מישל ריאבוי משתפת: "זה משהו שלא יצא לי לחשוף בפניכם". אלבום פרטי

מישל ריאבוי משתפת: "זה משהו שלא יצא לי לחשוף בפניכם"

במקביל לתפקיד בסדרה המצליחה "שעת אפס" והתמודדות בתוכנית הריאליטי "רוקדים עם כוכבים", השחקנית והרקדנית מישל ריאבוי ממש לא מתכוונת לעצור • רגע לפני שהתוכנית מסתיימת, היא משתפת אותנו איפה הכל התחיל, איך הייתה החוויה ומי לדעתה צריך לזכות בגמר?

מישל ריאבוי אומנם רק בת 20, אבל כבר הצליחה להתקבל לנבחרת של "רוקדים עם כוכבים" (קשת 12) כרקדנית הצעירה ביותר שהשתתפה בתחרות, כבת זוגו של הזמר רותם כהן. אבל אם היא מוכרת לכם, זה לא סתם - ריאבוי בכלל החלה את דרכה בטלוויזיה דווקא כשחקנית בסדרה "שעת אפס" (כאן 11), שרק בשבוע שעבר זכתה בקטגוריה "הסדרה הטובה ביותר" בפסטיבל הסדרות הבינלאומי של "קאן".

עם שתי הצלחות טלוויזיוניות שגררו אחריהן קהל מעריצים חדש וגם עוקבים ברשתות החברתיות ורגע לפני הגמר הגדול של "רוקדים עם כוכבים" אליו הגיעו הזוגות עדי אשכנזי וחיים פרנשטיין, מעיין אדם וארטיום ליאסקובסקי ואלכס שטילוב ונינה סולוביוב, ריאבוי משתפת אותנו איך הכל התחיל ומי, לדעתה, יזכה בגמר הגדול?

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

"בשבילי זה ממש סגירת מעגל" © שי פרנקו

 - איך בכלל הגעת לתחום הריקוד?

"כשהתחלתי הייתי בת חמש, הילד של חברים מאד טובים של ההורים שלי רקד והוא היה צריך בת זוג וזה התחיל בתור טובה לחברים שלהם ומפה לשם רקדנו בזוג שנים. כמובן שאחר כך המשכנו גם בנפרד".

- למה רצית להשתתף ברוקדים עם כוכבים? 

"קודם כל בשבילי זה ממש סגירת מעגל. כשהייתי בת איזה 10, לפני עשור אז הייתי ב'רוקדים עם ילדים' ואני זוכרת ממש איך רציתי כבר להגיע ל'ריל דיל' כי אז גם היה את 'רוקדים עם כוכבים' וממש ממש רציתי לעשות את זה, כבר חלמתי לעשות את זה ופתאום התוכנית ירדה מהמסך וזה ביאס אותי ברמות. כשזה חזר אמרתי שאני חייבת לעשות את זה. גם זה וגם זאת אחת האהבות הכי גדולות שלי ריקוד. זה כיף לעשות את מה שאתה אוהב."

- איך הגעת להשתתף ברוקדים עם כוכבים? שמעת על זה או פנו אליך?

"כשהגעתי לסוכנות שלי 'יולי', הדבר הראשון שאמרתי, אני רקדנית סלונים אז כשהם שמעו על האודישנים הם ישר הרימו לי טלפון ואמרו לי 'יאללה מישל זה הרגע'".

- רוקדים עם כוכבים היא תוכנית שכבר היתה בישראל אך הופסקה ורק עכשיו חזרה, למה לדעתך זה קרה?

"אני חושבת שלרשתות החברתיות יש חלק גדול בזה, כאילו אני זוכרת עוד לפני שקיבלתי את הידיעה שזה חוזר אז אני ראיתי מלא בטיקטוק ובאינסטגרם קטעים מ'רוקדים עם כוכבים' של ארצות הברית ושל מדינות אחרות ואני בטוחה שזה גם הגיע למלא אנשים אחרים וזה הצית מחדש את כל העניין. בכללי זה הכי משמח שיש כי זה ענף מהמם שאני לא חושבת שיש לו מספיק מודעות בישראל והתוכנית לגמרי מגדילה אותה אז זה ממש כיף".

- בתוכנית את ושאר הרקדנים צריכים להכווין את הפרטנרים שלכם ולבנות כוראוגרפיה בשבילם, איך זה להיות מורה לריקוד?

"קודם כל מורה לריקוד זה לא משהו שזר לי. כולנו היינו מורים עוד לפני התוכנית. כן לקחת מישהו שלא יודע לרקוד בגיל סופר בוגר זה משהו שיותר חדש, אבל זה עוד יותר כיף כי זה עוד יותר אתגר גדול.  לגבי הכריאוגרפיה, זה תהליך מאוד כיפי, תהליך של יצירה אבל פה אתה יוצר עם עוד מישהו יצירה של שניכם. כאילו אתה פה מביא כריאוגרפיה שמוציאה את הכוכב שלך לאור, מדגישה את החוזקות שלו, זה עוד יותר מאתגר וכיף בו זמנית".

© עמית נעים

- את ורותם אמנם הודחתם מהתוכנית, אבל אתם שומרים על קשר?

"ברור, שמעי זה היה כל כך אינטנסיבי שאני לא חושבת שאחרי דבר כזה מנתקים לחלוטין, ברור שזה לא עכשיו ברמה כל יום כל היום כמו שהיינו אבל אנחנו באינסטגרם ובדברים כאלה עדיין שולחים דברים אחד לשני. אני לא יודעת אם ראית אבל עכשיו יש את הגמר שהולך להיות מחר ורותם הולך להופיע בגמר ואנחנו מתכננים לכם הרבה הפתעות, זה לא נגמר עד שזה לא נגמר מה שנקרא".

