכי אב. CHRISTOS KALOHORIDIS/NETFLIX, Francois Duhamel באדיבות yes

לא פשוט: הדמויות שהתמודדו עם תסביכי אב

מצ'נדלר בינג ועד טוני סטארק: דמויות רבות ואייקוניות בסרטים וסדרות שכולנו אהבנו נאלצות להתמודד עם מערכת יחסים לא פשוטה ומורכבת למדי עם אביהם

מי מכם שאוהבים לצפות בסדרות וסרטים, בוודאי יודעים שדמות טובה היא דמות מתוסבכת. לא מעט מהדמויות האהובות והעמוקות הן כאלו הסובלות מבעיות מצד האב במשפחה.

צ'נדלר בינג - חברים

למרות הרושם הקליל והמצחיק אותו נותן צ'נדלר בהתרשמות הראשונית ממנו, ילדותו של צ'נדלר לא עברה עליו בנעימים (בלשון המעטה), זאת בגלל הגירושין המכוערים של הוריו לאחר בגידות חוזרות ונשנות מצד אביו ואימו. אביו אף החליט לצאת מהארון בסופו של דבר כ"דראג קווין" ומאז הוא וצ'נדלר לא ממש שמרו על קשר טוב.

 

ג'ייק פרלטה - ברוקלין 99

גם ג'ייק, בדומה לצ'נדלר, הוא בחור מאוד קליל ומצחיק. קשה לנחש שמאחורי חזותו מסתתר לו סיפור כואב בקשר לאביו. גם הסיפור הזה מערב בגידות ונטישה של האב את המשפחה. בבגרותו ג'ייק כמעט לא ראה אותו, עם זאת במהלך הסדרה אביו ניסה לחדש את הקשר איתו ועם אימו.

 

בטי ו-וורוניקה - ריברדייל

במקרה זה לא מדובר באחת אלא בשתיים מכוכבות הסדרה "ריברדייל", ולשתיהן יש "דדי אישיוז". אצל בטי מדובר בסיפור קשוח במיוחד - אביה התגלה כרוצח סדרתי ופסיכופת שניסה לגרום לבטי להיות כמוהו. במקרה של וורוניקה היא ואביה לא מסתדרים מכיוון שהוא נלחם בה כמעט בכל תחום, פוגע באנשים הקרובים אליה ובעסקים שהיא פותחת.

© באדיבות netflix

רובין שרבטסקי - איך פגשתי את אמא

מדובר בדמות מרכזית בסדרה האהובה, אשר למערכת היחסים המורכבת שלה עם אביה ניתנת התייחסות רבה לאורך הסדרה. אביה של רובין רצה שיהיה לו בן וכאשר גילה שנולדה לו בת הוא פשוט גידל אותה כבן, אך כשרובין התבגרה וכבר לא ניתן היה להתעלם מהעובדה שהיא בת, היא ואביה פשוט ניתקו קשר. מאז היא רק מנסה לגרום לאביה האדיש להתייחס אליה.

 

טוני סטארק - איירון מן

גייבור העל האהוב, שהוא גם בין גיבורי העל המרכזיים ביקום הקולנועי של מארוול, לא גדל עם אב מדהים במיוחד. אביו היה די קר ונוקשה כלפיו ולא שידר לו מספיק אהבה בילדותו.  לשניים הייתה מערכת יחסים בעייתית אשר השפיעה על נפשו של טוני גם שנים רבות לאחר מכן. לשמחתנו, טוני לא לקח דוגמה לאבהות מאביו והתנהג כאבא למופת לבת שלו.

© צילום: Francois Duhamel באדיבות yes

לות'ר ודייגו - אקדמית המטרייה

הסדרה עוסקת באדם בשם רג'ינלד הרגריבס אשר אימץ שבעה ילדים בעלי כוחות על ולימד אותם להגן על העולם. הבעיה היא שהרגריבס אולי היה אידיאליסט מצוין אבל אבא? לא ממש טוב, דבר אשר השפיע על הילדים המאומצים. בין אותם ילדים ניכר שלות'ר ודייגו הם אלו שספגו הכי הרבה טראומות מאביהם, לות'ר, שהיה קשור אל אביהם יותר מכולם, חש בגידה על כך שהרגש לא הדדי, אצל דייגו המרדן זה התבטא בכעס על ניצול הכוחות שלהם.

© באדיבות netflix

לוק סקייוקר - מלחמת הכוכבים

אם אתם נמנים בין מעריצי הפרנצ'ייז המצליח, בוודאי אינכם יכולים לשכוח את הסצנה האייקונית ואחת הזכורות ביותר בעולם הקולנוע. אנו מתכוונים כמובן לסצינה בה דארת' ויידר אומר ללוק סקייווקר: "I am your father" (אני אביך). זה קורה לאחר שלוק בכלל חשב שדארת' ויידר, הרשע שרוצה להשתלט על העולם, הרג את אביו ובמקום זאת גילה שאביו הוא הרוע בעצמו. אם זה לא מותיר תסביכים, אנחנו כבר לא יודעים מה כן!

 
תגובות