רשימת צפייה: הסדרות שאתם חייבים להשלים. רן יחזקאל, משה נחומוביץ, יוסי צבקר

רשימת צפייה: הסדרות שאתם חייבים להשלים

דווקא בימים הלא פשוטים האלה, הנפש צריכה זמן להתנתק מהדיווחים הקשים ולברוח קצת למקומות אחרים. הנה כמה סדרות, שאולי יקלו עליכם קצת בנשמה

לאור המצב הנוכחי שמאלץ להשאיר רבים בבתים, קבלו את רשימת הסדרות שאם לא הספקתם להקדיש להן זמן, הן מומלצות בחום לצפייה, ואולי יצליחו לספק קצת אסקפיזם.

 

הנפילים

סדרת נוער מז'אנר המדע הבדיוני, ולמעשה סדרת גיבורי העל הראשונה בישראל המיועדת לבני הנוער. הסדרה מתמקדת בכמ"ג שבעיר דימונה, אליו מגיע צורי בן השבע עשרה - שם הוא מגלה כי יש לו כוחות על טבעיים וכי ייעודו הוא להגן על סודה של החללית הנמצאת במקום מפני חייזרים המכונים "הנפילים".

איפה? BIGI וספריית ערוץ הילדים בפלטפורמות השונות.

 

עלומים (מגיל 14)

הסדרה עוסקת בבית ספר לנוער בסיכון בבית שמש. במרכז העלילה יש חשד לאונס נערה, ויש תלמיד שנמצא על הכוונת של החוקר המשטרתי המקומי (שהוא במקרה בעלה של המורה שלהם). אל בית הספר מגיע יניב (יהודה לוי) הנאלץ לרצות בקמום עבודות שירות נשקלע, יחד עם הנוער לחלק מהצרות - למרות שהוא דווקא מנסה לעזור להם. מבולבלים? תעשו סדר וצפו!

איפה אפשרי? בכאן BOX, יוטיוב ובנטפליקס ישראל.

 

המפתחות של משפחת לוק

הסדרה, שמבוססת על קומיקס פופולרי, מספרת את סיפורם של שלושה אחים שעוברים לגור בבית ישן לאחר שאביהם נרצח. עד מהרה הם מגלים שהבית מלא במפתחות קסומים שמעניקים להם כוחות ויכולות מיוחדים.

איפה אפשר? נטפליקס.

 

דאוס

סדרת נוער מז׳אנר המדע-בדיוני ששודרה בערוץ הילדים אי שם ב-2008. עם צמיחתה של הבינה המלאכותית בשנה האחרונה - אין ספק שמדובר בסדרה שאתם חייבים להשלים (או לצפות בה שוב...) העלילה עוסקת בסימולציית מציאות מדומה בשם "דאוס" - בוט בעל בינה מלאכותית המקנה שליטה מלאה על מוצרי אלקטרוניקה ומערכות מחשוב שונות, מדובר במוצר ניסיוני ופורץ דרך שעתיד לשנות את העולם. דאוס מתקשרת עם בעליה בעזרת מצלמת אינטרנט המתחברת למחשב האישי, מעין האח הגדול אישי... אך כמו כל טכנולוגיה מתקדמת - יש גם הרבה חסרונות, ובמקרה הזה הם קריטיים במיוחד!

איפה? BIGI וספריית ערוץ הילדים בפלטפורמות השונות.

© רועי ברקוביץ
 

סופרסטור

אהובים ״קופה ראשית״? אז בטח תאהבו את ״סופרסטור״. הסדרה הקומית עוקבת אחר חנות ׳כלבו׳ בארצות הברית עם עובדים הזויים במיוחד שגורמים להכל להראות מצחיק יותר. בכל פרק יש לקוח הזוי או התרחשות שמתארת במדוייק את מה שעבור על כולנו בחנויות הללו.

איפה אפשר? נטפליקס.

