"הרגשתי שאתמול עלינו שלב באהבה": גיא ויהל בריאיון. יובל אראל

"הרגשתי שאתמול עלינו שלב באהבה": גיא ויהל בריאיון

ערב יום חמישי, מועדון התאטרון, קהל מעריצים מתאסף לאט לאט, וההופעה מתחילה. גיא ויהל משיקים אלבום שלישי באירוע מדהים! לאחר ההופעה תפסנו את יהל לשיחה קצרה על ההופעה והחלומות שלו

הצמד גיא ויהל, אחד מצימדי הרוק המצליחים בישראל,השיקו את אלבומם החדש אתמול במועדון התיאטרון, בערב מלא בהפתעו ובניהן הופעתו המפתיעה של הזמר והיוצר המוכשר עידן רייכל שהצטרף לצמד לכמה שירים.
 
הערב התחיל בלהיט מהאלבום הקודם ״מרוב אושר״, ביצוע רגוע ונעים שהכניס את הקהל לאווירה. לאחר מכן הצמד שר עוד שני שירים מצליחים מהאלבום השני ״תאמין״ ו-״ארבעים שקיעות״. אחרי סיום השיר השלישי יהל הקדיש את השיר הבא לאשתו אהובה, את הלהיט "יודעת שטוב לה", בביצוע מושלם ומרגש. לאחר מכן הם ביצעו את השיר ״בכל מקום״ שהוא שיר מתוך האלבום החדש. 
 
 
 
החלק הראשון של ההופעה היה שקט ואיטי, אך אחרי השיר החמישי הגיעה אורחת לבמה שהקפיצה אותה בריקודים, הזמרת האהובה מרינה מקסימליאן, שכיום היא בת זוגתו של גיא מנטש מהצמד. היא שרה איתם ארבעה שירים מהאלבומים הקודמים שלהם, הלהיטים- ״טנגו״, ״היא לא רוצה לחזור״ ו-״fall". הגעתה של מרינה לבמה ללא ספק הרימה את מצב הרוח של הקהל, ומרגע עלייתה הקהל לא הפסיק לרקוד ולהשתולל. 
 
צילום: יובל אראל
 
 
אחרי ירידתה של מקסימליאן, גיא ביקש את עזרתו של הקהל: "אתם לא מבינים איזה יפים אתם, אושר גדול. ועכשיו אנחנו צריכים את עזרתם בשיר ״רצים באוויר". בשיתוף עם הקהל הלהיט הכי גדול של הצמד "רצים באוויר" החל להתנגן בקצב מטורף, שהקפיץ את הקהל. אחרי שנתנו ביצוע מרשים, ביצעו עוד שיר מתוך האלבום החדש שנקרא "כל מה שהלך" שיר קיצבי עם מנגינה שמחה וכיפית. 
 
 
 
ההופעה המשיכה עם השירים האהובים ״להציל אותי״ ו-״שעות של אמת״, בביצועים נוגעים ומרגשים עם מוזיקה טובה. בהמשך יהל סיפר שאת השיר הבא הוא כתב בהשראת הסיפור ׳הנסיך הקטן׳ ואמר: ״כולנו היינו ילדים, אז למה שלא נחזור לשם?״. השיר נקרא ״בצד הטוב של הכוכב״, שיר מדהים ויפיפה! ההופעה המשיכה עם להיט מהאלבום הראשון ״ג׳יפסי״, ולאחר מכן עם סינגל מהאלבום החדש ״בא לי לדבר״, שבו הקהל ידע את כל המילים באופן שותף ומדהים.
 
 
 
ואז אחרי הפסקה של שתיים-שלוש דקות הצמד הופיע בצד השני של האולם, מתוך הקהל וביצעו את ״בואי אהבה״ שיר נפלא ומהמם. אחרי שחזרו לבמה הודיעו לקהל: "יש לנו הפתעה ענקית! איש יקר וחבר קרוב, עידן רייכל."
השלישייה עלתה לבמה ושרה השיר אהוב ״חלומות של אחרים״. לאחר מכן, בזמן שרייכל על הקלידים, הם התחילו לשיר את הסינגל של האלבום החדש ״שמים בוערים״ שגם פה הקהל דילקם את המילים הנוגעות. בתחילת השיר, המילים נעצרו ועידן רייכל סיפר על היכרות שלו עם הצמד, סיפור מרגש על הפנימייה שהתגוררו בה, ועל דרך ההתמודות של כולנו עם החלומות שלנו. 
 
