לומדים למבחן? חמש הטעויות הנפוצות שאתם עושים. fotolia

לומדים למבחן? חמש הטעויות הנפוצות שאתם עושים

כל תלמיד באשר הוא יודע שלהתכונן למבחן זה לא דבר של מה בכך. צריך לחשב נכון את לוח הזמנים, לסדר את החומר, לבחור מקום נח ובסופו של דבר - גם ללמוד היטב. אבל, רוב התלמידים יעשו לפחות את אחת מהטעויות הבאות כשהם לומדים למבחן ולא משנה באיזה מקצוע - כשירות לציבור הכנו לכם רשימה, בואו לבדוק שאתם לא עושים טעויות ולומדים נכון

בשיתוף עם yschool

רוב התלמידים ואפילו הסטודנטים, יעשו לפחות את אחת מהטעויות הבאות כשהם לומדים למבחן ולא משנה באיזה מקצוע. לאורך השנים התקבעו אצלנו הרגלי למידה (באופן כללי ולמבחן בפרט), אך לעיתים מבלי לשים לב אנחנו עושים טעויות שיכולות להיות קריטיות ואף להשפיע על היכולת שלנו ללמוד ולהצליח במבחן. כשירות לציבור הלומדים והלומדות, החלטנו להביא לכם פה את חמש הטעויות הנפוצות ביותר כשלומדים למבחן!

לא מחשבים נכון את הזמן

לרובנו יש נטייה לחשוב תמיד ש"יהיה בסדר" וכי שלושה ימים ללמוד לבגרות במתמטיקה זה מספיק זמן. אבל לא, יש גבול לכמות הזמן שאנחנו יכולים לשבת רצוף ללמוד ולעשות מרתון היסטרי של מספר ימים בודדים בניסיון לעבור על כל החומר - זה פשוט לא הגיוני ולא ריאלי. יהיה יותר טוב וכדאי אם תפרשו את החומר על פני שבוע ואפילו עשרה ימים או שבועיים, כל יום תלמדו מעט ותשאירו אפילו זמן לתרגול וחזרה נוספת על החומר. כך תוכלו ללמוד בצורה נינוחה ובלי לחץ של זמן. 

© fotolia

לא מסדרים טוב את החומר

סדר וארגון הם אחד הדברים החשובים בחיים ובעיקר כשבאים ללמוד למבחן. אחת מהטעויות הנפוצות כשבאים לגשת למבחן זה שלא מסדרים טוב את החומר. יהיו כאלו שיעידו את כלך החומר מולם בטקסט, יהיו כאלו שמעדיפים לקרוא ישר מסיכומים של אחרים או מספרים, אבל אחת המשימות הכי חשובות לפני שבכלל מתחילים ללמוד, שלא כולם טורחים לעשות וזו טעות, זה לשבת ולבדוק שיש לנו את כל החומר לקראת המבחן, שהוא מספיק מפורט ומובן, מחולק לפי נושאים ומסודר בצורה שהכי טובה ונוחה לנו. פתרון טוב לכך הוא שימוש בשיעורים הדיגיטליים של yschool שמסדרים את כל החומר ומסכמים אותו בצורה קלילה ונוחה ללמידה - וגולשי פרוגי אף זוכים להנחה באתר (פרטים בתחתית הכתבה).

© fotolia
 
לומדים במקום לא נכון לכם 

לכל אחד יש שיטה שמתאימה לו ויכולת ריכוז שונה. יש כאלו שצריכים ללמוד בשקט מוחלט, יש כאלו שדווקא מוזיקת רקע מכניסה אותם לאווירת הלימודים. בחירת מקום למידה זה דבר קריטי. יש כאלו שזקוקים לשקט אבל מעדיפים ללמוד בבית (רק שהם שוכחים מהאחים הקטנים שעושים מלא רעש) ויש כאלו שמעדיפים דווקא ללמוד עם חברים או עם מוזיקת רקע אבל הם להולכים ללמוד בספרייה. בחירת מקום נוח שיענה על כל הצרכים שלכם ללמידה היא קריטי וחשוב מאוד. ככל שתהיו יותר נינוחים, כך תהיו יותר מרוכזים בחומר הנלמד. 

© צילום: GettyImages. IL

לא מתרגלים מספיק

בין אם אתם לומדים למבחן רב מלל ובין אם לומדים למבחן במקצוע ריאלי, לא מספיק רק לקרוא את החומר או את החוקים. אחת מהטעויות הנפוצות של תלמידים שלומדים למבחן היא חוסר תרגול. תרגול החומר ופתירת תרגילים ושאלות, מאפשרים לנו להבין יותר טוב את החומר, לגלות נקודות חולשה ולחזור על הנלמד בצורה שונה מאשר קריאה ושינון. תרגול הוא לא רק קריטי במבחנים בהם פותרים תרגילים כמו מתמטיקה אלא בכל מקצוע - חשוב לחזור על החומר, לפתור שאלות ואפשר אפילו לנסות ולפתור מבחנים ישנים ולראות אם אתם עומדים בלחץ הזמנים.

מנסים לשנן בלי להבין 

אחת מהטעויות הנפוצוות ביותר של תלמידים זה שינון החומר כמו תוכי, שינון החומר בעל פה, בלי להבין את משמעות הנלמד. הבנת החומר, הבנת הסיפורים והמשמעויות שלהם (בין אם מדובר בהיסטוריה, אזרחות או תנ"ך) ואפילו הבנת החוקים והנוסחאות במתמטיקה ולשון, יעזרו לכם להבין יותר טוב את החומר וכשמבינים יותר טוב לא צריך לשנן כל מילה בעל פה.

© fotolia

רוצים להצליח יותר בבחינות? מהיום לומדים עם yschool. הזינו את קוד הקופון של פרוגי (frogi2020) ותהנו מהנחה!

 

תגובות