Good Luck: כל הטיפים לבחינת הבגרות באנגלית. fotolia

Good Luck: כל הטיפים לבחינת הבגרות באנגלית

השבוע תלמידי התיכון ייגשו לבחינות הבגרות באנגלית ובין פתירת "אנסין" לתרגול חוקי הדקדוק, ריכזנו עבורכם את כל הטיפים שיעזרו לכם לעבור את המבחן בצורה הטובה ביותר

בחינות הבגרות באנגלית יתקיימו השבוע בימי רביעי וחמישי. אם גם אתם מבלים את זמנכם בימים אלו בשינון חוקי דקדוק, קריאה ותרגול של קטעי "אנסין" ופתירת מבחנים משנים קודמות, הטיפים הבאים הם לגמרי בשבילכם! תמר-נעה אלשוילי, רכזת מקצוע משותפת בהוראת האנגלית ברשת החינוך אנקורי, מביאה את הטיפים שיעזרו לכם להגיע למקסימום הנקודות ולצלוח את הבחינה באנגלית. 

עוד בערוץ הלימודים של פרוגי:

  1. על מה אתם מדברים?

  2. אחד השלבים החשובים בבחינה הוא הבנת הנקרא. קראו תחילה את הכותרת וקבלו מושג על הנושא של הטקסט. לאחר מכן גשו ישר לשאלות. רוב השאלות ישלחו אותך לשורה מסויימת בטקסט, שם תמצאו את התשובה. סמנו שורות רלוונטיות ומילות מפתח המכוונות אתכם לתשובה.

  3. © fotolia
  4. עבר? הווה? עתיד?

  5. כדי שלא תאבדו סתם ניקוד, שימו לב לזמן בו רשומה השאלה. התשובה צריכה להיות באותו הזמן. כלומר, אם השאלה כתובה בזמן עבר, גם תשובתכם צריכה להיות בזמן עבר.

  6. Is this America?

  7. נתקלתם בשאלה אמריקאית? תחילה, קראו את השאלה ולאחריה גשו לשורה הרלוונטית. שם כנראה תימצא התשובה. במידה ולא מצאתם, אל תילחצו. התחילו בצמצום תשובות על ידי שלילה (מה לא הגיוני, מה לא רשום בשורות).

  8. השלימו את המשפ...

  9. שימו לב שבשאלות השלמה (Complete The Sentence), תשובתכם צריכה להתאים לתחילת התשובה שניתנה. כלומר, שימו לב שהתוכן והדקדוק תואמים את התחלת התשובה ושהתקבל משפט תקין וברור העונה על השאלה. חפשו מה חסר לכם במשפט מבחינה דקדוקית (שם עצם/פועל וכדומה) והשלימו לפי הטקסט. 

  10. © צילום: fotolia
  11. למה זה קשור?

  12. שימו לב למילות הקישור שמשולבות בקטע הקריאה. הן יעזרו לכם להבין את ההקשר. למשל, מילים כמו "in addition" או "moreover" מצביעות על תוספת מידע, בעוד ש"however" או "while" מצביעות על ניגוד.

  13. כל המוסיף גורע (נקודות)

  14. חשוב לענות ישר ולעניין ולהקפיד על הוראות השאלה. לדוגמא, אם נדרשתם לציין סיבה אחת, ציינו רק אחת. אם תכתבו שתי סיבות תפסידו נקודות. 

  15. מטלת הכתיבה

  16. בשאלוני G, F, D ו-C תדרשו לכתוב חיבור. הקדישו כחמש דקות לארגון ולתכנון (כתיבה שנעשית תוך כדי, לרוב מבולבלת ולא מאורגנת). לאחר מכן קראו את הנושא, וודאו שהבנתם מה נדרש מכם, הדגישו מילות מפתח במרקר וכתבו בנקודות רעיונות שעולים לכם. בזמן הכתיבה עצמה – חלקו לפסקת פתיחה, גוף ופסקת סיום ושלבו מילות קישור. הקפידו על אותיות גדולות בתחילת המשפט ושימוש נכון בזמנים הדיקדוקיים. הקפידו על כתב נקי ואסתטי. זכרו שבן אדם קורא את החיבור שלכם. ככל שיהיה לו יותר קל וברור ככה הוא יבוא לקראתכם. קראו לעצמכם בלב את החיבור הסופי ותקנו בהתאם לצורך.

  17. אות קטנה = ניקוד קטן

  18. אל תשכחו להתחיל את תשובתכם באות גדולה וכתבו את הגוף I (אני), אך ורק באות גדולה ולא אות קטנה i.

  19. הקשיבו והפנימו

  20. בשאלוני E ו-A ישודר קטע מוקלט של הבנת הנשמע בדיוק כחצי שעה מתחילת הבחינה. לכן, עם קבלת מחברת הבחינה גשו ישר לחלק של הבנת הנשמע, הקדישו מספר דקות למעבר על השאלות וכתבו בצד נקודות. ניתן להבין המון על תוכן ההשמעה רק מהשאלות עצמן. נסו להבין מה אתם עומדים לשמוע. שימו לב שסדר שאילת השאלות הוא כסדר שמיעת התשובות ולכן חשוב להיות קשובים. אם פספסתם את התשובה לשאלה הנוכחית, אל תתעכבו עליה ועברו מיד לשאלה הבאה. הקטע מושמע פעמיים ואפשר יהיה לחזור אליה בהשמעה השנייה. תוך כדי האזנה, סמנו את התשובות שנשמעות לכם כנכונות.

  21. ואל תשכחו

  22. תכננו ערב לפני את הגעתכם לבחינה ושימו מראש בתיק: מילון ומילונית אלקטרונית, מרקר להדגשה, עטים שחורים או כחולים, בקבוק מים ונשנוש קטן למהלך הבחינה. והכי חשוב – האמינו בעצמכם והגיעו לבחינה עם ביטחון ביכולתכם.

 

תגובות