ה-TOP 10: הכירו את המתחרים של עדן גולן באירוויזיון. רן יחזקאל, EBU

ה-TOP 10: הכירו את המתחרים של עדן גולן באירוויזיון

הייצוג שלנו השנה באירוויזיון חשוב ומתמיד! רגע לפני שעדן גולן תתחרה הערב (ה') על מקום בגמר התחרות, ריכזנו עבורכם את המתחרים הבולטים בטבלאות ההימורים

בראשון האחרון, נפתח שבוע האירוויזיון שנושק לשנתו ה-70 ומתקיים השנה בתקופה מורכבת ביותר ובעיר שנחשבת למעוז אסלאמי. השנה, יחד עם עדן גולן שלנו, נמצאים עוד 36 נציגים ממדינות ברחבי אירופה, שיתחרו בשביל להביא את האירוויזיון למדינה שלהם בשנה הבאה. רגע לפני שגולן תעלה הערב על במת חצי הגמר השני, בואו להכיר את המתחרים המובילים בטבלת ההימורים!

קרואטיה 

לאחר תקופה בה קראוטיה דורגה במקום השני בטבלת ההימורים (כשלפני כן כבר דורגה במקום הראשון) היא חזרה לפסגת הטבלה בשבת האחרונה (נכון לכתיבת שורות אלו). מי שמייצג השנה את קרואטיה זהו מרקו פורישיץ', המכונה-בייבי לזניה. פורישיץ' התחיל כגיטריסט, בלהקת הרוק הקרואטית "מנטרה", איתה גם התמודד בקדם אירוויזיון 2019 לפני התחרות עצמה בישראל ובסופו של דבר, הגיע למקום הרביעי. אם פורישיץ' אכן יזכה, הוא יעשה היסטוריה ויביא את קרואטיה, לניצחון הראשון שלה באירוויזיון. 

שוויץ 

הזמר שמייצג את שוויץ בשנתה ה-68 באירוויזיון הוא נמו מטלר, אשר יופיע עם השיר "The Code"', אותו כתב עם שלושה יוצרים מוזיקליים נורווגים. השיר מתאר את מסע הגילוי העצמי של נמו, שיצא מהארון לפני חצי שנה כ-אבינארי ומתעסק בזהותו המגדרית, באמצעות משפטים כמו: "הלכתי לגיהנום ובחזרה למצוא את עצמי במסלול", "עכשיו מצאתי את גן העדן", ו-"שברתי את הקוד". השיר הצליח לגעת לנו ללב בזכות המילים שלו, ההפקה שלו מושקעת ולא פרובוקטיבית מדי, אז בסך הכל נראה שיש מתחרה ראוי ל-"Hurricane". נמו ישתתף בחצי הגמר השני שיערך הערב, כששירו ממוקם 10 שירים לפני עדן גולן.

אוקראינה 

הפעם האחרונה שאוקראינה זכתה באירוויזיון הייתה לפני שנתיים, כשייצגו אותה להקת הראפ "קאלוש". כזכור, בגלל המלחמה מול רוסיה, ליברפול אירחה במקומה את האירוויזיון בשנה שעברה, בו נועה קירל הגיעה אל המקום השלישי ועשתה לנו ריספקט ענק. השיר שמייצג השנה את אוקראינה נקרא "Teres And Maria" ואותו מבצעות הזמרות אליונה אולהיבנה סברננקו, המכונה-אליונה אליונה ויאנה אולכסנדריבנה שמאייבה, המכונה-ג'רי הייל. את השיר, ג'רי ואליונה כתבו בעצמן יחד עם שני כותבים נוספים והוא מדבר על האחדות "למען מעשים טובים וניצחונות חשובים" המסמלת את אוקראינה והאחדות הזו, היא בעצם הכוח שעוזר לה להתמודד מול האויב שלה.

איטליה 

את אחת מחמש מייסדות האירוויזיון שאוטומטית כבר בגמר, מייצגת השנה אנג'לינה מנגו, עם השיר "La Noia" שפירושו-שעמום. דרך השיר, מנגו באה לומר שהשעמום הוא לאו דווקא דבר שלילי, אלא שיש בו יעילות כי הוא מאפשר לך את המקום לגלות את עצמך ולהבי  מה אתה רוצה לעשות בהמשך החיים. השיר בהחלט מרים את המצב רוח וכבר הצלחנו להתמכר אליו, לא פחות משהתמכרנו ל-"Soldi"' של מחמוד, שייצג את איטליה באירוויזיון שנערך פה ב-2019. אנג'לינה לא תתחרה על המקום לגמר, אך תופיע בחצי הגמר השני, כששירה יהיה אחד לפני "Hurricane".

