אליעד נחום מפיץ אור ושירים מצויינים באלבום שני. צילום: שי שלום תמיר

אליעד נחום מפיץ אור ושירים מצויינים באלבום שני

אליעד נחום הוא אחד הפריצות היותר גדולות של המוזיקה הישראלית במהלך שנת 2015, אמש הוציא הזמר אלבום שני, אז מה חשבנו?

אם אתם לא מכירים את הזמר אליעד נחום סביר להניח שלא שמתם לב למה שקורה סביבכם בשנה האחרונה, ובכל זאת למי שלא מכיר - אליעד נחום הוכיח לנו לא מעט דברים עליו במהלך השנה החולפת. הוא הוציא אלבום בכורה, סינגלים וזכה בפרסים רבים. תחת שמו רשומים לא מעט להיטים (רק מהשנה האחרונה) כמו: "מקלט", "אור", "מתוק כשמרלי" ועוד. אתמול הוא שחרר את אלבומו השני - "אור".

את האלבום פותח השיר "נוסע" אותו כתב והלחין נחום יחד עם אסי ישראלוף. השיר טוב וסוחף, מעט מזכיר את שיריו הקודמים של אליעד, אך אין ספק שיש בו משהו שונה ובוגר יותר. סך הכל שיר טוב וביצוע מצוין של אליעד (אגב, בשיר תוכלו לשמוע גם את אסי ישראלוף ונועם עקרבי תורמים את קולותיהם). מיד אחריו מגיע "רוחות". שיר עוצמתי, סוחף ולרגע כששומעים אותו יש תחושה של עצירת נשימה לשלוש דקות, וגם כאן מדובר בשיר שכתב והלחין אליעד והוא הגיע ליותר משלושה מיליון צפיות ביוטיוב.

 

אחרי שני שירים אלו מגיע אלינו "מה שיש". שיר מיוחד עם סגנון מעט שונה ממה ששמענו עד עכשיו מפיו של אליעד. גם את שיר זה כתב והלחין בעצמו. השיר טוב ואמיתי, והמילים זורמות עם הלחן בצורה נפלאה. אחרי זה מגיע השיר "מראה", שיר מרגש ועדין יותר באלבום ומוכיח לכולנו שמעבר למכונת הלהיטים בו - נחום יודע לכתוב גם מוזיקה נוגעת יותר ואף לבצע אותה בצורה מדהימה ומרגשת.

"אור" מגיע מיד אחר כך, בתזמון מצוין. כזכור הוא יצא כסינגל וזכה לאהדה רבה בחוץ, השיר טוב וגורם לכולנו להתמכר אליו ולזמזם אותו מבלי לשים לב - דבר המוכיח את השיר כשיר טוב ולא משהו שיוצא כל יום והדבר ניכר באהדה הרבה שסביבו.

 

"אם ניגע", הסינגל האחרון של אליעד שיצא אתמול (ב') ומציג שיתוף פעולה מיוחד במינו, עם הזמרת המצליחה ריטה. מדובר בדואט מצויין ויש בו משהו שונה ובוגר. המילים עמוקות ומרגשות ויחד עם חיבור המוזיקה נוצר משהו מעניין וסוחף עוד יותר. "ממריא איתי" שמגיע מיד לאחר מכן הוא שיר טוב אך שוב מזכיר מעט את קודמיו מבלי נגיעות שמחדשות לנו משהו אך בסך הכל השיר הוא לגמרי טוב.

"משהו אמיתי" ו"מיאמי" מגיעים אחר כך, שני השירים הם טובים, סוחפים ואת שניהם כתב והלחין אליעד כאשר את "משהו אמיתי" כתב והלחין לצד צאלון בוחבוט. 

 

"חוזר הביתה", השיר שסוגר את האלבום בצורה הטובה ביותר ואף מושלמת. שיר מצוין בעל מילים שנונות, בעל אמת ובעיקר בעל אמירה חזקה במיוחד שגורמת לכולנו לחשוב על לא מעט דברים עם סיום השיר וזה ללא ספק הוכחה לכך שאליעד קיבל את מה שרצה בשיר זה, ובמילה אחת - השיר הוא לא פחות ממושלם.

לסיכום, האלבום החדש של אליעד מוכיח לנו שוב שמדובר במכונת להיטים שלא מתכננת לעזוב. הוא מציג יכולות כתיבה מצוינות וכובש בכל השירים. חלק מהשירים מחדשים ומציגים צדדים בנחום אך חלק מזכירים מאוד את שיריו הקודמים, וחבל. בסופו של יום, מדובר באלבום לא רע בכלל לאנשים שפשוט רוצים ליהנות ממוזיקה טובה.

ציון בסולם פרוגי: 8 מתוך 10

 

תגובות