הסדרות בהן מככבים שחקנים עם מוגבלויות. מתוך זיגי (טין ניק, HOT), מתוך מיוחדת (כאן חינוכית)

הסדרות בהן מככבים שחקנים עם מוגבלויות

לא נותנים למוגבלות להפריע בדרך: קבלו את השחקנים שהוכיחו על המסך שכולם שווים ויכולים להצליח בגדול!

בעולם הטלוויזיה מככבים שחקנים עם מוגבלויות, אשר נוטלים חלק בעלילותיהן של סדרות מסוימות - קבלו כמה מהשחקנים שלגמרי מוכיחים שכולם שווים!

 

יכולים למרות הכל:
למה אין יותר שחקנים עם מוגבלויות ונכות בטלוויזיה?
ליאן הרשקוביץ׳
בסדרות הנוער ובטלוויזיה בכלל ישנה נציגות נמוכה מאוד של שחקנים עם מוגבלות פיזית, נפשית או שכלית. אז למה הם עצמם לא נמצאים על המסך שלנו למרות שקיימות דמויות כאלו?

מיוחדת

בשנת 2022 עלתה הסדרה אשר עלילתה נעה סביב שתי אחיות - הבכורה היא מאיה, כוכבת רשת והשנייה היא אלונה - נערה על הספקטרום האוטיסטי. לעלילת הסדרה נכנסו דמויות נוספות על רצף אותם גילמו שחקנים עם אוטיזם במציאות, כדוגמת שחר קפילי שהוא בעל תסמונת אספרגר, יעל ליפשיץ המתמודדת עם תסמונת דאון ואת פלא רז אשר נמצא על רצף האוטיזם בתפקוד גבוה. כל צפייה באותם השחקנים הייתה הנאה צרופה ואנחנו לגמרי אהבנו אותם. כמו כן, הסדרה גם זכתה השנה בפרס בפסטיבל הסדרות הבינלאומי "מיפקום" 22 בקטגוריית ייצוג מוגבלויות בסדרה מתוסרטת הטובה ביותר. נציין כי ב-"כאן 11" עתידה לעלות הסדרה "איסט סייד" כאשר בין השחקנים, נמצאת גפן קמינר שהינה על רצף האוטיזם ותגלם דמות צעירה עם צרכים מיוחדים כמו גפן. 

נמלטים

במרכז עלילתה של סדרת הדרמה האמריקאית, עמדה דמות ראשית ששמה מייקל סקוופילד שהוא מהנדס בניין, אשר קיבל מאסר בפועל על שוד בבנק וזאת כדי לעזור לאחיו לינקולן לברוח מהכלא.

את מייקל מגלם השחקן הידוע וונטורת' מילר, שחשף ב-2021 באמצעות פוסט באינסטגרם, כי הוא מאובחן עם אוטיזם. בין הדברים שכתב מילר בפוסט שלו: "בסתיו הזה עברה שנה למועד קבלת האבחנה הבלתי רשמית שלי לאוטיזם", כשלפני כן הגיע האבחון שעשה מילר בעצמו ואחריה הגיעה גם אבחנה רפואית. עוד סיפר וונטורת', כי אותו האבחון היה זכות עבורו מפני שלא כולם זכאים לו וסיכם "זה היה שוק, אך לא הפתעה".

© באדיבות yes

ויקי ואני

לפני כחמש שנים, עוד בימי ערוץ 10, שודר הסיטקום "ויקי ואני" שבמרכז עלילתו עומדת חברת כנסת במפלגת "התקווה" אשר רצה לפריימריז של אותה המפלגה. בין הדמויות בעלילה, עמדה ונדי היועצת הפוליטית של ויקי ואותה גילמה נורית שלום שנולדה עם חירשות. נורית היא אף השחקנית החירשת הראשונה שקיבלה תפקיד מרכזי בסדרת טלוויזיה וכן נעזרה במתורגמנית בכדי להיטמע בדמותה של ונדי. נורית היא בהחלט אחת מהשחקנים שהפכו את הסדרה לססגונית ומרתקת.

בית הכלבים

בעלילת סדרת הנוער ששודרה בערוץ "ניקלודיאון", מוטי עם המעבר שלו ושל אורי חיפש עבודה ובסוף מצא לכך פתרון, כאשר אדם שנסע לח''ול עבר במקרה עם הכלב שלו ליד דירתם החדשה שבה גרים עם קלאודיה ורויו וביקש שישמרו עליו תמורת כסף. כך ארבעתם קיבלו את ההחלטה לפתוח פנסיון לכלבים במושב. בפתיחת הפנסיון של אורי, מוטי, קלאודיה ורויו לקחה חלק גם ילדת מושב ששמה תומתום ואותה גילמה השחקנית דקל דרור, אשר נמצאת על רצף האוטיסטי.

 

גאליס ומקיף מילאנו

בכל שבע העונות של גאליס, לא הייתה אף עונה שבה יונתן לא יצא להרפתקה חדשה משום שהוא המיועד. בעונתה הרביעית של הסדרה, יונתן ניסה לבטל את ייעודו ולשם כך יצא לחיפוש אחר מעיין הנשמות שמעורר מתים לתחייה ורצה להשמידו, מפני שכל הגלגולים הקודמים שלו חיפשו את המעיין וככה ייעודו יתבטל אחת ולתמיד. עונה לאחר מכן, יונתן אכן השמיד את המעיין ומנע בין השאר מהנבל טיראן להעיר 400 לוחמים באמצעות מי המעיין. במהלך החיפושים, יונתן פגש ביער נביאה ששמה סיגריט שנתנה לו שסיפרה לו בהרחבה על המעיין ואותה שיחקה בת-אל פאפורה. בת-אל נושאת מחלה בשם "אכונדרופלזיה" שזוהי מחלה גנטית שגורמת לגמדות והגובה שלה הוא מטר 22. אל בת- אל שיחקה גם בסדרת הנוער "מקיף מילאנו" ובימים אלו משתתפת במופע הגדול של חנוכה "פסטיגל על פסטיגל".

© מיכה לובטון

זיגי

סדרת הנוער ששמה דגש על קבלת האחר, נכנסה לנו ללב בזכות הרבה מאוד שחקנים כמו אמיתי ארמן, שיר זוארץ, עומר חזן, גאיה גור אריה ועוד רבים נוספים. יחד איתם נמצא שחקן נוסף ששבה את ליבנו והוא אליהו שאקי שגילם את נדיר אחיה של שקמה (אנה זק) ודמות זו היא בעלת "תסמונת דאון", כמו אליהו עצמו. אליהו הוא ללא ספק שחקן מדהים שהשתלב נפלא בקאסט!

 
תגובות