טופ 5: חמשת השירים הטובים ביותר של הראל סקעת. צילום: באדיבות יחסי ציבור

טופ 5: חמשת השירים הטובים ביותר של הראל סקעת

השם הראל סקעת לא זר לאף אדם, במיוחד לאור מופע העשור שקיים לפני כמה חודשים. בטור שבועי מיוחד, החלטנו להקדיש עבורו ולהציג לכם את חמשת השירים שנכנסו לנו ללב והם שם כדי להישאר

מי שלא זוכר שהראל סקעת היה שליחנו בארוויזיון בשנת 2010, יזכור אותו כיוצר של כמה שירים טובים במיוחד, של מריוס מהמחזמר "עלובי החיים" וכשופט ב"הכוכב הבא". לפני כמה חודשים סקעת החזיר אותנו אחורה עם מופע עשור נוסטלגי, וכך הציף מחדש כמה שירים שלו שהיו כל הזמן הזה בפלייליסט שלנו. אז מהם חמשת השירים הטובים ביותר של הראל סקעת?

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

ואת

אין שיר יותר ראוי מאשר "ואת" בשביל לפתוח את הטור הזה. ב-2006 יצא הסינגל הראשון באלבום "הראל סקעת", אלבום הבכורה של הזמר, וזה השיר "ואת". השיר צלח במהירות וטיפס למקום הראשון במצעדים רבים. ללא ספק, מדובר בשיר שמשיב אותנו לרגשות הכי פנימיים ומחבר אותנו דווקא לחלקים המורכבים ביותר במערכת יחסים. באותה שנה, הראל זכה בתואר "זמר השנה" במצעד השנתי של גלגלצ ושל רשת ג' והשיר "ואת" נבחר לשיר השנה בתחתנות אלו וגם בערוץ 20 בטקס עמ"י. הראל סקעת ללא ספק צריך להודות לקרן פלס המדהימה שכתבה והלחינה לו את השיר שגרף אהדה עצומה מצד המעריצים.

 

שיבואו עלינו

את השיר "שיבואו עלינו" קיבלנו בשנת 2015 לאחר שיתוף פעולה עם נתן גושן, שכתב לו והלחין לו את השיר. נתן גושן והראל סקעת הכירו לראשונה כשהיה נגן מלווה בקדם-אירוויזיון, ואז נפגשו בשנית ועבדו על כמה שירים יחד. יש האנשים שבטוחים שמדובר בשיר אהבה, והראל מאפשר את הפרשנויות האלו, אך אומר שמדובר בשיר שמילותיו מייצגות דיאלוג עם אלוהים. השיר מעורר בנו דווקא להסתכל למעלה, לתהות על המצב בעולם, לשאול ש"אולי די לנו כבר" ודווקא שם הראל חותם את השיר בכך שנחכה לרחמים, כמה שנצליח, "שיבואו עלינו".

 

כל הציפורים

לאחר צאת האלבום הראשון של סקעת, הוא הוציא עוד שני שירים וביניהם את "כל הציפורים". גם את השיר הזה קרן פלס כתבה והלחינה, וללא ספק הראל שר אותו בצורה הכי טובה שאפשר. השיר מוכר במיוחד, אולי דווקא בגלל שהמילים בשיר מתייחסות לאירועי עבר שכבר שחררנו בצורה מדויקת וטובה.

 

תהיה לי אהבה

מרגישים שאתם לא מוצאים אהבה? "והיא תבוא אליי אחרי שכבר חשבתי לוותר", כותב הראל סקעת יחד עם נועם חורב בסינגל הראשון שיצא לקראת האלבום השלישי שלו, "שוב מאושר". את השיר "תהיה לי אהבה", הלחינו הצמד גיא ויהל וברור לנו שהם עשו עבודה נהדרת על השיר. בשיר סקעת וחורב מצליחים להשיב תקווה לאנשים מסוימים, "עוד תהיה לי אהבה כזאת שתשאר", ועושים את זה מצוין.

 

משהו ממני

השיר "משהו ממני" יצא בשנת 2006, עבור האלבום הראשון שלו, "הראל סקעת". את המילים לשיר כתבה סמדר שיר והמלחין שלו הוא דניאל דור. בשיר הזה הראל שר מילים שממוענים למישהי שעזבה וחלק ממנו עדיין נמצא בה. מדובר בעוד שיר שקשור לאהבה, אך מה לעשות - הראל סקעת יודע לעשות את זה והוא מצליח לחבר אותנו לרגשות הכואבים שמרגישים בשיר. לאחר רצף שירים מוצלח במיוחד שלו, אי אפשר שלא להכניס את "משהו ממני", שיר שנוגע בכל הנקודות הנכונות.

 
תגובות