הכי דוז פואה: שירי האירוויזיון שהגיע להם לנצח. gettyimages.IL\Sean Gallup, Michael Campanella, משה נחומוביץ

הכי דוז פואה: שירי האירוויזיון שהגיע להם לנצח

לקראת הופעתה של נועה קירל בחצי הגמר הראשון של האירוויזיון שיערך הערב (ג'), הרכבנו רשימת שירים שהתמודדו בעבר, לא ניצחו אבל הכי הגיע להם!

ממש אוטוטו, נועה קירל תככב על במת האירוויזיון בליברפול עם השיר הפנומנלי, "Unicorn" ותייצג את ישראל. רגע לפני שזה קורה, נחזור אחורה לשירי העבר (מהארץ ומהעולם) מאירוויזיון, אשר הגיעו אל גמר, אך לא קיבלו מספיק נקודות כדי לזכות - אבל הכי היה להם פוטנציאל!

"השקט שנשאר" / שירי מימון

חצי שנה לאחר שמימון שחררה את סינגל הבכורה "עד שתבין אותי", היא זכתה בקדם אירוויזיוון, עם שיר אדיר שאיתו נשלחה לתחרות עצמה בקייב. שירי אכן ייצגה אותנו בכבוד כשבסופו של דבר הגיעה למקום הרביעי, לאחר שנתנה הופעה מדהימה ביותר. השיר הזה לגמרי היה מוכרח לנצח, גם בגלל המילים היפות שנכתבו על ידי פיני ארונבייב ואייל שחר וגם בגלל הביצוע של שירי, שריגשה אותנו עם קולה העוצמתי. "השקט שנשאר" אולי לא זכה, אך נכנס ונשאר בליבנו.

 

רוזה לין/“Snap”

 בין הזמרים שעלו לגמר האירוויזיון בטורינו שנה שעברה, הייתה רוזה לין מארמניה עם השיר "Snap" שזהו שיר שהוא דוגמה מושלמת למה שהרשת יכולה לעשות. השיר אומנם סיים במקום ה-20, אך קצת אחרי, הפך ללהיט טיקטוק שהגיע למיליוני משתמשים. הכל התחיל מיוצרת תוכן בשם פאולה, הסובלת ממחלה הגורמת להתקרחות, שהעלתה סרטון עם השיר ברקע. למרות התיקון בעקיפין, עדיין הגיע לרוזה לנצח, בעיקר מפני שמרגישים שכתבה, ביצעה אותו מכל הלב וכשמוסיפים לו מנגינת גיטרה יפה, אי אפשר שלא להתאהב בו. חוץ מזה, בעקבות הטיקטוק - הוא לגמרי נכנס לפלייליסט!

"כאן"/אורנה ומשה דץ

כמה שנים לפני שאורנה ומשה דץ, הוציאו את סדרת הקלטות "טיף וטף" שעליהן גדלנו, השניים עשו לנו המון ריספקט כשהגיעו עם "כאן", למקום השלישי באירוויזיון 1991 ברומא. את השיר, כתב והלחין עוזי חיטמן ז''ל, שבית ילדותו נפגע מטיל סקאד במלחמת המפרץ. האירוויזיון התקיים חודשיים ושבוע לאחר סיומה, והדצים, הקדישו לעוזי את ביצוע השיר, עם מילים מצמררות שמתקשרות למאורע המצער כמו "כאן ביתי פה אני נולדתי". במבט לאחור, לדעתנו לא הייתה סיבה שהשיר אינו יזכה, בייחוד שהוא פשוט מדבר את המדינה שלנו ובליי הדצים שצבעו אותו, קשה לדעת אם היה כזה אגדי. 

   מחמוד /"Soldi”

לפני חמש שנים, אחרי שנטע ברזילי ניצחה והביאה את האירוויזיון לישראל, הגיעו אלינו כמה זמרים מסקרנים עם שירים צבעוניים. את השיר "Soldi" של הנציג מאיטליה-מחמוד, שמענו לראשונה בתחרות ועד היום, הוא לא יוצא לנו מהראש. אומנם הולנד שזכתה באמת הגיעה עם שיר מרשים, אך השיר הקליט של איטליה לעומתו מרים את המצב רוח, משרה אווירת מסיבה, גרם לכולם למחוא כפיים לפי הקצב. ובכלל, שיר שמח משאר שירי אותה השנה. לכן, אנחנו בהחלט חושבים שהגיע למחמוד לזכות במקום הראשון, למרות שהיה מרחק נגיעה ממנו כשקטף את המקום השני.  

"Feker Libi'”/עדן אלנה

בעקבות תקופת הקורונה המורכבת שנכנסה לפני שלוש שנים, איגוד השידור האירופי הודיע על ביטול האירוויזיון ברוטרדם, בו עדן הייתה אמורה לייצג אותנו עם השיר המיוחד. כזכור, אלנה ייצגה אותנו גם שנה אחרי רק עם שיר אחר-"Set Me Free" שסיים במקום ה-17. בכנות, "Feker Libi" רמה אחרת לחלוטין מהשיר השני, מאחר שמלבד השואו המרהיב, הוא מכיל כמה עולמות כשמשלב במילותיו את השפה העברית, האנגלית, הערבית והאמהרית, שזו שפה שמעולם לא נכנסה לאירוויזיון. גם הכותבים והמלחינים עידן רייכל ודורון מדלי, עשו כאן עבודה טובה ואם אירוויזיון 2020 היה מתקיים במתכונת המתוכננת, הסיכוי לניצחון יכל להיות לא רע בכלל.   

 

 

תגובות