אדיר גץ: "יש לי כבר את הקו שמזוהה איתי במוזיקה". צילום: מרווה שרון

אדיר גץ: "יש לי כבר את הקו שמזוהה איתי במוזיקה"

אם אתם לא מכירים את אדיר גץ כנראה שלא הייתם פה בזמן האחרון. תוך כדי העבודות על האלבום השלישי, תפסנו אותו לשיחה קצרה על ההצלחה, על האלבום ואף על קריירת משחק

הוא התחיל את דרכו בכוכב נולד, ומאז עבר כברת דרך. אדיר גץ, אחד הזמרים המצליחים ביותר היום במדינה, שזוכה להמון השמעות, צפיות ביוטיוב ומגוון תארים, עובד בימים אלו על אלבום שלישי. אז אחרי ההצלחה של השירים האחרונים, תפסנו אותו לשיחה קצרה על הכל.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

מגיע לך מזל טוב על "בתוך כל הבלאגן", איך קיבלת את האהדה מצד הקהל?
"השיר יצא רק לפני שבוע וחצי, ואני עדיין לא יודע אם אפשר לצאת בהצהרות שקיבדתי אהדה. קשה למדוד שיר בפרק זמן כזה קצר אבל אני כן יכול להגיד שהפידבקים עליו הם סופר מדהימים, אין מה לעשות היום אנחנו עובדים בעולם של מדדים והמדדים הם נורא חשופים, אחד המדדים הכי גלויים לעין זה היוטיוב, וכן אם השיר עשה כמות כזו של צפיות זה המון. השיר נורא אהוב הוא מקום שני בסרטונים בארץ. אני מבין שאנשים מתחברים לשיר הזה עם כמויות של צפיות ושל התיוגים בסטורי. כשאני הולך לישון אני שם חדשות הספורט ועם האייפון אני מתחיל לעבור על התיוגים, זה נורא מרגש אותי. זה מדהים איך בפרק זמן קצר יש המון קאברים".

איך הייתה העבודה על "בתוך כל הבלאגן"?
"היא הייתה מהנה ומיוחדת כי את כל האלבום השני שלי עשיתי עם דור אלקלעי איש ימני והמפיק המוזיקלי של האלבום השני ובסינגל הזה לראשונה יצאתי מהאולפן שלנו והלכתי לאריאל טוכמן המוכשר, אז התהליך היה שונה, האולפן שונה, אופו עבודה שונה, התהליך היה ממש מגניב".

 

עדיין מתרגש מכל סינגל שיוצא?
"בהחלט, זה סוג התרגשות שלא מתרגלים אליה. יש המון דברים במקצוע הזה שאני כן מתרגל אליהם אבל משהו בדבר הזה של להוציא שיר חדש, הרי אין עוד הרבה מקצועות בעולם שמתחילים באופן הכי אינטימי, אני, הפסנתר הדף וה' או אני, הגיטרה והמחברת. זה מתחיל מרגע כל כך אינטימי וזה תוך שבוע הופך למשהו של 400 אלף אנשים. אני חושב שהתהליך הזה הוא כזה חריג שאי אפשר להתרגל אליו, לפעמים זה לא ייאמן שלפני שבוע וחצי אף אחד לא הכיר את זה ואני שרתי את זה לבד בחדר, הכירו את זה רק הקרובים שלי ופתאום זה נחשף לאנשים החוצה אז לא מתרגלים להתרגשות הזו וזה תמיד מרגש".

אחזיר אותך שבע שנים אחורה לתקופת "כוכב נולד", דמיינת שככה תראה הקריירה שלך באותה תקופה?
"לא רק דמיינתי, ידעתי. גם כשהודחתי בתחילת התכנית זה על פניו נראה כמו דלת שנסגרת לך בפנים עם כיתוב 'כאן גרים בכיף ואין לך סיכוי לעשות קריירה' אבל ידעתי, האמנתי כל כך בשירים שלי האמנתי באדיר היוצר, האמנתי שיום יבוא ואנשים יקנו כרטיסים להופעות שלי ושכולם יכירו את השירים שלי. ידעתי את הרגע הזה וברוך ה' אני שמח שבאמת זה קרה".

