הדברים שהיינו רוצים שיהיו בתיכון ועכשיו זה התגשם. adobestock

הדברים שהיינו רוצים שיהיו בתיכון ועכשיו זה התגשם

דמיינו לכם תיכון מהחלומות - תיכון שכולם רוצים ללמוד בו. בתיכון הזה אין מבחנים או צלצולים מחרישי אוזניים, דווקא להיפך - דמיינו מקום שבו אתם אחראיים על הלמידה של עצמכם, אין רדיפה אחרי ציונים, יש מקום להתפתחות האישית של כל תלמיד ותלמיד ואפילו יש הזדמנות ללמוד מקצוע אמיתי לחיים

בשיתוף עם דרור התיכון החברתי

הדור החדש של התלמידים בהחלט מחפש ללמוד בתיכון מהחלומות, מקום שבו אפשר להרגיש כבר בזמן הלימודים עשייה מיוחדת, מותאמת ובגובה העיניים. קבלו את כל הדברים שהכי יכולים להפוך את התיכון למקום הכי שיש!

בלי מבחנים

מבחנים מעוררים רדיפה אחרי ציונים, תחרות ולעיתים אולי עשויים לעכב את קצב למידת החומר לבגרות. מה אפשר לעשות? לקבל מהמורים הערכה על פי פרויקטים לימודיים-חברתיים שעושים בנושא, עבודות חקר ועשייה חברתית מתוך תחומי הלימוד של המקצוע. כך גם חווים את החומר "בלייב", גם משדרגים את חוויית הלמידה, מקבלים ערך מוסף ומרגישים את הכול בחיים האמיתיים.

© באדיבות דרור התיכון החברתי

מחנכים שרואים אותך

מורה טוב זה מורה לחיים - זה לא סתם משפט, אלא באמת משהו שצריך לדגול בו. כמה כיף כשכל מורה הוא בעצם מחנך, נותן לכם את היחס הכי אישי שיש, לא מחפש להתלונן עליכם להורים ביום ההורים, אלא מלווה אתכם ביחד איתם לאורך כל התיכון. כמה יתרונות יש בלשבץ אולי שני מחנכים לכיתה, במחנכים שנותנים לכם דגש על החשיבות שלכם כאדם ולא כמי שצריך להוציא ציונים טובים. מחנכים שמדברים איתכם על הכול, ושיש לכם איתם יחס אישי ואף אחד לא נבלע.

בלי צלצולים

הסוף לבהלה מהצלצול, אבל לא רק! תחשבו איזה כיף זה כשנותנים לכם תחושה שסומכים עליכם שתיכנסו בזמן לשיעור, שמוטלת עליכם אחריות אישית לחזור בזמן מההפסקה. גם בחיים האמיתים אין צלצול בעבודה, כל אחד יודע איך צריך לחלק את הזמן, לעמוד בדד-ליינים ולהפגין אחריות. השעון שעל היד או בנייד בהחלט מספיק, ולא צריך את כל הרעש מסביב.

בית ספר לשינוי חברתי

כן, כבר בגיל ההתבגרות יש לכם פוטנציאל לשנות את החברה, וכמה נפלא זה שהתיכון גם רואה את זה ומעודד אתכם לעשיית פרויקטים שיסייעו לכך! השינוי יכול לבוא ממגמות מיוחדות כמו למשל: למצוא פתרונות לבעיות האקלים, לחקור ולפרסם בעיות חברתיות ועוד.

© באדיבות דרור התיכון החברתי

מקצועות לחיים

אתם אלו שיש בידיהם ההזדמנות לבחור ללמוד משהו שלא תשכחו מיד אחרי הבגרות. ללמוד משהו שאתם אוהבים, מעניין אתכם וכזה שגם יעזור לכם כמקצוע בחיים. בין אם זה לימודי אקו-חקלאות, מדיה חברתית, תקשורת, צילום, סאונד ועוד. שלל מקצועות שבהחלט לא נשארים אי שם מאחור כשמסיימים תיכון.  

© באדיבות דרור התיכון החברתי

קבוצות לימוד קטנות

כמה רוגע, איחוד ורמת קשב יש כשיש קבוצת לימוד קטנה. מרגישים את השינוי, את האווירה המיוחדת, את המוטיבציה ואת שיתוף הפעולה בין כולם. יש זמן לשאול שאלות, לעבור שוב על החומר, ולמחנכים יש יותר פנאי להתייחס ולראות אתכם. כמה שזו קבוצה קטנה - ככה התוצאה גדולה ואיכותית, וגם כך תוכלו להביע יותר את הייחודיות שבכם.

© AdobeStock

מגוון עצום של פעילות העשרה

בעידן של היום אנו כבר מבינים שלמידה בכיתות או בשטח בית הספר לא מספיקה לבדה. פעילויות מחוץ לכותלי בית הספר מעשירות את התלמידים על ידי חוויה משמעותית, שוברת שגרה ומעניינת. טיולים, הרצאות, סמינרים וערבי תרבות יכולים לתרום לגיבוש החברתי, ללמידה בצורה לא קונבנציונלית, לחשיפה לתכנים ותרבויות שעוד לא הכרנו ולהתפתחות האישית-תרבותית של כל תלמיד. אין ספק שיותר נעים וכיף ללמוד במקום ששם דגש גם על פעילויות מעשירות שכאלו.

© adobestock

מסכימים שזה אכן תיכון מהחלומות? אז מסתבר שאכן יש תיכון אמיתי כזה בו כל מה שקראתם אכן קורה! מדובר ב"התיכון החברתי תל אביב-יפו" (רשת "דרור בתי חינוך"),שנפתח השנה במרכז תל אביב. מצא חן בעיניכם? מוזמנים להירשם כבר עכשיו לשנת הלימודים הבאה (ללא עלות) ולקבל פרטים נוספים. לחצו כאן!

תגובות