"אני רוצה להיות חלק מהפסקול של החיים של כמה שיותר אנשים" : הכירו את אושרי. צילום מסך מיוטיוב

"אני רוצה להיות חלק מהפסקול של החיים של כמה שיותר אנשים" : הכירו את אושרי

אושרי התחיל עם האהבה למוזיקה בגיל צעיר, ולאחרונה הוציא סינגל ראשון, חופשי, משחרר עם מסר ברור. לשיר מצורף קליפ משעשע ומסקרן. אז איך היה לצלם את הקליפ? איך הוא נכתב? ומה החלומות הגדולים של אושרי? רגע לפני הפריצה הבינלאומית תפסנו אותו לשיחה קצרה. כל הפרטים בכתבה

הכירו את אושרי, זמר צעיר עם חלומות גדולים , שהתחיל את דרכו בלהקה בגיל 16, המשיך ללהקה צבאית, אפילו היה בכוכב נולד בעונה השביעית, אך פרץ בטיול בדרום אפריקה, בו השתתף בתכנית ראליטי למוזיקה וזכה במקום הראשון לאחר שכבש מעל 300 אלף צופים. לפני כחודש הוציא אושרי סינגל ראשון שלו עם קליפ מיוחד.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

מתי התחלת לעסוק במוזיקה ומדוע?
"זה היה לא באמת איזשהו יום ושעה שהתחלתי לעשות בו את המוזיקה. זה היה משהו שהתגבש מגיל ,10 שהייתי לוקח מנגינות של שירי פתיחה של סדרות מצוירות והייתי כותב להן מילים חדשות. הייתי שר במקלה בבית ספר , הייתה לי להקה, וזה קצת משהו שבחר אותי, זה לא אני בחרתי את זה. עד כמה שזה נשמע קלישאה, זה באמת מה שקרה".

מה מושך לעולם המוזיקה?
"מה שמושך אותי זה בעצם היכולת שלי לגעת באנשים אחרים שנמצאים לא משנה איפה בעולם, ולהצליח לעורר בהם השראה או לשנות צורת חשיבה או להעלות חיוך או לגרום לאנשים לדעת שיש מישהו שמרגיש כמוהם. זה מבחינתי כמה מהדברים הכי חזקים בלעשות מוזיקה. וכמובן שיש את הלייף סטייל שזה באמת לעשות את מה שאתה אוהב, וזה לקום ולהקליט ולהיות באולפנים וצילומים ולהופיע, וכל מה שמגיע עם זה. כל החיים של הלהסתובב, לטייל אני לא בן אדם שיכול לשבת במשרד מול מחשב".

מה אתה רוצה שהשירים שלך יעשו לאנשים?
"כמו שיש לך שיר שליווה אותך איזשהי תקופה, אז השיר הזה לא משנה מתי תשמע\י אותו, תעלה בך התקופה ויעלה לך חיוך וזה יביא זכרונות,  וזה מה שאני רוצה שהשירים שלי יעשו. אני רוצה להיות חלק מהפסקול של החיים של כמה שיותר אנשים" .

לאחרונה הוצאת את השיר "crazy but free" , איך הייתה העבודה עליו?
"האמת שהיה ממש כיף, זה שיר שכתבתי עם חבר מדרום אפריקה. אני הייתי בניו יורק והוא בדרום אפריקה . הייתה לי את המנגינה, וכתבנו את השיר בסקייפ, היינו כמה שעות בסקייפ וזאת הייתה רק ההתחלה. אחר כך הצטרף המפיק, והצטרפה עוד כותבת מניו יורק וזה ככה התפתח, ואז התחלנו להפיק את זה ואז בסטודיו בניו יורק, וזה היה כיף לראות שמשהו שישבת איתו על גיטרה לפני שנה,  פתאום מקבל חיים ולובש צורה של שיר".

