ירדנה ישראלוף: "אני לא אוהבת שמתייחסים אליי שונה". עידו איז׳ק

ירדנה ישראלוף: "אני לא אוהבת שמתייחסים אליי שונה"

לכבוד עליית העונה החמישית של "שקשוקה" (כאן חינוכית), תפסנו את ירדנה ישראלוף לריאיון מיוחד על הצטרפותה לקאסט הענק, החיים תחת הפרסום בגיל צעיר ולצד אבא מפורסם וגם - על התכניות העתידיות

כבר בגיל 8 ירדנה ישראלוף (12), כיכבה בפרסומת וזו למעשה הייתה הפעם הראשונה שכיכבה על מסך הטלוויזיה. מאז, ישראלוף השתתפה גם בקמפיין יחד עם אבא שלה ובקיץ האחרון, הצטלמה לעונה החמישית של "שקשוקה" (כאן חינוכית), שזו הסדרה הראשונה שאי פעם השתתפה בה. היום (א'), ישראלוף תעלה לראשונה עם הדמות שלה, תמוז, ורגע לפני שזה קורה, היא עוצרת אצלנו לראיון מיוחד.

"רציתי להיות שחקנית, כשראיתי את אבא שלי משחק", משתפת. "תמיד אהבתי לשיר, לשחק ובאופן כללי, זה תמיד היה שם. זה משהו שתמיד חלמתי עליו". 

-איך התחלת לממש את הרצון הזה?

"האמת שלא יותר מדי", משיבה ישראלוף. "לא הבנתי איך אבא עושה את כל הדברים האלה, ואז הגיע הרעיון שיהיה לי סוכן. עכשיו, אני, אח שלי ואבא שלי אצל אותו הסוכן, ניב עשת כהן, שאבא היה מוכן לחלוק אותו איתנו. מכאן, ניב התחיל להביא לי כל מיני אודישנים ואמרנו, שנראה מה יהיה".

העונה החמישית של "שקשוקה" (כאן חינוכית) עולה בהשתתפותך. כסדרה ראשונה שלך, איך את מסכמת את החוויה?

"תשמע, 'שקשוקה' זו סדרה מאוד מצליחה שהיו לה כבר ארבע עונות. אם זו הייתה סדרה חדשה, היה לי הרבה יותר קשה להיכנס אליה, אבל בגלל שידעתי מה הסיפור והרעיון של הסדרה הזו, כבר ידעתי למה אני נכנסת. היה כיף להיכנס ל'שקשוקה', זו גם הפקה עם המון ילדים שלא הרגשתי לבד והיה מדהים, אבל גם קשה באותה מידה. ללמוד טקסטים ולעשות 10 סצנות ביום זה קשה, אבל שווה את הכל. לא הבנתי בהתחלה את הגודל של הדבר והייתי בטוחה שיהיה יותר קל, אבל כשנכנסים מבינים כמה שזה מורכב, אבל גם כיף".  

© מתוך שקשוקה, כאן חינוכית

-ספרי לנו על האודישן שלך לסדרה.

"בהתחלה, הייתי אמורה בכלל לגלם דמות אחרת, שקוראים לה נאיה. העבירו אותי אחרי האודישן הראשון שעשיתי בבית ואז הזמינו אותי לאודישן עם המפיקה והבמאי. באודישן הזה היה דו שיח בין שתי דמויות, נאיה ותמוז ואחרי זה, הם ראו שאני יותר מתאימה לתמוז, אז הם אמרו לי לעשות את הטקסט שלה וכאן, הבינו שהיא יותר מתאימה לי. אחר כך היה לי מאטצ'ינג עם אביאל, אח של יולי בסדרה". 

-איך הגבת כשהודיעו לך שהתקבלת?

"התרגשתי מאוד", משתפת ישראלוף. "אני בטוחה שגם כל השחקנים מתרגשים כשמתקבלים, אבל אנחנו לא כמו המבוגרים שלהם זה כבר כמו בית, אז לנו כילדים זה יותר מרגש, בעיקר שזו סדרה ראשונה שהתקבלתי אליה. לכל אודישן שעשיתי באתי עם אנרגיה של 'יאללה, אני לוקחת את זה', כי אם הייתי באה באנרגיה שלילית, היה לי הרבה יותר קשה לעבור אותו".   

-איך היה להצטרף לחברי הקאסט הותיק?

"הייתי עם הקאסט הצעיר בגיל שלי, אבל הייתי גם עם הגדולים. היה ממש כיף לעבוד עם ילדים בגיל שלי, בעיקר שיש לי גם יותר על מה לדבר איתם. הכרתי גם חברים חדשים, שאפשר להיפגש איתם גם אחר הצהריים ונורא כיף, לעבור את החוויה עם ילדים שאני מכירה וסומכת עליהם. הייתי יותר עם הדור הצעיר שחלקם חדשים, חלקם ישנים ופעם אחת, גם הייתי אצל עדן קטורזה בבית. כשהייתי אצל עדן, היא הראתה לי תמונה של אבא שלה, ישראל, שהוא חבר של אבא שלי ובכלל לא ידעתי שהיא הבת שלו!".    

© מתוך שקשוקה, כאן חינוכית

-מה את יכולה לספר לנו על הדמות שלך?

