אלו ההקלות בבגרויות החורף במתמטיקה. adobestock אילוסטרציה

אלו ההקלות בבגרויות החורף במתמטיקה

בלי הנדסת המרחב ב-3 יחידות, ללא אינטגרלים של פונקציות שורש ב-5 יח"ל: ב-ynet פרסמו כי על רקע הגל החמישי והחשש מבידודים המוניים החליטה השרה שאשא ביטון, בשיתוף עם הגורמים הפדגוגיים במשרד החינוך, על הקלות לתיכוניסטים. זו הרשימה המלאה

הקלות לנבחנים בבגרות החורף במתמטיקה, על רקע התפשטות האומיקרון, אי הוודאות במערכת החינוך והחשש מבידודים המוניים: עם פתיחת בגרויות החורף בשבוע הבא, ולאור בקשות שהגיעו אליה מגורמי השטח, החליטה שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, בשיתוף עם גורמי המקצוע במזכירות הפדגוגית, לבצע הקלות נוספות בבחינת הבגרות במתמטיקה. כך פורסם ב-ynet.

בבגרויות, שיתקיימו ב-20 בינואר 2022 וב-17 בפברואר 2022, יופחת חומר הלימוד בכל רמות הלימוד. ההקלות יוחלו גם על בחינות הבגרות של מתמטיקה מועד קיץ המתוכננים ל-16 במאי ו-4 ביולי (מועד ב').

על פי ההחלטה, הנבחנים ב-3 יחידות לימוד לא ייבחנו על הנושאים הבאים: הנדסת המרחב; בעיות קיצון בפונקציות שורש ומנה; ובעיות קיצון בקנייה ומכירה. מ-4 יחידות לימוד יירד נושא אינטגרל של פונקציה הכוללת שורש (בשאלון 481).

© צילום: GettyImages

מ-5 יחידות לימוד יירדו הנושאים הבאים אינטגרלים של פונקציות שורש, בעיות קיצון עם אינטגרלים וחשבון דיפרנציאלי של פונקציות טריגונומטריות בשילוב פונקציית שורש (כולם בשאלון 581).

נוסף לזאת, לרשות התלמידים ב-4 ו-5 יחידות לימוד תגדל אפשרות הבחירה בשאלות הבחינה, בשאלונים 482 ו-582. התלמיד יענה על 3 שאלות, אך באופן גמיש יותר מתוך הפרקים, ובלבד שיענה על שאלה אחת מתוך כל פרק.

ההחלטה מצטרפת לשורת הצעדים שכבר הוכרזו בעבר, ובהם בחינה בחמישה מקצועות חיצוניים, מיקוד של חומר הלימוד והתווספות של מועדי הבחנות נוספים לתלמידים שחלו או שהיו בבידוד בשל נגיף הקורונה.

בעניין זה ציינה שרת החינוך כי היא "פועלת ללא לאות כדי להבטיח את רצף ושגרת הלימודים כדי שהתלמידים יוכלו ללמוד באופן פיזי". עם זאת, לנוכח תחלואת הקורונה והבידודים נמסר משאשא ביטון כי "היא ערה ורגישה לצרכים שמעלה השדה החינוכי, וככל שנדרש היא עושה את ההתאמות המתבקשות בעבור התלמידים". שרת החינוך הדגישה כי "המשרד ימצה את כל הכלים והאמצעים העומדים לרשותו כדי להבטיח את הצלחתם של התלמידים הנבחנים בבחינות הבגרות".

תגובות