לא שוכחת: טור מיוחד ליום הזכרון לחללי צה"ל. צילום: באדיבות דובר צה"ל

לא שוכחת: טור מיוחד ליום הזכרון לחללי צה"ל

לשירים יש חלק מרכזי בחיינו, החל מאירועים משמחים ומרגשים ועד לאירועים וימים עצובים. היום זה יום כזה, יום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה. עקב כך, כתבת המוזיקה שלנו, מור שקל, בטור מיוחד ואישי ליום זה

יום הזיכרון שכל שנה מחדש משתק, מעציב ובעיקר מרגיש חסר היגיון עם המספרים שעולים משנה לשנה באופן מחריד. מור שקל בטור אישי, משתפת אותנו בתחושותיה ביום זה.

קראו גם:

שרה איתם: רוני דלומי בביצוע מרגש עם יתומי צה״ל

לפני כל יום זיכרון אנחנו מקבלים חבילה מכובדת של שירים, של ביצועים מחודשים ובעיקר טקסטים עוצמתיים שמובאים לידי ביטוי בטקסים השונים, בפלייליסט האישי שלנו ובבתי הספר. 

בנימה קצת אישית, לשירים יש חלק משמעותי בחיי היום יום שלי ויום הזיכרון לחללי צהל ונפגעי פעולות האיבה הוא אחד הימים הקשים ביותר בשבילי. אני משתדלת לראות ביום זה כמה שיותר סרטים ולהחשף ללא מעט שירים הקשורים ליום זה, דברים שבעייני יש חלק מאוד חשוב ביום העצוב הזה.

אמא, אבא וכל השאר

 


מדינתינו הקטנה, תחגוג מחר רק יום הולדת 70 וכבר הגיעה למספר הרוגים החסר היגיון - 23,646 חללים.
ומידי שנה יוצאים עוד ועוד שירים על אותם הרוגים, על אותם חיילים, אנשי ביטחון והרוגי הטרור כל שיר הוא עולם שלם, כל שיר הוא נקודת אור קטנה, בכל שיר כזה יש ערמות של רגש, של אופטימיות ושל היכרות קטנה אך ענקית עם אותו חלל.

יש שני סוגי שירי זיכרון, הראשון, שירים אשר נכתבו על חלל מסוים או על מלחמה למשל: "עוז", "אליפט", "אצלנו בגן" ועוד' ואילו השני הוא בכלל שירים עצובים שמצליחים להתחבר ליום העצוב הזה. לאחרונה אף קמים פרויקטים אשר מביאים טקסט של חלל והופכים אותו לשיר בעזרת לחן וזמר למשל "המכתב האחרון", "שלחי אותו", "אמא, אבא וכל השאר" ועוד'.


עוז

 

יש משהו בשירים האלו שמצליחים להביא את היום הזה לנקודות רגש שונות, בין אם לבכי שהן גורמות ובין אם מביאים סיפור של חלל ספציפי וכך אנו "זוכים" להכיר את החלל שנהרג במלחמות ופיגועי ישראל. 
לצערנו, מדינת ישראל מלאה במלחמות, אסונות ופיגועי טרור וכך גדל גם מספר חללי ישראל ושירי הזיכרון מידי שנה. 

שלחי אותו

 


שירי הזיכרון הם חשובים, לא פחות מהטקסטים השונים שנקראים בטקסי יום הזיכרון ובוודאי שלא פחות מהסיפורים. שירי זיכרון מוסיפים רבות ליום העצוב הזה. אז גם אם מעט קשה לכם לשמוע אותם תנסו, תעשו מאמץ קטן לשמיעת שיר כזה. מבטיחה לכם שזה יגרום לכם לחשוב אחרת על הדברים, גם אם תרד לכם דמעה או שתיים. 

חורף 73- ביצוע להקה צבאית

 

רגע לפני שמסיימת אחזור קצת אלי, השירים תמיד היו חלק משמעותי בחיי, גם בימים שמחים יותר וגם בעצובים, ובתקופה זו של השנה "בין הצפירות" אני נוהגת לשמוע לא מעט שירים עצובים, מודה, זה מצליח לחבר אותי בעוד נקודה ליום הזיכרון, גורם לי לראות דברים אחרת, להכיר את סיפורי הלוחמים בדרך מעט שונה. אז כן, שירים זה דבר חשוב, גם ביום זה. אז אם טיפה קשה לכם עם הסרטים העצובים או שאתם סתם רוצים להוסיף עוד משהו ליום הזה שירים הם בהחלט אחד הפתרונות. 

אפר ואבק

 

השירים הם דבר חשוב, לזיכרון, שלנו, של הנופלים. קחו פסק זמן ביום הזה, זה חשוב. זה יהפוך את יום הזיכרון האישי שלכם למשמעותי יותר. הרבה יותר. 

יהי זכרם ברוך של חללי נפגעי ישראל ונפגעי פעולות האיבה.

תגובות