"קודם כל, תמוז היא דמות נורא רגישה. תמוז החברה הכי טובה של אסתי, שהיא אחותה של אפי ודמות עם ביטחון עצמי, אבל סגורה בתוך עצמה וקצת מתקשה בעולם החברתי. תמוז דמות נורא פרפקציוניסטית, טובה בלימודים וכשלמישהו אחר הולך משהו טוב ולה לא, היא מאוד מתבאסת מזה. הכי כיף לשחק דמות שהיא לא דומה לך". 

-ובמה תמוז שונה ממך? 

"כמובן שלימודים זה חשוב וחובה, אבל תמוז מתלהבת מהם הרבה יותר ממני", משיבה בצחקוק. "בניגוד לתמוז, גם קשה לי לשמור דברים לעצמי ויש לי המון חברים". 

-איך הסביבה בבית הספר,הגיבה כשהתקבלת לסדרה? 

"בהתחלה, אמא שלי התקשרה ובדיוק הייתי בסוף יום הלימודים", משחזרת. "אמא אמרה לי 'התקבלת לשקשוקה' ואמרתי 'מה?!, מתי?!'. אחר כך, סיפרתי על זה רק לכמה חברות שלי שהייתי סביבן, אבל אז יצאו ברשתות החברתיות תמונות וסרטונים, שמהם אנשים הבינו שאני הולכת לשחק ב'שקשוקה'. האמת היא, שאני לא כל כך אוהבת את הפרסום, אני לא עושה את זה בשביל הפרסום ואני מאוד מצטנעת. אני יודעת שאנשים יודעים שאבא שלי מפורסם ושאני משחקת בסדרה, אבל אם לא שואלים אותי, אני פשוט לא אומרת. אני לא אוהבת שמתייחסים אליי שונה ואני לא רוצה שיחשבו שאם אני ככה וככה, אז עכשיו אני מעל כולם. זו לא הכוונה שלי בשום צורה, אלא שאני פשוט עושה מה שאני אוהבת. כמובן שכשאני עושה משהו אני צריכה לעשות אותו טוב וכשעושה אותו, זה כי אני אוהבת לעשות את מה שאני עושה". 

© פרטי

-כבר בגיל 8 הצטלמת לפרסומת. איך זה להיחשף למצלמות בגיל כך צעיר?

"האמת שמול המצלמות אני הכי משוחררת ומרגישה יותר טבעית מאשר בבית. בפרסומת גם שרתי ואני מאוד אוהבת לשיר ולשחק מגיל קטן, אז הכל הרגיש לי ממש טבעי, למרות שבהתחלה לא כל כך הבנתי מה הולך פה. זו הייתה הפעם הראשונה שלי מול מצלמה והתרגשתי, נהניתי מזה וצילמנו יומיים ברצף עד מאוחר בלילה שזה היה קשה, אבל חוויה". 

-כבתו של אסי ישראלוף, עד כמה הוא מעורב בדרכך המקצועית?

"אבא שלי יודע מה קורה איתי. על אודישנים בדרך כלל אמא שלי עובדת איתי, היא הייתה מפיקה פרסומות, עדיין קצת מפיקה ועוזרת לי בקטע של המשחק, איך לדבר ואיך לעשות אודישנים. אבא ואמא תמיד תומכים בי, ואם יש איזשהו אודישן לסדרה שבא לי עליה, הם לא יגידו לי 'לא'. כן חשוב לי ממש להתייעץ עם ההורים שלי, כשמציעים לי למשל אודישן אני ישר רצה לאבא, אם יש גם משהו שפחות בא לי עליו אני מתייעצת עם ההורים - אם זה טוב או לא טוב. כשאח שלי ואני רוצים משהו, משתדלים בשבילו והוא סוף סוף קורה, הם לא יעצרו אותנו".  

-מהי העצה הכי חשובה שאבא שלך נתן לך כשחקנית?

"לבוא בקול, לא להתרגש מכל דבר ולא לפתח ציפיות על כל אודישן שאעשה. יכול להיות שהייתי טובה, אבל לא מתאימה לדמות בנראות, אז אבא תמיד אומר לא לפתח ציפיות ולזרום, שזה הכי חשוב". 

-איך הקשר שלך עם שלום מיכאלשווילי וציון ברוך, בתור חבריו של אביך לשלישיית "מה קשור" כבר למעלה מ-20 שנה? 

"שלום וציון הם כמו דודים שלי", משתפת. "אנחנו הולכים אליהם הרבה פעמים, באים הרבה לציון הביתה למשל ולשניהם יש המון ילדים, שאני ממש בטוב איתם. כשיש לי יום הולדת למשל, ציון ושלום מביאים לי מתנות, והם ממש כמו משפחה שלי".  

 

© מתוך הפרסומת לקוטג׳ תנובה

-מהי התחנה הבאה שלך? 

"החלום שלי הוא להשתתף בסרט גדול בחו"ל. ברור שאני לא מתכוונת להגשים את זה בקרוב, אבל אם זה יקרה, אקפוץ על ההזדמנות הזו. לפני זה, התחנה הבאה שלי היא לעשות המון אודישנים. חשוב שעוד במאים ועוד אנשים יכירו אותי, כי ככה יציעו לי יותר אודישנים ולהופיע בעוד סדרות. אני רוצה בכל ליבי גם לקדם את השירה שלי, וזה יכול להיות שיר או אלבום, אבל זה כבר יקרה מאוחר יותר". 

תגובות