- את אמנם רקדנית אך גם התנסית במשחק, איך זה קרה? איך הגעת לאודישן לסדרה?

"כשהייתי בת 15 אז היתה לי פציעה מאוד חמורה שהייתי צריכה בגללה להפסיק להתחרות בריקודים סלוניים, כאילו כן נשארתי בתחום במובן של לימוד כי זה אהבה מאוד גדולה אבל כן הייתי צריכה לחפש משהו אחר ואז הגעתי למשחק. מבחינתי זה היה הדבר הכי קרוב להתבטאות באיזשהו צורה אמנותית והתאהבתי בזה גם מאוד והגעתי לסוכנות שלי והתחילו לשלוח אותי לאודישנים ואחד מהם היה האודישן של 'שעת אפס' ואני בהלם שהפרויקט הראשון שעשיתי הגיע למימדים כאלה. זה מימדים היסטוריים לא היה עוד משהו כזה בישראל, שסדרה זכתה בפסטיבל 'קאן', מטורף מאוד".

© מתוך "שעת אפס", כאן 11

- ידעת שתשלבי בין השניים?

 " כן הייתי מלמדת גם לפני אבל לא ציפיתי בחלומות שלי שאני אזכה לעשות את שניהם בדברים כאלה ענקיים. האמת היא שהאודישן הראשון שלי ל'רוקדים עם כוכבים' היה יום אחרי שבישרו לי שקיבלתי את 'שעת אפס' אז כאילו זה מאוד מרגש ומאוד 'אוברוולמינג' בקטע טוב, גם הכל קרה בו זמנית כזה אז זה מאוד... אני לא מוצאת את המילים אפילו מרוב שזה מרגש".

- האם את מוצאת דמיון מסוים בין עבודתך כשחקנית לעבודתך כרקדנית?

"ברור, כשחקן אתה משתמש ברגש שלך בשביל לבטא טקסט ורעיון וליצור דמות וכרקדן אתה מספר סיפור עם הגוף שלך והפנים שלך. במקרה של ריקודים סלוניים יש לך גם פרטנר שאתה מנהל איתו איזשהו דיאלוג גופני, שניהם מתבססים מאוד על רגש ותשוקה, אני חושבת שהם תרמו אחד לשני במובן מסוים. אני חושבת שהשחקנית שאני, הריקוד מאוד תרם לזה בעיצוב וגם להפך, כפרפורמרית, כרקדנית אז משחק והיכולת הבעה גם תרמו אחד לשני".

- בסדרה "שעת אפס" גילמת את בתו של המורה שנקלע לסכסוך פוליטי מול תלמידה, האם את תומכת בכך שמורים יביעו את דעתם הפוליטית בבית הספר?

"זה כן נושא מאוד רגיש שתלוי איך מתמודדים איתו, אני כן חושבת שמורה יכול להביע דעות ברמה מסוימת, כמובן לא ברמה קיצונית ורק בגבולות הכיתה. לא עכשיו מעבר, כאילו אפשר לנהל שיח. גם היום אני חושבת שהדור שלנו כאילו של התלמידים בבית ספר לא תמיד מתמצאים בפוליטיקה ובדברים שקורים במדינה, זה אחד מהתכונות של רשתות חברתיות. אז כן ליצור איזשהו שיח של הבעת דעה מהצד של המורה ומהצד של התלמידים יכול דווקא לתרום גם בפן חינוכי, כמובן לא באופן קיצוני כמו ב'שעת אפס'".

עם השחקן דורון בן דוד
עם השחקן דורון בן דוד © מתוך "שעת אפס", כאן 11

- האם יש עוד כיוונים מקצועיים שהיית רוצה להיפתח אליהם בעתיד?

"את האמת אני שרה, זה משהו שלא יצא לי לחשוף בפניכם. כרגע אני מאוד מאוד מתרכזת במשחק וכמובן בריקוד, בעזרת השם יהיה עוד עונות של 'רוקדים עם כוכבים' אבל 'נבר סיי נבר' מה שנקרא".

- מה החלומות שלך?

"יש לי חלומות קטנים, כאילו קרובים מה שנקרא ויש חלומות יותר גדולים, מטרות על. הקטנים זה אני כן רוצה, דבר ראשון לזכות ב'רוקדים עם כוכבים'. אני הכי צעירה שהיתה ב'רוקדים עם כוכבים' אבל בא לי להיות הכי צעירה שזכתה, ובא לי גם לקבל תפקיד ראשי ולהחזיק על עצמי סדרה שלמה. הגדולים באמת זה כאילו להגיע לרמות עולמיות, אנחנו רואים את גל גדות ונועה קירל, וגם ברמת הריקוד הרקדנים מרוסיה מ'רוקדים עם כוכבים' פתאום נהיים רקדנים שכל העולם מכיר, אז אני חושבת שזה לגמרי אפשרי להגיע לרמות האלה, ואני רוצה".

"אני בהלם שהפרויקט הראשון שעשיתי הגיע למימדים כאלה". בתמונה: השחקנים של "שעת אפס" © אלבום פרטי

- מחר התוכנית מגיעה לסיומה, מי לדעתך צריך לזכות בגמר?

"בגלל שבאמת כולנו מאוד התחברנו, כוכבים ורקדנים נהיה כבר משפחה ובאמת בלי קשר כל מי שנמצא בגמר מגיע לו להיות בגמר, אין לי פייבוריט ספציפי כי כל מי שהגיע לשם עבד קשה ברמות בשביל להגיע למקום הזה והם כולם מנצחים, אז אני חושבת שאני אשמח באותה מידה על כל ניצחון לא משנה מי זה. אין לי העדפה."

תגובות