בעקבות טעות: ציוני בגרויות הקיץ יעודכנו לעשרות אלפי תלמידים. צילום: fotolia

בעקבות טעות: ציוני בגרויות הקיץ יעודכנו לעשרות אלפי תלמידים

410,000 ציוני בגרויות פנימיים, של כ-20,000 תלמידים – יעודכנו בעקבות ליקויים בתהליך מתכונת בחינות הבגרות בקורונה שנקבעה במרץ. ל-11,000 נבחנים יירדו הציונים. במשרד החינוך אמרו כי "זה אירוע מורכב". ב-ynet פורסמו לראשונה לפני חודשיים תלונות מנהלים על הליקויים

משרד החינוך הודיע היום (ב') כי נמצאו ליקויים בתהליך מתכונת בחינות הבגרות שנקבע במרץ. היום יתעדכנו 410,000 ציוני בגרות פנימיים לאחר שמשרד החינוך תיקן כ- 23,000 ציונים בית ספריים של כ-20,000 תלמידים, והעלה את ציונם, ו-11,000 ציונים ירדו. במשרד החינוך אמרו היום כי "זה אירוע מורכב, נפרסם היום את הציונים המעודכנים".
עוד בערוץ הלימודים של פרוגי:
בעקבות הליקויים שר החינוך יואב גלנט החליט למנות ועדת בדיקה חיצונית לבחינת יישום בחינות הבגרות תש"ף. הוועדה תבחן את עיבוד הציוניים הבית ספריים, אופן קליטתם, ובין היתר את עיבוד נתוני הבגרויות בשנים קודמות באמצעות המנגנון שנקבע אז - שקלול דיפרנציאלי.
בראש הוועדה תעמוד מנכ"לית משרד החינוך לשעבר רונית תירוש. בין חברי הוועדה ישנם נשיאת מכללת לוינסקי פרופ' מיכל בלר, מנהלת המרכז הארצי לבחינות והערכה ד"ר ענת בן סימון, מומחה לכלכלת חינוך פרופ' ויקטור לביא מהאוניברסיטה העברית ויועצת פדגוגית במרכז מדעני העתיד ומנהלת האגף העל יסודי לשעבר גב' יפה פס. הוועדה תגיש את ממצאיה בתוך 45 יום.
© GettyImages
משרד החינוך הדגיש שעל רקע טענות מנהלים, מורים ותלמידים בעניין הציונים הבית ספריים, ולקראת בגרויות חורף וקיץ תשפ"א ערך מנכ"ל משרד החינוך עמית אדרי, בקרה אחר יישום מתווה בגרויות קיץ תש"ף. במסגרת הבקרה נבדק יישום מתווה בגרויות קיץ תש"ף, מעת קבלת ההחלטה ע"י הצוות המקצועי של המשרד בחודש מרץ 2020, ועד לפרסום הציונים באוקטובר.
הבקרה עלה שבתחילת שנת העבודה 2020 המשרד לא גיבש תכנית ארוכת טווח ומנגנונים מסודרים לקליטת הציונים ולעיבודם. נמצאו תקלות בקליטה של חלק מהציונים, ובאופן עיבוד הציונים הבית ספריים. לנוכח זאת, תיקן את הציונים שלא נקלטו כראוי, וערך בדיקה מחודשת של כל הציונים הבית ספריים.
כבר באוקטובר פורסם ב-ynet כי מנהלי בתי ספר רבים התלוננו על פערים בציוני הבגרות של תלמידים, וכן על הפחתה, חלקה משמעותית מאוד, של ציונים פנימיים שהעבירו בתי ספר.
תגובות