הולנד

חמש שנים עברו מאז שהולנד זכתה באירוויזיון כאן בישראל עם הזמר דאנקן לורנס, שביצע את "Arcade" והקסים גם אותנו. מי שמייצג הפעם את הולנד זהו הראפר יוסט קליין עם השיר "Europapa", איתו יופיע שני שירים אחרי "Hurricane". את השיר הקדיש קליין  כמחווה לאביו ז"ל שהלך לעולמו ועליו סיפר שלמד ממנו עד כמה העולם הוא חסר גבולות. בפועל השיר של קליין קצבי ושמח, אך מילותיו עוצמתיות, מלאות רגש ולאחר שהאזנו לו, אנחנו לא מופתעים שמדורג כרגע בטופ 10 בטבלת ההימורים. 

צרפת 

את המדינה הנוספת שנמצאת אוטומטית בגמר האירוויזיון מייצג השנה הזמר סלימאן נבצ'י עם השיר "Mon Amour", אותו סלימאן כתב והלחין יחד עם היוצרים, יעקב ומאיר סלאח. דרך השיר סלימאן מתאר את געגועיו למישהי שאהב, ומביע תחושת בילבול בנוגע למערכת היחסים שלהם: "אני אוהב אותך, אני לא יודע למה, אני מנגן את הסצנה שוב, אבל זה תמיד אותו הסוף שחוזר על עצמו". השיר מאוד נעים לאוזניים, פורט על מיתרי הלב וללא ספק, מייצג את היופי שבמוזיקה הצרפתית.   

 

אירלנד

את המדינה שזכתה שבע פעמים בתחרות האירוויזיון, מייצגת השנה במבי ריי רובינסון, המכונה במבי ת'אג, עם השיר "Doomsday Blue". לקראת קדם האירוויזיון באירלנד, תאג' אמרה כי לישראל אסור להשתתף בתחרות בגלל הלחימה מול ארגוני הטרור בעזה, אך נעזוב את האנטישמיות ונתייחס לשיר שלה. השיר מדבר על שברון לב ומתואר כ"קשה", שזו מילה שלדעתנו מקבלת כאן משמעות כפולה, כי השיר קשה לשמיעה ולצפייה, בשל הזיופים, בשל הצרחות המיותרות וגם בשל הכוריאוגרפיה הקריפית. תמוהה לחלוטין שהשיר האירי, דורג במקום השביעי בטבלת ההימורים ועקף את "Hurricane" שכלל לא נתון להשוואה ביניהם, אך נקווה שהמציאות תהיה שונה. 

יוון 

זו תהיה השנה ה-50 של יוון מאז הפעם הראשונה שלה בתחרות (יאסו!) והזמרת מאריה סנטי, היא הנציגה שזוכה לסכם 50 שנה עם השיר "Zari". כבר בשניות הראשונות השיר הצליח להכניס אותנו לאווירה של חגיגה יוונית, פשוט כיף להקשיב לו! בזמן ההאזנה שמנו לב שבמלודיה הוא קצת מזכיר את "פנתרה" של נועה קירל. "Zari" ממוקם 11 שירים לפני עדן גולן בליינאפ ואנחנו לגמרי חושבים שלשיר הזה גם יש פוטנציאל לא רע בכלל להפוך ללהיט טיקטוק מוצלח. 

פינלנד

נכון לכתיבת שורות אלו, פינלד סוגרת את העשירייה בטבלת ההימורים ועוקפת את בריטניה, זאת לאחר הופעה ראשונה בחצי הגמר הראשון עם השיר "No Rules!" (בביצוע  "Windows95man"). השיר עוסק בלחיות ללא דאגות, להרגיש עם בטחון עצמי ולהיות אתם, מבלי להתעסק במה שאחרים חושבים או מכתיבים לכם.

 

ומה הסיכויים שלנו לעלות לגמר ולסיים בטופ פייב? 

לפי תחזיות המהמרים עדן גולן אמורה לדלג בקלילות לגמר- אלא אם יהיו הפתעות ממש לא טובות. בגמר עצמו, התחזיות מצביעות על מקום שמיני, אבל במשלחת הישראלית מאמינים שעם הופעה טובה בחצי הגמר השני אפשר להשיג מקום בטופ פייב. מאחלים לעדן בהצלחה ענקית!

בהכנת הכתבה סייע יוני קטן, כתב פרוגי לענייני האירוויזיון.

תגובות