 
 
ההופעה הסתיימה באחד הלהיטים הגדולים של צמד, בשיר ״תראי אני אוהב״ שהקפיץ את הקהל ונתן הרגשה טובה רגע לפני שהערב המדהים הזה נגמר. רגע אחרי המופע המוצלח תפסנו את יהל דורון, חצי אחד של הצמד לשיחה על המופע וההתרגשות שאחרי. 

איך ההרגשה אחרי המופע?

"מנסים להירגע מהאנרגיות, זאת ההופעה הכי משמעותית והכי גדולה שעשינו עד עכשיו. הכל גם האורחים, גם הקהל, גם המקום, אנשים ידעו את המילים ידעו את השירים והכל התחבר והפך לאושר גדול."

המופע היה השקה לאלבום השלישי, הוא שונה משני האלבומים הראשונים?

"הוא שונה בטוח מהראשון שהוא באנגלית מצד שני עבדנו עליו כמו שעבדנו על האלבום הראשון מבחינת הפקה, כתיבה ועיבודים בזה הוא קצת דומה לאלבום הראשון אבל אני לא רואה בו כל כך הרבה דברים שונים מהאלבום השני, הוא פשוט מתאים לתקופה הזאת. אני לא מרגיש שיש בו כל כך הרבה דברים שונים, כמובן שאנחנו קצת מתבגרים יותר, משתכשכים, השירים הולכים למקומות קצת אחרים אבל זה משהו טבעי שקורה."

© יובל אראל

אילו מסרים אתם רוצים להעביר באלבום הזה?

"באלבום הזה יש הרבה דברים שמדברים גם על ילדות, יש את ״שמיים בוערים״ ו״צד הטוב של הכוכב״, על חברות, המקום של לא לשכוח מאיפה באת ולא לשכוח שכולנו פעם היינו ילדים. השיר ״שמיים בוערים״ מדבר על המון דברים מהדור שלנו שכל דבר הוא רואה דרך פילטר של האייפון ופנימיות, יש הרבה דברים אבל אנחנו גם רוצים להשאיר דברים פתוח, אנחנו מקבלים המון תגובות מאנשים שמפרשים את השירים כל אחד מהמקום שלו, זה מה שנראה לי כל היופי באומנות ובמוזיקה, שכל אחד יכול להזדהות מהמקום שלו."

מה החלום הכי גדול שאתם שואפים להגיע אליו? 

״זאת גם אחת השאלות שאני שואל את עצמי אחרי אתמול, החלום הגדול גדול הוא להופיע בחו"ל ולכבוש את העולם, וכמובן להמשיך לגדול. כמו במשחק ׳גיטר הירו׳ שבהתחלה אתה מתחיל בשלבים הראשונים ומופיע במקומות קטנים של חמישים איש ולאט לאט שאתה עולה בשלבים ומקבל ניקוד וגדל, אז הרגשתי שאתמול עלינו שלב באהבה, במקום, בקהל מבחינת ההופעה, השירים. ואני מקווה שזה ימשיך לעלות כמו במשחק עוד דברים כאלה, אנחנו מאושרים ומקווים שנמשיך לגדול.״

אתמול עשיתם שיתופי פעולה עם עידן רייכל ומרינה, יש עוד שיתופי פעולה שתרצו לעשות בעתיד?

״עידן זה היה השיא, לא האמנו ואנחנו עדיין לא מעקלים שזה קרה ושהוא פינה מהזמן שלו ובא בכזה כיף והתחבר לשירים והתחבר לתוכן ולהכל שזה היה שיתוף פעולה ראשון איתו והלוואי שזה ימשיך לגדול ואולי יגיע לשיר בפרוייקט שלו , מה שיבוא יבוא. יש המון אומנים שאנחנו אוהבים, יש המון רעיונות לשיתופיי פעולה, אבל אנחנו עדיין באלבום הזה ונעשה את המקסימום כדי לקדם אותו כמה שיותר ואחר כך נתפנה לחשוב על עוד דברים חדשים."

© יובל אראל
תגובות