בקרוב אלבום חדש, מתרגש?
"אני מקווה שבחודשים הקרובים האלבום יצא, בעזרת ה'. אבל שיר ראשון מאלבום שלישי כן. אלבום שלישי זו כבר אחריות. יש הרבה זמרים שעושים אלבום ראשון, לא כולם מגיעים לשני ואלבום שלישי זה כבר חלק מדרך".

אתה חושב שעשית איזה שינוי באלבום הזה לעומת אלבומים קודמים?
"אני חושב שיש התפתחות, לא יודע אם שינוי זו המילה מהסיבה הפשוטה שאני אמן יוצר, אם לא הייתי כותב ומלחין לעצמי את השירים אז כנראה מאלבום לאלבום הייתי עובד עם יוצרים אחרים ואז באמת המילה שינוי הייתה יותר אפקטיבית ורלוונטית אבל היות ואני הכותב והמלחין ואני גם מאוד שותף לעיבוד ולהפקה המוזיקלית של השיר ואני גם מנגן בשירים אז אני חושב שהקו הוא אותו קו, רייכל לדוגמא יש קו של רייכל, קחי את ארצי, יש קו של ארצי. זה אמנים יוצרים שיש להם קו מהשיר הראשון עד האלבום ה-200 שלהם ואני חושב שהקו שלי הוא ישאר תמיד, מה שכן, אני לפעמים כן קצת מחליף ג'קט או מחליף נעל. אם באלבום הזה הייתי עם נעלים לבנות אז פתאום אני בא עם נעל אדומה או ג'אקט בצבע אחר, אני מגוון את הסטייל. הקו הוא אותו קו וההתפתחות היא מיחה שיותר מתאימה גם אם זה בטקסטים וגם אם בהפקות, זה אוטומטית עם ההתבגרות שלי ועם הגדילה שלי גם בחיים האישיים".

"תצלמו אותי עם הקהל" © צילום: פיני סילוק

בקרוב אתה מתחיל סבב הופעות חדש וחורפי במיוחד, מה אתה יכול לספר לנו שיהיה שם?
"האמת שהסיבוב הזה עבר לי נורא מהר, זה היה סיבוב של שבעה - שמונה תאריכים ואנחנו הגענו עכשיו לשתי ההופעות האחרונות. מחכה הרבה כיף, חגיגה. בהופעות קורה קסם מיוחד איתי ועם הקהל, אין זמר-קהל. יש אחד. אני חושב שזה הקסם".

מהצצה בחשבון האינסטגרם שלך אפשר לראות את הקשר הדי מיוחד שלך עם הקהל, איך אתה מסביר אותו?
"אני תמיד אומר לצלמים שמגיעים איתי להופעה שאני לא מעניין, תצלמו אותי עם הקהל, תצלמו מרחוק, מהבמה לקהל. אני אוהב שרואים אותי ואת הקהל ביחד, לא יודע להסביר את זה. לפעמים כשאני נמצא בהופעות לא בכל הופעה הקהל משיר רביעי על הבמה, כשכולם רוקדים וקופצים ויש איזשהו חיבור מיוחד שאני חושב שזה העניין, אני לא הולך להופיע בשביל עצמי, אני מופיע בשביל הקהל. יש אישהו עניין בחיבור הזה שאני אוהב שרואים את זה. גם בתמונות וגם בסרטונים אני ממש אוהב שרואים אותי עם הקהל, זה טבעי לי, נדירות התמונות שאני מעלה שזה רק אני על הבמה".

 

❤️ אשדוד, תודה על הופעה מדהימה #בתוךכלהבלאגן #תייגואתעצמכם

A post shared by Adir Getz אדיר גץ (@adir_getz) on

אתה גם כותב ומלחין שירים (גם לך ובעבר גם לאחרים) מה ההשראה שלך לכתיבה ולהלחנה?
"השראה זו מילה גדולה, אני חושב שאני כלי להוציא את השירים האלה, לכתוב ולהלחין שירים זה לא מקצוע רגיל שאתה יכול להגיד אני קם מחמש עד שבע כותב שיר, אין כזה דבר. זה תוקף אותך ובא, אם עכשיו תגידי לי לעשות הרצאה איך כותבים שיר, אז אני לא יודע, זה פשוט בא, אני רק פותח לשירים את הדלת. השראה זה היום יום, החיים שלי. אני לא כותב הרבה, אני כותב משהו כמו שיר אחד בחודש".