 

איך היה לצלם את הקליפ?
"זה היה גדול, זה היה מצחיק כי זה הכל היה ספונטני. לא סגרנו רחובות והבאנו אנשים שיעזרו לנו, זה היה כיף. אנשים לא הבינו מה קורה.
אבל זה אמור זה המסר של השיר- להיות חופשי ולהיות מי שאתה. בעולם שאנחנו חיים להיות בלי בגדים זה פשוט להיות חשוף מול זרים, ולרקוד כמו שאתה רוקד בבית מול המראה. זה היה גדול" .

איפה הכי היית רוצה להופיע?
"מדיסון סקוור גארדן בניו יורק " .

יש לך מודל לחיקוי?
"אין לי מישהו שאני מסתכל ועוקב אחריו. במיוחד ביצירה, אני מנסה להשאר נטרלי וכן לנסות להביא דברים קצת מהעבר. אמא שלי תמניה אז קצת מהמוזיקה המזרחית למקצב. אבל מודל לחיקוי ספציפי אין לי. אבל מבחינת הקריירה, לאן שאני רוצה לקחת אותה, זה בסדר גודל כמו של מארון 5 או ברונו מארס, שהם ממש עושים הכל. הם מנחים, הם עושים קמפיינים, הם מנחים הם מופיעים, יש להם עמותות שהם חברים בהם. זאת אומרת יש איזה מערך שלם של הכל, זה לא שאני רק שר" .

היית רוצה להיות מודל לחיקוי?
"הייתי רוצה להביא השראה. גדלתי במושב תמני בפרדס חנה כרכור עם אמא חד הורית בלי יותר מידי כלים בלי הרבה כסף בבית . ובכל זאת אמא שלי, עם האהבה שהיא נתנה לי,  והביטחון שהיא נתנה לי, זה כל מה שהייתי צריך כדי להצליח ולהגיע למקומות גבוהים בעולם הזה. ואם יש איזה ילד שיושב באיזה כפר או משהו, והוא שומע את הסיפור ואומר יואו, גם אני יכול, ועושה עם עצמו משהו, זה מבחינתי משהו מדהים ואני מאוד רוצה שזה יקרה" .

אם היית יכול לבחור אמן לבצע איתו דואט, במי היית בוחר?
"אני חושב שאדל. אני מאוד אוהב את הגוון שלה והיא עושה לי עור ברווז. היא גם דרמתית, ואני מאוד אוהב דרמה במוזיקה, אז זה יכול להיות מגניב" .

איפה אתה מאחל לעצמך להיות עוד 10 שנים?
"אני מקווה להיות עם קריירה מכובדת וארוכה מאחורי. שכבר הספקתי להופיע בכל מקום שאפשר להופיע בו בעולם. מקווה שיהיו לי לפחות 4 אלבומים מצליחים, וכן הייתי שמח אם היה סרט שהייתי משתתף בו. וגם להיות נשוי, מאושר ועדיין לעשות מוזיקה, ועדיין לכתוב ועדיין ליצור. זה הכי חשוב".

התחלת לעשות מוזיקה בגיל 16, זה גיל צעיר מאוד. האם אתה חושב שהמוזיקה בגיל כזה צעיר השפיעה עלייך? לטובה? לרעה?
"האמת שאני מאוד שמח שזה תפס אותי בגיל מאוד צעיר, ושבאמת קרה משהו שכיוון אותי .כי ידעתי לאן אני רוצה ללכת מגיל מאוד צעיר, וזה נתן לי כיוון, וברגע שיש לך כיוון זה נותן לך פוקוס. וזה נתן לי המון כוח והמון ביטחון. שחברים שלי סיימו צבא ולא היה להם מושג מה הם רוצים לעשות עם עצמם, יותר מזה הם לא ידעו למה הם רוצים ללכת בצבא בכלל ולי היה ברור שללהקה צבאית, אז זה לא היה בכלל שאלה.
גם צריך להיות חזק נפשית כדי להכיל דבר כזה בגיל נורא צעיר, ואני חושב שבגלל שבאתי מרקע של אם חד הורית אז התבגרתי נורא מהר – לעבוד בגיל מאוד צעיר, להביא כסף הביתה לא הייתי איזה ילד שמנת לא עצמאי שלא יודע מזה לנסוע באוטובוס או מה זה להסתובב לבד ולדאוג לעצמו. אז הייתי במקום שכן יכלתי להכיל את זה וזה היה טוב. זה לגמרי הביא אותי לאן שהיא היום".

