"השיר רגוע והמנגינה לא כבדה": טור שבועי. צילום: יחסי ציבור

"השיר רגוע והמנגינה לא כבדה": טור שבועי

מתן מיכלין, כתב המוזיקה שלנו בטור שבועי שמסכם במיוחד בשבילכם את השירים והסינגלים הכי שווים שיצאו השבוע, כדי שתוכלו להישאר מעודכנים בלי לפספס שירים טובים שיצאו בשבוע האחרון

שוב כמו בכל שבוע, אנחנו פה עם הטור השבועי שסכם במיוחד עבורכם את השירים הטובים שיצאו השבוע ושאתם ממש אבל ממש לא יכולים לפספס. אז איזה סינגלים הכי אהבנו השבוע?

עוד בערוץ מוזיקה של פרוגי:

מושיק עפיה – "מלכה של השכונה"

אחרי שלקח הפסקה מהקריירה המוזיקלית שלו, ניסה מושיק עפיה, לחזור אלינו דרך הריאליטי. תחילה, בעונה השנייה של "חי בלה לה לנד" אך עקב הפחד שלו מטיסות, זה לא יצא אל הפועל. השנה נכנס עפיה אל בית "האח הגדול VIP" ויצא משם כזוכה הגדול של העונה. השבוע שחרר עפיה את "מלכה של השכונה" – סינגל נוסף מאלבומו החדש.

"מלכה של השכונה" נכתב ע"י אבי אוחיון שאחראי על כתיבת חלק נכבד מלהיטי השנה האחרונה וביניהם – "דרך השלום", "שישי בצהריים" ו"טרמינל 3". השיר הולחן ע"י Kyriakos Papadopoulos והופק ע"י תמיר צור אשר גם הוא אחראי על הפקת מגוון רחב של להיטים. מנגינת השיר טובה וקליטה וכך גם המילים, הבעיה היא עודף הסלסולים של עפיה שגורם לכל השיר להישמע אותו דבר והופך אותו לדי מאוס.

לסיכום: חסר טעם. ★★★

 

הדר יעקב – "משכן האהבה"

המוזיקאית הדר יעקב, אשר מעבר לעבודתה כמוזיקאית בפני עצמה, מופיעה עם זמרות רבות אחרות וביניהן עלמה זוהר ודין דין אביב, שחררה השנה את אלבום הבכורה שלה – "בוקר נפלא". אחד השירים באלבום הינו "משכן האהבה" אותו שחררה השבוע יעקב, כסינגל לתחנות הרדיו לכבוד תקופת החגים המתקרבת.

אין זה מפתיע שיעקב בחרה לשחרר את "משכן האהבה" כסינגל דווקא השבוע, רגע לפני תקופת החגים. השיר מדבר על האהבה והתקווה אליה ואין זמן טוב יותר מלקוות לאהבה מאשר בפתחה של השנה החדשה. את השיר הלחינה יעקב בעצמה למילותיה של טובה יוסף. השיר רגוע והמנגינה לא כבדה מדי והופכת את ההאזנה לנעימה.

לסיכום: שיר קליל ונעים. ★★★★

 

אהרון רזאל מארח את יונתן רזאל – "מחי ומסי"

הזמר אהרון רזאל, משחרר לקראת ימי הסליחות את אחד מפיוטי הסליחות, "מחי ומסי" כסינגל מתוך אלבומו החדש שייצא בקרוב – "האור בקצה המנהרה". כמו בכל אחד מאלבומיו הקודמים, יארח אהרון לדואט את אחיו יונתן שגם הוא מוזיקאי מוכשר ובעל רפרטואר שירים עשיר ואף הלחין את הגרסה המחודשת לשיר "והיא שעמדה". השילוב בין האחים ידוע כהצלחה גדולה ואין זה מפתיע.

האחים בחרו לשיר יחד פיוט ספרדי מסוף הסליחות, "מחי ומסי". פיוט זה אמנם אינו מן המוכרים שבפיוטי הסליחות ובראשם "אדון הסליחות" (שרק השבוע זכה לגרסה חדישה על ידי חנן בן ארי ואיזי) אך למרות זאת בחרו האחים לשחרר דווקא אותו כדואט. השיר משלב שתי גרסאות מעניינות לפיוט, האחת בסגנון מקצב חופשי והשנייה בסגנון ואלס.

לסיכום: האחים רזאל עושים זאת שוב. ★★★★

 

איילה אינגדשט (ילדי בית העץ) - "חלומות"

הזמרת איילה אינגדשט, משחררת סינגל מתוך פרוייקט "ילדי בית העץ" שנרקם בימים אלו. יחד עם אינגדשט ישתתפו בפרוייקט עוד אמנים מוכרים כגון: מוקי, קרולינה, הדג נחש ואברהם טל. כחלק מן הפרוייקט, המראה שלילדות והמוזיקה שלה אין גיל, ייצא בקרוב ספר ובהמשך אף תעלה הצגה על פי הפרוייקט.

את השיר "חלומות" כמו את כל שירי הפרוייקט, כתב הסופר רן כהן אהרונוב והלחין יאיא כהן אהרונוב שאחראי בין היתר גם על הלחנת הלהיט "ילד של אבא" של מוקי. השיר מתאר חלומות של ילדה בכל מיני סוגים. אינגדשט מספרת את סיפור השיר בצורה מקסימה ויוצרת הבטחה גדולה גם להמשך הפרוייקט.

לסיכום: חלום נעים, תרתי משמע. ★★★★

 

דודו אהרון – "הגורל הזה"

דודו אהרון, יכול לסכם את שנת תשע"ה שתגיע ביום ראשון אל סיומה ללא ספק כאחת מהשנים המוצלחות בקריירה שלו. השירים שלו זכו לאינספור השמעות והגיעו אל פסגות המצעדים השנתיים, ואלבומו האחרון – "טרמינל 3" הוכתר כ"אלבום המושמע ביותר לשנת 2015". השבוע שחרר אהרון את הסינגל "הגורל הזה".

את "הגורל הזה" כתב דודו בעצמו והלחין יחד עם נאור סינואני. בשיר המועבר כסיפור, דודו מספר מה היה אומר לבחורה מסויימת אילו רק היה פוגש אותה, מה הוא מרגיש אליה וחושב עליה. למילים המרגשות הללו נוסף הלחן המצויין שהופך את השיר לשיר רומנטי ומוצלח מאוד.

לסיכום: שיר מוצלח ומרגש. ★★★★★

 

 

 

תגובות