2,3 הקשב: השירים שיעזרו לכם לעבור את הטירונות  . צילום: ירון ברנר

2,3 הקשב: השירים שיעזרו לכם לעבור את הטירונות

למרות שלפלייליסט הזה תוכלו להקשיב רק באוזניה אחת (בכל זאת, חוקי צה"ל), הוא עדיין יהיה שווה את זה. אספנו את כל השירים שיעשו לכם את הטירונות לקצת יותר משמחת

 
טירונות - התקופה המלחיצה שפותחת שלב חדש בחיינו ותיזכר בזכרוננו לנצח. כל אחד זוכר את החברים, האוהלים, האוכל הנורא והמפקדים הקשוחים, אבל לא הרבה יודעים שהטירונות יכולה לעבור גם בקלילות וכיף. כדי להפוך את הימים הקשים לחוויה בלתי נשכחת, הרכבנו לכם פלייליסט שילווה אתכם בשעות הט"ש. 
 
השיר הפותח את הרשימה הוא 'אור גדול' של הזמר אמיר דדון. השיר מקביל ומתאר את הימים הראשונים של הטירונות בצורה המדוייקת ביותר: ההגעה לבסיס לאחר יום חיול ארוך בבקו''ם עם אנשים שמעולם לא פגשת לפני, תוך ליווי צעקות של מפקדים. השילוב בין הדברים הללו גורם לתחושת ה''לבד בתוך כל הטירוף'', כמו שמתאר דדון. 
 
 
 
השני בתור הוא 'הנסיון הזה' של הזמר העולה ישי ריבו. השיר מדבר על הקושי לעבור נסיון קשה תוך בקשה לעזרה. לא נשקר לכם, הטירונות עלולה להיות קשה וכמו בשיר הזה, אתם תצטרכו לא לפחד לבקש עזרה מהסובבים אתכם: מהמפקד האישי, שאר הסגל וכמובן מהחברים לצוות ולמחלקה. 
 
 
 
הוא התחיל כשיר ילדים, אך כבש את המדינה - השיר ''היום יום חמישי''. השיר מבטא את השמחה וההתלהבות התמימה של ילדים מההתרגשות לקראת סוף השבוע, אך לאחר סגירת שבת ראשונה בבסיס ובצה''ל וגעגועים עצומים הביתה, השיר ייקבל משמעות אחרת ויסמל בשבילכם את החזרה הביתה. אגב - תתכוננו לפתוח איתו את הבוקר, לשמוע ולשיר אותו בהתלהבות אדירה בכל רגע פנוי באותו היום. 
 
 
 
הרביעי ברשימתנו הוא 'התמונות שבאלבום' של הזמר חיים משה. כן, אותו שיר שמשמיעים ללא הרף בטקסים צבאיים וביום העצמאות מזה שנים. אבל עכשיו, כשאתם לבושים במדים זה יהווה עבורכם אבן דרך חדשה ותבינו כי אותם ה'תמונות' ואותם שלבים בחיים חלפו וכעת זהו שלב חדש. בנוסף, כל שבת בבית מרגע הגיוס ועד השחרור תגרום לכם לתחושה מיוחדת; אמא ואבא יכינו את המאכלים האהובים עליכם, ידאגו לשינה המושלמת  והאחים הקטנים יסתכלו עליכם בגאווה. 
 
 
 
אחרון חביב, הוא ''הזמן עושה את שלו'' של והמנטור בThe Voice, אברהם טל. בסופו של דבר ובמבט לאחור - הזמן הוא זה שעושה את כל ההבדל; מאזרח מפוחד לקראת גיוס לחייל צעיר במערכת הצבאית, מבדידות למשפחתיות עצומה, ומתחילת טירונות לסופה. הזמן אכן  עושה את שלו, וככל שהזמן חולף הדברים נעשים ברורים, מתקבלות תשובות לשאלות והחששות נעלמים להם. 
 
 
 
 
  
 

 

 
תגובות