 

סובייצקה

ענת, סטודנטית צעירה למתמטיקה, התכחשה כל חייה למוצאה הסובייטי בניסיון להיטמע בחברה הישראלית שבה נולדה וגדלה. תקרית בביטוח לאומי עם אביה הופכת אותה ל"קול של העלייה" בניגוד לרצונה.

איפה אפשרי? בכאן BOX, יוטיוב.

 

הרחק

אסטרונאוטית בשם אמה גרין נשלחת למאדים יחד עם צוות חלל בינלאומי. אמה מותירה מאחור בעל שחווה בעיה רפואית מלחיצה רגע לפני המראתה ובת מתבגרת. במהלך המסע היא נקלת בקשיי חלל ובקשיים בפיקוד על חבריה לצוות. האם הם ישרדו?

 

עולם חדש

קבוצת צעירים מגיעה בצורה מסתורית וללא מודע ליקום מקביל בו כל המבוגרים לא קיימים. יחד הם מנסים לפענח את הסיבה לכך, תוך כדי שמישהו צריך לקחת על עצמו להנהיג עליהם סדר. במקביל אחותה של אלי, גיבורת הסדרה נרצחת על ידי אחד מהצעירים בעיירה.

 

טרנינג

בימיו של ערוץ "Kidz", עלה לאוויר סיטקום שהתמקד בפנימיית פריש בו נמצאים ספורטאי העתיד: הטניסאית ליאור ויצמן (גאיה גור אריה), לוחמת הסיף גבי לוסטיג (נאיה פדרמן), השחיין סתיו יולזארי (עמית רהב), שחקן הג'ודו לביא מרציאנו (אור טרגן) והשחמטאי יגיל חצרוני (עמית מורשת). לפנימייה מגיעה אדר אחותה של ליאור אותה גם גאיה גילמה, מאחר שמנהלת הפנימיה ויקי פריש, איימה שאם לא תגיע כדי לעזור לאחותה המעופפת, היא לא תהיה שם. מאותו הרגע, הסדרה מתגלגלת לשרשרת אירועים קורעים מצחוק כמעט בכל פרק, כאלו שמרימים את המצב רוח ואם לא הספקתם לצפות בה, זה לגמרי הזמן.

איפה ניתן לצפות? ב-Hot Vod Young

 

שבט צוצלת

החלום שלנו היה להיות חלק משבט ״צוצלת״. התכנית עקבה אחרי שבט צופים בתנועת נוער וסיפקה מערכונים בלתי נשכחים כמו "צוצלת דוט קום", המערכון של המדריכות המצחיקות, רויתי ושניקי וכמובן המערכון של כוכבת המחנה חביבה, זמרת שירה בציבור, שבכל מערכון לא מוותרת על הלהיט שלה "המחסן מלא בתבן". מה שהופך את ״שבט צוצלת״ למפגן של הומור משובח הוא הקאסט המרשים שכלל את שירה נאור, שיר מורנו, עידן גיל, נלי תגר, עומר דרור ועוד רבים נוספים אז "שבט צוצלת", היא לגמרי המתכון המושלם להחזיר את החיוך לפנים. 

איפה ניתן לצפות? ב-YesVod Kids

 

מדריך ההישרדות של נד

ערוץ "ניקלודיאון" הביא איתו לאורך השנים שלל סיטקומים אמריקאיים, ביניהם "מדריך ההישרדות של נד" שעלה לשידור ב-2004. נשמע שזה קרה ממש מזמן, אבל הוא מרגיש רלוונטי גם ב-2023. הסדרה נעה סביב שלושה נערים, נד ביגבי, סימון נלסון וג'ניפר מוזלי, שמנסים לעבור בשלום את חטיבת הביניים ולשם כך, נד יצר מדריך שלם של טיפים שבעזרתו שלושתם יוכלו לעשות זאת בהצלחה. שלוש העונות של הסדרה, היו מגוונות בסיטואציות ובדמויות משונות וקורעות במיוחד, אז כדאי לכם מאוד לא להחמיץ את כל הטוב הזה.

איפה ניתן לצפות? באמאזון פריים וידאו 

 
תגובות