זכית במקום הראשון בתכנית מוזיקה בדרום אפריקה והיית מתמודד לפני כן בכוכב נולד 7. בזכות התכנית בדרום אפרקה זכית להצלחה רבה מאוד שהביאה אותך לאן שאתה היום. האם אתה חושב שאותו דבר היה קורה בארץ ? היית מגיע לאן שהגעת היום?
" בהחלט לא. כי אם הייתי זוכה בכוכב נולד בארץ, אז בוודאות הייתי נשאר בארץ כדי למקסם את ההצלחה. לא הייתי שוקל בכלל לנסוע ולעזוב את הארץ. ופה נפתחה הדלת הבינלאומית, וגם המנטור בתכנית הביא אותי לניו יורק ודבר כזה לא היה קורה בארץ, בוודאות".

 

כמה מקום הכתיבה וההלחנה תופסים בחיים שלך?
"אצלי זה ברמה שאני יכול ללכת למכון כושר ופתאום יש לי מנגינה בראש אז אני ישר מקליט אותה וישר מפתח אותה על המקום .אני יכול לשבת ברכבת, ואני חושב פתאום על משהו ואומר וואי אני חייב לכתוב על זה שיר ואז אני ישר מתחיל לרשום בטלפון . אתה ישן עם זה ,אתה קם עם זה, זה כל הזמן נמצא. אני לא רואה את עצמי לא יוצר. מבחינתי אין דבר כזה. ברגע שיש אמן שהוא יוצר, הוא יכול לומר את מה שיש לו לומר. אני חושב שכל בנאדם ששר צריך לפחות לנסות לכתוב ולהתאמן על זה כי זה כישרון שאפשר בעצם לפתח לא נולדים עם זה" .

מה השאיפות שלך? החלומות שלך כאמן?
השאיפה זה להיות אמן בסדר גודל בנלאומי. שהשירים שלי יתנגנו בכל רחבי העולם. אני רוצה שיהיה לי ארגון משלי שבעצם מלמד ומאמן ילדים מגיל12 עד 18 ועוזר לאנשים למצוא את הדרך שלהם ולקבל כיוון ומטרות . השאיפה היא להיות U2 מארון 5 וכל אלה. לעשות טלוויזיה ,לעשות סרט, שיהיה לי ליין של בגדים משלי, שיהיה הכל. לגעת, וכמה שיותר ליצור".

מה אתה יכול להגיד לילדים הקטנים ששואפים להיות משהו מיוחד?
"קודם כל שחייבים לנסות. ולנסות הכי טוב שאפשר. אין מה להפסיד בלנסות, וזה מה שאני עושה כרגע. אני מהתחלה אומר בוא ננסה, אני רוצה שאני אשב בגיל 50, ואגיד וואלה חברה, עשיתי כל מה שאני יכול כדי להגיע ולהשיג מה שאני רוצה. ברגע שאתה יודע מה אתה רוצה לעשות אתה צריך להתחיל להתנהג ולהתנהל כאילו אתה כבר שם. לפתח את הכישורים שצריכים כדי להגיע לשם, לקרוא, לקבל השראה מאנשים שעושים את אותו דבר. ולהשתמש בזמן שלך. היה לי מלא זמן פנוי שהייתי בערך בין 14 או 15,  ואם מישהו היה בא ואומר לי קח תלמד גיטרה, היה לי הרבה יותר קל. עכשיו אני כן לומד גיטרה אבל זאת לא אותה כמות זמן. הלוואי והייתה לי אותה כמות זמן. שיקחו ושיעבדו לאן שהם רוצים להגיע".

 

 

 

תגובות