די ג'יי אונלי: "למוזיקה אין חוקים". צילום: דיאבולו

די ג'יי אונלי: "למוזיקה אין חוקים"

עוד מגיל צעיר תמיד ידע שהוא רוצה לעסוק במוזיקה, ובשנים באחרונות הוציא להיטים מוצלחים ביותר שאפשר לומר ששינו את חייו. אז במיוחד בשביל זה תפסנו אותו לשיחה

גיל ויין המוכר בשם די ג'יי "אונלי" הוא אחד מהדיג'יי המוכשרים בישראל. רובנו מכירים אותו מהלהיטים המוצלחים ביותר שלו, "עד המדבר", "לאן שהרוח תיקח" ו"בלונד שחור" אותם כתב והפיק. הוא התחיל להתעסק במוזיקה עוד בהיותו ילד קטן, ולמרות שלא היה לו הציוד הבסיסי והנדרש, לא וויתר על החלום להתעסק במוזיקה בהמשך. אז אם תהיתם איך התמודד עם הדרך ומה הוא מתכנן לנו בהמשך, הראיון הבא הוא בשבילכם.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

מתי לראשונה גילית את הכישרון שלך בתחום?
"האמת שהתחלתי מגיל מאוד צעיר, והכוונה לגיל צעיר היא גיל עשר.כבר אז הקטע הזה בער בי. כדי לעשות מוזיקה באותו גיל הייתי צריך להקליט את עצמי, לעשות לעצמי את הביטים, לכתוב לעצמי, כי לא ידעתי איך זה עובד בכלל. אז היה לי מחשב ומיקרופון קטן כזה, וככה זה בעצם התחיל. אחר כך זה הגיע כבר לקטע שכן קניתי ציוד והבנתי שאני רוצה את זה, אבל אז הייתי עושה מוזיקה לחברים עד שהתחלנו להוציא דברים ליוטיוב".
 

יש משהו מיוחד שמושך אותך לעולם המוזיקה?
"יש המון דברים, אני מתעסק בכל כך הרבה תחומים שהם גם כתיבה וגם הלחנה וגם הפקה וכו'.  אני חי את זה, אז כמעט הכל מושך אותי".
 

לא מזמן יצא הסינגל החדש שלך "אל תשאלי" בו אירחת את בניה ברבי, מתמודד דה וויס, אז איך היתה העבודה עליו?
"דבר ראשון זה היה מדהים, דבר שני זה סינגל ראשון מפרויקט חדש. כי עד לפני הסינגל הזה הכירו אותי בתור די ג'יי 'אונלי', וזה הסינגל הראשון שלי בתור גיל ויין. העבודה עליו היתה מרגשת ומפחידה כי הפעם היה לי האומץ להוציא משהו שהוא לא למסיבות, לעשות את השינוי הזה ובאמת לדבר מהלב".

 

הוא זכה למעל כ150 אלף צפיות ציפית שהוא יגיע להצלחה כזו תוך זמן קצר?
"לא ציפיתי, אבל מאוד קיוויתי. אני גם מאוד מקווה שזה באמת יגיע למימדים שאני שואף שהוא יגיע אליהם, כי הוא באמת שיר טוב בעיניי".
 

את רוב השירים שלך אתה מלחין וכותב, מאיפה באים הרעיונות ליצירה?
"הרעיונות באים מהחיים האישיים שלי, ואני באמת משתדל לחיות חיים מאוד מגוונים ומעניינים. אם זה להסתובב בחברה של הרבה סוגים של אנשים ולטייל הרבה בארץ. זה בעצם נטו מהחיים, לדוגמא מישהו יכול להגיד לך משפט באיזה שיחה וזה הופך ללהיט הבא בלי לדעת בכלל".
 

יצא לך לעשות לא מעט שיתופי פעולה, כמעט כל השירים שלך הם בשיתוף פעולה, עבדת עם זמרים בינהם חן אהרוני וטליסמאן. אתה חושב שקיבלת מהם איזשהם כלים?
"אני לא חושב, אני בטוח! כשעובדים עם מישהו מגלים דרך אחרת לחשוב על דברים ולראות אותם, כי בסופו של יום למוזיקה אין חוקים וכל אחד עושה את הדברים האלה בדרך שלו, ומדהים כמה אפשר ללמוד מכל אחד".

לאן אתה שואף להגיע בתחום המוזיקה?
"לא יכול להצביע על משהו כזה, אבל כל יום עולה לי הרף מעצמי והציפיות מעצמי. אני מנסה לעשות את הדברים בצורה יותר טובה ויותר מקצועית, להשתפר כל עם מחדש. אני חושב שזה קורה בטבעיות מסינגל לסינגל".

"אלה רגעים שאי אפשר להתחרות בהם" © צילום: דיאבולו


יש איזושהי חוויה מסוימת שקרתה לך במהלך הקריירה שזכורה לך במיוחד?
"יש הרבה, אבל כל השירים כמו "עד המדבר", "מסיבה בחיפה", כשאתה עולה פתאום על הבמה והקהל צועק את המילים של השירים האלה, אלה רגעים שאי אפשר להתחרות בהם".
 

להיות די ג'יי זה אומר לפעמים להיות מאחורי הקלעים, ובכל זאת זה עולם ומלואו, מה אתה הכי אוהב בעולם הזה?
"אני אוהב בעולם הזה הרבה דברים, זה לחיות את המקצוע הזה. ואני לא חושב שזה דווקא להיות מאחורי הקלעים, הדיג'יים היום "שולטים בעולם" מה שנקרא, אם זה אביצ'י ואם זה דיוויד גאטה או קאלד. הלהיטים הגדולים היום באים דווקא מהדיג'יים ".


ויש משהו שאתה מתכנן לנו להמשך?
"וואו יש מלא, ואם הייתי צריך לבחור אחד אז אני מאוד מקווה להוציא אלבום מאוד בקרוב".

לסיום, משהו שתרצה להגיד לגולשי פרוגי?

"אוהב אתכם מלא!".

תגובות