לימודי חשבונאות (כלכלה). adobestock אילוסטרציה

לימודי חשבונאות (כלכלה)

לימודי חשבונאות הינם לימודים מתמטיים הכוללים בתוכם גם את תחום הניהול והכלכלה. החשבונאות מכילה את תחום המסחר, מס, ניירות ערך ועוד. תחומי ההשתלבות הינם במגזר הפרטי והציבורי גם יחד. שילוב לימודי חשבונאות לצד מקצוע הכלכלה נחשב לשילוב חיוני המפרה את ההבנה והפרקטיקה

פרסומת

תואר ראשון בראיית חשבון 

תואר בראיית חשבון עוסק בחישובים, שכלולים והבנה מתמטית של דוחות וניהול סיכונים. התואר מומלץ לאלו הניחנים בזיקה מתמטית. כדי לעסוק כרואה חשבון בישראל, יש להתקבל למועצת רואי החשבון. בשביל להתקבל למועצה זו, יש לעבור התמחות ואת בחינות מועצת רואי החשבון. בחינות אלו נחשבות מאתגרות וגם לאחר שעוברים אותן, מי שמורשה לעבוד הינו אדם שעסק בהתמחות בתחום במשך שנתיים והינו מעל גיל - 23.

שילוב חשבונאות ולימודי כלכלה

כלכלה הינו מקצוע המקנה ידע תיאורטי ופרקטי על העולם הכלכלי ברמת הפרט והמשק. ידע כלכלי והבנת העולם מזווית ראיה לאלו הלומדים כלכלה, הינה הבנה נרחבת ומעמיקה אל תוך מהלכים המתנהלים בחיי היומיום בזירה הכלכלית. שילוב חשבונאות עם כלים מעולם הכלכלה יכולים להעשיר את הסטודנט במישור נוסף של הבנה ובכלים נוספים שאינם נרכשים במסגרת לימודי חשבונאות.

© adobestock אילוסטרציה

כמובן שמבחינת אפשרויות תעסוקה מדובר בשילוב מנצח – רואי חשבון תמיד נהנים מביקוש גבוה לשירותיהם, במיוחד בישראל. כיום פועלים במדינה מאות אלפי ומיליוני עצמאיים קטנים ופרילאנסרים, כמו גם בתי עסק קטנים, בינוניים וגדולים, וארגונים מסוגים נוספים. כל אלו, ללא יוצא מן הכלל, נסמכים באופן שוטף על שירותי ראיית חשבון. בוגרות ובוגרי לימודי חשבונאות אשר מסיימים את הלימודים עם ציונים טובים צריכים רק לבחור היכן להתמחות ובאיזה ענף ספציפי בדיוק הם מעוניינים להתחיל לבנות את עצמם כאנשי מקצוע. כאשר מגיעים עם תואר משולב הכולל גם לימודי כלכלה, האפשרויות רבות ומגוונות יותר ומתקבל יתרון משמעותי על פני מועמדים אחרים. רואה חשבון בעל השכלה אקדמית מעמיקה גם בכלכלה תיאורטית הוא איש מקצוע בעל ידע והבנה מעמיקים יותר, ולכן בעל סט כלים רחב ועשיר יותר, וסיכוי טוב לתרום יותר לארגון בו הוא מועסק.

אם אתם מחפשים אחר תחום בו תהיה לכם קריירה בטוחה ומניבה, כמו גם מגוון אפשרויות לפתיחת עסק עצמאי בתחום, לימודי חשבונאות וכלכלה משולבים הם מההימור המתבקש והטוב ביותר שאתם יכולים לקחת כיום.

כיצד מתקבלים ללימודי ראיית חשבון?

תנאי הקבלה ללימוד ראיית חשבון נחשבים גבוהים יחסית. ישנם מגוון מוסדות אקדמאיים, אוניברסיטאות ומכללות שונות המציעות לימודי ראיית חשבון. תנאי הקבלה משתנים בין המוסדות משנה לשנה. אתר שוקיסט הינו אתר המסייע לבדוק את סיכויי הקבלה של המשתמשים בו, על פי הציונים, המסלול הרצוי, המוסד האקדמאי. המשתמשים מזינים את הציונים והאתר ממקד ומכווין מה רלוונטי על סמך הציונים הקיימים. 

לסיכום

חשבונאות הינו מקצוע לאנשים שאינם חוששים ממספרים וחישובים. שילוב מקצוע זה עם כלים וידע מעולם הכלכלה יכולים לסייע בהתנהלות בעולם העיסקי, בשוק הפרטי והציבורי גם יחד.