באווירת המונדיאל: הסדרות שמתעסקות בכדורגל. מתוך האלופה (HOT3), מיכה לובטון (כאן חינוכית), יחסי ציבור ערוץ הילדים

באווירת המונדיאל: הסדרות שמתעסקות בכדורגל

מ"האלופה" ועד "שלי הכובשת": רגע לפני אירוע המונדיאל, חזרנו אל הסדרות האהובות הגדולות שעסקו בעולם הכדורגל

בעוד כמספר שעות, תישמע שריקת הפתיחה לתחילת אירועי ה״מונדיאל 2022״ וברחבי העולם יהיו מרוכזים במסכים, אשר בהם יוצגו קרבות ענק של משחקי כדורגל מרשימים. רגע לפני שזה הופך לשיחת הסלון של כולנו, הכנו לכם רשימה של סדרות עלילתיות שעסקו בכדורגל!

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

"אדומות"

לפני כ-18 שנה, שודרה בערוץ הילדים סדרת הנוער "אדומות", אשר עלילתה התמקדה בנועה שפרלינג, אשר הייתה קפטנית הקבוצה שנשאה את השם "האדומות". הכל התחיל מכך שנועם הייתה שחקנית במכבי ובתום עונת המשחקים, המאמן בישר לה כי היא סיימה שם את דרכה. נועה הייתה שקועה בדיכאון, הייתה אובדת עצות, עד שחברתה הטובה ליבי החליטה להקים יחד איתה קבוצת כדורגל בשם "האדומות" ואליהן, הן גייסו את המאמן עופר אטיאס, לילה שהייתה מגנת ימנית ואפי ביטון שהייתה חלוצה בקבוצה. במקביל למשחקים עצמם, נחשפנו לפרשיות שבהן הדמויות הסתבכו בהימורים וסיפורי אהבה בעיקר בין נועה לרוני קמפיאנו, הקשר בקבוצת הבנים של ראשון לציון. בזכות השחקנית דניאל קרטס שגילמה את נועה ונכנסה היטב לדמות, הרגשנו שאנחנו צופים בקפטנית מקצוענית שתעשה הכל בשביל הקבוצה שלה, ככדורגלנית ברמה של ליגת העל ואם היא הייתה קפטנית במציאות, אין ספק שהיינו מגיעים לכל משחק של הקבוצה שלה! אפשר להגיד כי הסדרה בהחלט הקדימה את זמנה וכי יש לה את אחד משירי הפתיחה הכי מדבקים...

 

"שחקן זר"

עלילת סדרת הקומדיה "שחקן זר" נעה סביב הכדורגלן המפורסם אדיר מיוחס (מאור שוויצר) שקיבל הצעה שאי אפשר לסרב לה - הצטרפות לקבוצה האנגלית "צ'לסי". בעקבות הצעה זו, אדיר עבר עם משפחתו לגור בלונדון יחד עם משפחתו: האבא מאיר, האח פרדי וארוסתו נופית זאנה, כאשר כל אחד מהם יחד עם אדיר עורר בנו צחוק בלתי פוסק, חשף את אישיותו המשעשעת ולצד זה, ראינו גם את הרצינות של אדיר כשחקן, אשר עשה את מיטב המאמצים שלו על מנת לשמור על קריירה מכובדת ועל מקצוענות ללא פשרות, כאשר בזכות כל אלה גם קיבל בסוף העונה הצעה מהליגה הרוסית. כאשר מרכיבים קאסט שמורכב משחקנים עם יכולות הומוריסטיות כמו מאור שוויצר, מוני מושונוב, הילה סעדה ויובל סמו, נוצר מתכון מנצח לסדרת קומדיה שהיא "מאסט".

© אוהד רומנו, קשת 12

"שלי הכובשת"

רק לאחרונה עלתה בכאן חינוכית סדרת הילדים והנוער החדשה "שלי הכובשת". הסדרה נעה סביב שלי רומנו (תמנה קמינקא), נערה שגרה במגדל העמק וכדורגל אצלה זאת אהבה של שנים. עד כאן הכל טוב ויפה, רק שעל פי גילה, שלי אינה יכולה להיות חלק מקבוצת בנים ובמגדל העמק לא קיימת קבוצת בנות אליה היא יכולה להצטרף. כאשר היא שמעה על ליגה חדשה לילדים ונוער, לקבוצות שמשולבות בהן בנים ובנות, שלי הקימה את קבוצת "אריות העמק", בה היא מתפקדת גם כמאמנת וגם כקפטנית הקבוצה. יחד עם נווה, הילי, בדרה וחברים חדשים נוספים, היא מנסה להגשים את החלום ולזכות באליפות המדינה. לצד שחקנים מוכרים כמו שיפי אלוני וחנן סביון, נחשפנו לכישרונותיהם של שחקנים צעירים וחדשים שגורמים לנו לחכות בקוצר רוח לכל פרק.

 

"האלופה"

איך אפשר לשכוח את קבוצת "הכח ירושלים" שעמדה במרכז הסדרה? וכמובן שגם אי אפשר לשכוח את כוכב הקבוצה, שבהמשך הפך גם לכוכב מנצ'סטר - סער פדידה (יהודה לוי). את "הכח ירושלים" ניהל איציק זליג ולצד פדידה, שיחקו בקבוצה שחקנים כדוגמת תום שלייפר ועובד חביה שתרמו להצלחתה של הקבוצה. בעונתה השלישית, פדידה קנה יחד עם תום את ׳הכח׳. במקביל לכל ענייני הכדורגל, הסדרה סחפה אותנו למערכות יחסים מורכבות של זוגות כגון סער וליאן, תום וסיגי, ליריבות של פדידה וזאביק שניסה להתנקש בראש הממשלה וכמובן להתעסקות של כוכב הקבוצה עם חומרים לא חוקיים לשימוש בעולם הספורט. לצידו של יהודה לוי, שחקנים כמו עדי הימלבלוי, עופר שכטר, מיכל גבריאלוב ולירז צ'רכי, הפכו את "האלופה" לסדרה שלא תצא לנו מהראש כנראה לעולם!

 

"פלאשבק"

אחת מהנקודות המרכזיות בעלילת סדרת הנוער, הייתה נבחרת הכדורגל של "תיכון קציר" שבה בן רוזן היה על תקן הקפטן וזאת לאחר שמוח הושעה מתפקידו, בשל ׳אתגר כפית הקינמון׳ שערך למולי ובן כדי שיכנסו לנבחרת, תקרית שהגיעה עד לנחום מנהל התיכון. בהמשך, דידי אביטל הפך לקפטן הקבוצה. במקביל, הסדרה הציגה לנו את סיפור הניסיון של ניר להתקבל לאקדמיה למוזיקה, את יציאתו מהארון של אביב שריגשה את כולנו, על סיפורי אהבה בין זוגות כדוגמת ניר ודידי, ליהי ובן, דריה ומוח וכמובן את סיפור האהבה המרוחק בין אביב לג'סי, עד לתום הסדרה שבו ג'סי הפתיע את אביב במסיבת התחפושות וכך התרחש בין השניים מפגש מרגש. הסדרה ללא ספק נכנסה לנו ללב וזאת בזכות שחקנים כמו אביב פנקס, שירה לוי, עמית רהב, יעל אלקנה וזאק פקיאל שריתקו את כולנו למסכי הטלוויזיה. 

 
תגובות