תובל שפיר ודניאל ליטמן יצאו ממסגרת המשחק כשכתבו איתך את "בדיוק כמו שהיא" חשבת פעם גם אתה לצאת קצת מהטייטל זמר לטובת משחק?
"תובל שאל אותי פעם אחת 'אולי תבוא קצת למשחק?', אני לא יודע, החשיבה שלי בתור שחקן היא כמו החשיבה שלי לעשות קורס טייס עכשיו. זה משהו שעוד לא חשבתי עליו, אני מרגיש שזה די רחוק ממני, אני כל כך עסוק במוזיקה, הופעות, בכתיבה וביצירה שכרגע זה לא משהו שניגש אליו אבל Never say never, אני לא יודע מה יהיה, יכול להיות שפתאום יהיה איזה תסריט מגניב שאני כן. לאחרונה באמת רואים לדוגמא את עידן עמדי שעשה את 'פאודה' שהוא חבר מאוד טוב שלי ויש הרבה זמרים שהולכים לאומנות המשחק כרגע זה לא משהו שבוער בי או משהו, אם אני לא אקלע לזה זה לא משהו שאפעיל על דעת עצמי. כרגע זה לא מושך אותי, זה מסקרן אותי נורא. תמיד כשאני יושב עם ליטמן אני שואל אותו 'איך אתה עומד כשאתה צריך לעשות סצנה שהיא נורא אינטימית ומסביבך המון צלמים ומפיקים ואתה צריך להיות טבעי?' הוא תמיד אומר לי "אדיר, לי זה נראה איך אתה עומד ויושבים אלף איש בקהל". אז כל אחד מהנקודת מבט שלו".

בדיוק כמו שהיא באולפן פרוגי. צילום: אלי סגל, אופיר גונן | במאי: גידי ישראלי
 

אנחנו בדיוק בתקופת חנוכה והמופעים הגדולים, יש לך איזה חלום להופיע שם? איך היית עם מופעי חנוכה כשהיית ילד?
"לא הייתי קורא לזה חלום, אני לא חלמתי על זה כשהייתי צעיר. אבל זה נראלי ממש כיף, זה משהו שכן הייתי רוצה לראות את עצמי עושה את זה, זה במות גדולות ואני מאוד אוהב במות גדולות, זה משהו שכן הייתי שמח לעשות בהמשך, לא הייתי ילד שהולך למופעים, בטח שלא בחנוכה. כשהייתי צעיר הייתי תמיד משתדל שהשעון שלי יהיה ההפך המשל כולם. לא הייתי הולך לסידורים בשעות שאנשים הולכים לסידורים, עד היום, אני עושה סידורים תמיד כשכולם בעבודה, כנראה שגם בחנוכה זה הרגיש לי המוני מידי".

מה התוכניות שלך לחנוכה?
"לאכול הרבה סופגניות, וליהנות מהחג".

רגע לפני סיום, יש משהו שתרצה לספר לגולשי פרוגי?
"יש איזו תמונה שהעלתי לאינסטגרם עם איזו ילדה מתוקה, באמת החלק הטהור הזה שזה הילדים והנוער הצעיר זה באמת חלק שאני כל כך אוהב אצלי בהופעות, כי הקהל שלי הוא מאוד מגוון, הוא מתחיל מילדים בגיל 10 ועד לחיילים, סטודנטים ואנשים בני 30 ומעלה. אבל החלק הזה הוא חלק כל כך מתוק שאני מאוד אוהב, יש בו טוהר כזה, לפעמים נכנסים ילדים ואני אוכל אותם. הילדה שבאה להופעה סיפרה לי שבאה להופעה לת אביב מרחוק והיה לה חלום שאני אכתוב לה משהו על היד, ולא היה לי נעים, אבל האמא אמרה שזה מה שהילדה רוצה אז כתבתי לה על היד ואחרי שבוע האמא שלחה לי הודעה בפייסבוק שכל השבוע הילדה התקלחה עם שקית. אז זה סיפורים שנכנסים ללב, בגלל הטהרה והתמימות שלהם שזה חלק מקסים, אני רואה את הילדים לפעמים בשורות הראשונות ואני רואה אותם עם עיניים בוהקות, הם לא מאמינים שיצאתי מהמסך יוטיוב לתוך הבמה. אז זה כיף גדול".

תגיות
תגובות