"לא מתהדר במילים גבוהות במיוחד": טור שבועי. צילום: ערן לוי

"לא מתהדר במילים גבוהות במיוחד": טור שבועי

מתן מיכלין, כתב המוזיקה שלנו, בטור שבועי שמסכם במיוחד בשבילכם את השירים והסינגלים הכי מעניינים שיצאו השבוע, כדי שתוכלו להישאר מעודכנים בלי לפספס שירים טובים שיצאו בשבוע האחרון

שוב, כמו בכל שבוע, אנחנו כאן עם הטור השבועי שמסכם במיוחד עבורכם את השירים המעניינים שיצאו השבוע ושאתם ממש לא יכולים לפספס. אז אילו סינגלים הכי עניינו אותנו השבוע?

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

אנוש צוברי - תצייר את המחר

אנוש צוברי הוא זמר בתחילת דרכו אשר אט-אט מאיים להשתלט על הפלייליסטים ש כולנו. אחרי שהלחין את השיר "שקוף", הוא חזר בשבוע שעבר עם סינגל חדש ומבטיח - "תצייר את המחר", אותו הלחין בעצמו למילים של אידן אור גיא כאשר ניר דנן הפיק מוזיקלית.

מדובר בשיר מעניין במיוחד משום שהוא לא מתפאר בלהקה גרנדיוזית העומדת מאחוריו אלא בעיקר בגיטרות המביאות קצב וגרוב מסקרנים לשיר. הוא מפזר לאורך השיר מעין המלצות ומסרים, ושומר על קו אופטימי וכיפי במיוחד. לאורך כל השיר נוצרת תחושה הגורמת לרצות לשמוע את השיר הזה עוד ועוד - וזו תחושה המדברת בעד עצמה.

לסיכום: מבטיח ומפתח ציפיות להמשך. ★★★★★

 

נועם דדון ואיציק שמלי - רגע מושלם

נועם דדון הוא אמנם בן 10 בלבד, אך כבר הספיק לרגש מדינה שלמה כשהששתף בעונה השלישית של "בית ספר למוסיקה" ואף הגיע אל שלב הגמר של התכנית. מאז סיום התכנית הוא לא מפסיק לעבוד והחל לעמול על אלבום בכורה מתוכו כבר שחרר את השיר "לחלום אותך". השבוע הוא התייצב לצד הזמר איציק שמלי ויחד הם מביאים אלינו שיר חופה מרגש במיוחד הנקרא "רגע מושלם".

את "רגע מושלם" כתב והלחין איציק שמלי והבחירה לבצע את השיר הזה יחד עם נועם היא מבריקה. התמימות אותה מביא נועם לשיר יחד עם קולו הענוג, וקולו המיוחד של שמלי - יוצרים כאן שיר נפלא. המילים מדהימות ומרגשות, לצד הלחן הנבנה לאורך השיר ולא מאכזב לרגע. ההפקה המוזיקלית של אלי אדיר מוסיפה רק טוב לשיר הזה ובהחלט מסתמן כי מדובר בשיר צעידה לחופה שעוד יישמע בהמון חתונות.

לסיכום: שיר חופה מדהים ומרגש. ★★★★★

 

ליאור נרקיס - אש

ליאור נרקיס ללא ספק יכול להגדיר את השנים האחרונות כמצליחות ביותר בקריירה שלו. הוא מיצב את עצמו בפסגות המצעדים ובראש רשימות ההשמעה במסיבות השונות יחד עם להיטים רבים אותם שחרר וביניהם "שגעת טרפת" ו"ריחות של אלכוהול" הממכרים. לפני מספר שבועות שחרר נרקיס את אלבומו ה-15 במספר, "עשינו היסטוריה", מתוכו שחרר כבר כסינגלים את שיר הנושא ואת השירים "6,000 מייל" ו"צביקה" שזכו להצלחה.

השבוע, לא הרבה זמן אחרי צאת האלבום, הוא משחרר סינגל נוסף מתוכו העונה לשם "אש" ואותו כתב והלחין עבורו ישראל "רולי" אייזן כאשר על ההפקה המוזיקלית הופקד Vovi. למעשה, מדובר בעוד שיר הכולל בתוכו את המרכיבים הדרושים כדי הפוך ללהיט בישראל של 2016. הוא מהוקצע, לא מתהדר במילים גבוהות במיוחד, ובעל לחן טוב וקליט - וכל אלה הם בדיוק מה שקהל היעד של היום מחפש.

לסיכום: המתכון של היום ללהיט. ★★★★

 

עדן אבוטבול - לא חוזרת

כשהייתה בת 20 בלבד, התמודדה עדן אבוטבול בעונה הראשונה של הריאליטי "אייל גולן קורא לך" - בו זכתה במקום הראשון. מאז הזכייה כמעט ולא שמענו ממנה בתחום המוזיקלי או בכלל, אך השבוע, היא חזרה אל חיינו. היא שחררה את השיר "לא חוזרת" אותו כתב והלחין עבורה גילי זכאי ואילו יעקב למאי הפיק אותו מוזיקלית.

ב"לא חוזרת" מזכירה לנו אבוטבול כמה התגעגענו אליה ואל קולה המיוחד. היא מציגה כאן שיר אותנטי ובוגר, אשר נראה כי איתו היא עוד תצליח לכבוש המון לבבות. החסרון היחיד שבשיר הוא חוסר החידוש שבו. הוא טוב, אך לא מביא משהו שמייחד אותו משאר הבלדות בז'אנר הים-תיכוני וחבל.

לסיכום: רק חסרה ייחודיות. ★★★★

 

יובל דיין - שעה חלפה

בחודש שעבר שחררה יובל דיין את אלבומה השני במספר, "ליבי ער". מי שהחלה את דרכה כמתמודדת בעונה הראשונה של The Voice ונחשבה מועמדת ברורה לניצחון אך החליטה לפרוש מהתחרות בשלב חצי לגמר - נחשבת בימים אלו לאחת הזמרות המבטיחות בארץ. עם שלל להיטים שכבשו את תחנות הרדיו ורגע לפני שתשיק בשבוע הבא בהופעות חגיגיות את צאת האלבום החדש, שחררה דיין השבוע את "שעה חלפה", סינגל נוסף מתוך האלבום.

"שעה חלפה" נחשב לאחד השירים הטובים והמסקרנים ביותר באלבומה של דיין, וזאת בעיקר בזכות מי שעומדת מאחורי כתיבתו והלחנתו - היוצרת המוערכת אהובה עוזרי, כאשר את ההפקה המוזיקלית עשו לא אחרים מאשר דודו טסה וניר מימון. ללא ספק מדובר בשיר ממכר וקליט, כזה שבהחלט מסתמן כלהיט שיושמע בכל מקום - החל מתחנות הרדיו ועד לזמזום של אנשים אקראיים ברחוב. מדובר בשיר בעל מתכון מנצח שיכול לגרום לכל סוג של אדם להתחבר אליו.

לסיכום: מרהיב. ★★★★★

 

 

תגובות